Hamster iFokus

Hamster

Etiketterburartillbehörinredning
Läst 1770 ggr
Roxie
0

Så arg!!

Beställde för ca 2 veckor sen två dunaburar på internet, hos grandprix.
Fick dem idag.. Kartongen var helt sönderknöcklad, trots att det stod "GLAS" på lådan..
Självklart var ju burarna trasiga också, inte bara en liten spricka utan hela jäkla överdelarna var trasiga och det låg plast överallt!
Ska ringa dem i morgon.. Någon annan som varit med om något liknande när det gäller grandprix? Det är levererat med DHL.

// Sofia

Mimmz
0

Oh fy, måste väll varit postens fel va?

Mexxie
0

Jag tror inte att det är grand-prixs fel utan helt enkelt DHL som varit oförsiktiga.

Royalz
0

Jag skulle aldrig någonsin beställa saker ifrån grand-prix, oseriösare företag får man leta efter.

Det är massor som har fått hem trasiga paket från dem och leveransen tar jätte lång tid, om man ens får sina beställda saker.

Sök lite på google så hittar du massor.

Odette
0

#3 ojdå, det var mer än jag visste. Jag beställde två burar därifrån och de var hela och fina.. Jag kanske hade tur då?
Men det är inte bara posten som schabblat då?

_ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's
_

Roxie
0

Ja, DHL har varit oförsiktiga. Men som ett företag som säljer burar och andra ömtåliga föremål bör man ha vett nog att paketera varorna på ett vettigt sätt och inte i en tunn kartong utan nån slags stötdämpning i form av frigolit eller vad fanken som helst.
Skickade ett långt reklamationsmail till dem iaf, och bifogade bilder på de sargade burarna :P

// Sofia

Zvintos
0

#3: Tyvärr kan jag skriva under på det.
Vi beställde kaninbur därifrån.
Det tog 3 veckor för dem att tala om att buren var restad och skulle komma om ca 3 veckor.
Efter dessa 3 veckor fick vi reda på att buren missats med skickningen till dem och det skulle ta ytterligare 4-5 veckor.
Vi avbokade på en gång…

Royalz
0
Roxie
0

Ja där ser man. Blir inga fler beställningar därifrån i alla fall. Hoppas jag får någon form av ersättning eller nya burar.

// Sofia

Odette
0

Ja.. man får väl tacka för varningen iaf. Ska snart till att beställa ett par burar men har inte bestämt mig än vart ifrån.. Men nu blir det inte från dom iaf Flört

_

Tinwe
0

Jag köpte 2 Hjul från dem och det gör jag aldrig om! Fick trasiga Hjul och de vägrade ge osa pengarna tillbaka pga att vi hade öppnat kartongen -.- nä, aldrig dem igen! :(

/Matilda

"Never give up on something you can't go a day without thinking about."

Mimmz
0

#10 Men hur skulle man kunna veta om det är trasigt om man inte öppnat kartongen???

Roxie
0

Helskumt!

// Sofia

alskadeida
0

Jag har vart med om samma.

Beställde 2 burar duna men fick hem 2 galleröverdelar men en botten.

Var 3 veckor sedan jag beställde och har ej kommit ännu.

De är inte alls trevliga att prata med och lovar för mkt.

Plus att en av de röda pluttarna som sitter för att låsa gallret är trasig samt går ej att stänga gallret så det ligger bara på.

Fy säger jag bara.

Har beställt förr men detta var illa.

Minitassen
0

nej fy! Inget köp från Grandprix inte!

Tinwe
0

Ja!! Det var helt sjukt… Slösade alltså pengar på att få hem trasiga saker…

/Matilda

"Never give up on something you can't go a day without thinking about."

Annisch
0

Har inte beställt därifrån, men helt allvarligt var det tänkt nu i dagarna.. Hade hittat både en och två burar + en hel del annat.. :P

Mycket bra att veta, nu ska jag inte göra det. Får kolla runt på annat håll.

BMEXX
0

Har faktiskt också funderat på att köpa därifrån.. vilken tur att jag inte gjorde det då.

Jättebra att ni går ut med lite varningar. Dock tråkigt att burarna var trasiga.

// Pabblo

Odette
0

#13 nu föll poletten ner! de två sista burarna jag beställde var från ett annat ställe… för nu när du säger det så känner jag igen det där med att man inte ens får ner gallret *fniss*
Fatta vilket tillverkarfel… jag har enbart snälla/ej rymningsbenägna hamstrar i de Duna burarna. Men man får ju va så himla försiktig varje gång man ska öppna/stänga.. annars lossnar ju hela skiten Obestämd

En av de röda pluttarna har lossnat på en av mina burar också. Fy på dom :(

_

TildaH
0

Jag hade tur med mitt Hjul, kom efter ca 12dgr, ordentligt inplastat i uppblåst plast. Men inte törs man chansa igen, typiskt då jag inte hittat mitt Hjul ngn annanstansObestämd

--------------
//Tilda, http://guldis.bloggplatsen.se
Medarbetare på Hamster ifokus

Imasy
0

Jag har beställt ifrån Grand prix en gång för flera år sedan, och det gick jättebra. Fast det var visserligen bara en kattlåda jag köpte.

Köpte däremot ett klösträd ifrån Danmark för några år sedan, och fick detta levererat med Schenker.

De kommer och dumpar en trasig kartong som det typ bara rasade delar ur utanför min dörr. Ingen ville ta ansvar för detta eller ens kännas vid detta trasiga paket, som gått sönder i deras hantering.

När jag sedan byggde ihop trädet märkte jag att det fattades delar till det. Bråkade som bara den på Schenker men d skyllde bara ifrån sig. Så jag tog kontakt också med företaget som sålde trädet, och de skickade mig den delen som fattades.

Men från att jag fått hem det tills det var färdigmonterat gick det kanske 2-3 veckor, vilket var lite trist. Men jag funderar på om det finns någon form av försäkring som täcker sådana här skador? Alltså att företaget och fraktbolaget har nån deal?

lovelybirma
0

Min man har jobbat för DHL tidigare & de är inte försiktiga med paketen. Slänger runt med dem typ. De har fått många klagomål. Be GrandPrix att inte leverera med DHL nästa gång.

Mistletoes
0

Jag som jobbar på godsmottagningen åt 2 stora företag har sett både Shenker, DHL, Posten, TNT, UPS etc och hur dom hanterar paketen…

MEN den som skickar paketet ska emballera det såpass väl att det klarar fritt fall från 1 meter utan att innehållet skadas.

Riktigt tråkigt att dina burar inte var hela =/
Hoppas det ordnar sig!

Roxie
0

Har fått svar från dhl och de har skickat vidare min reklamation. Så jag hoppas på svar snarast.

// Sofia