Uppfödningen upphör.
Min uppfödning upphör.
Jag tog en kull och tänkte fortsätta med nytt avelsmaterial och köra riktig uppfödning men uppfödarlivet verkar inte vara min grej.
Har en vv hane kvar som bortskänkes men ingen vill ha honom, och jag kan inte ha kvar honom längre, jag vet inte vad jag ska göra.
Känns trist och tråkigt att sluta här, men jag inser helt enkelt nu att jag orkar inte stå med 100 burar och bara vänta på att få skänka bort dem till någon som vill ha.
Jag har mina 3 hamstrar, det räcker.
RIP Mexxies hamsteruppfödning :(
Förresten, är någon intresserad av en vv hane så får ni gärna PM:a, jag måste verkligen bli av med honom. Bortskänkes.
Ja det är ingen dans på rosor.. Men du behöver väl inte vara så dramatisk, RIP liksom ; )
Menar, du har ju fått testa på och se hur det är, det är ju alltid en erfarenhet i sig. Sen om det inte är "din grej" just nu kanske, men RIP- vem vet, om ett par år kanske intresset vaknar till liv igen :P
Hur som helst, låter som att det är väldans akut med den där hanen och jag förstår inte riktigt varför. Eller ja, jag förstår att du helst hade sålt honom om det var tänkt så från början å allt… men du får kanske ha tålamod innan du hittar rätt hem. Istället för att skänka bort kraken ? :P
_♥ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's ♥
_
Sånt här med att sälja bra eller dåligt går i vågor, jag har själv suttit länge med djur som funnits i kullarna. Man får inte ge upp om man tycker det är skoj med att föda upp. Motgångar kommer det finnas ibland.
Kram!

Det finns folk som sitter med 10 guldhamsterbebisar kvar som måste delas upp i olika burar. Det kanske är lite kris och panik. Men även där är det någonting man som uppfödare måste räkna med.
Du har en han-bebis som kräver en extra Bur. En extra Bur bör man väl ändå ha i reserv om man föder upp?
Kan han inte bo med pappan? Eller varför bor han själv?
Ja, det kan inte alltid gå bra att hitta hem till alla, å vintervita som är så små.. Borde gå lösa tycker jag. Annars kan du skicka honom me posten till mig *lol*
_♥ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's ♥
_

När det gäller att få ungar sålda är det bara att ladda upp med tålamod. Speciellt i början av uppfödningen när inte många känner till dig. Jag hade till exempel kvar en hona som föddes i november och henne har jag inte fått såld förrens denna månad, dock till ett underbart hem.
Så tålamod, tålamod och åter tålamod.
Ett tips är en bra och fungerande hemsida, detta är ett väldigt bra hjälpmedel för att köpare ska komma i kontakt med dig.
#1 Ja men jag tycker det är tråkgit eftersom jag länge velat ha en uppfödning.
#3 Må så vara, men jag har vissa begränsningar då jag fortfarande bor hemma.
#4 Ja men bara för att de är så små är de väl inte mer lättsålda?
Skulle gärna ge honom till dig, men skicka… 

#6 Inte för att vara dum på något sätt, och jag förstå att man ha begränsningar. Men om ett endaste djur är för mycket att behålla då funkar det ju inte alls. Vilket du ju då har märkt.
Tänk de som föder upp st.bernhardshundar och får valpar kvar.
Och jag ställer frågan igen, varför kan han inte bo med sin pappa?
#8 Hans pappa fungerar inte med andra ungar. Försökte få en av hanarna med pappan men det funkade inte. Blev slagsmål.
#7 jag skrev kanske lite klumpigt. Menade att vv som är så små- så mycket plats tar de ju inte att ha kvar någon månad.
_
Det går i vågor på hur man får sålt. Man får ju inte sålt alla sina ungar direkt när de är lev. klara.

#9 Ok, det var ju synd.
Var mest också att du skrev att du så länge velat ha uppfödning. Det är ju under den tiden man gör sin planer, köper in burar så man har.
Man brukar ju säga att man ska räkna med att behålla ALLA sina bebisar, vilket djurslag det än är. Det är så mycket plats man bör ha. Jag föder ju upp chinchillor också, de ska ha 100x100x50cm stora burar. Jag blir ibland sittandes med djur som är till salu i många månader. Och då måste jag ha extra-burar i den storleken.
Har jag inte det så kan jag ju inte sätta ihop något par.
Men nu har du ju all tid i världen för att planera till när du flyttar hemfrån då kanske istället?
#12 Ja såklart är det så men jag är ju bara 13 så det är ju ett tag kvar.
Vi får se hur det blir.