Jag är förkyld, hur gör jag?
Hej!
Det är så, att jag har dragit på mig en sjukt jobbig förkylning. Inte kul alls! Men då tänker jag ju självklart på min hamster. Fick hem henne i Lördags, och har inte haft uppe henne ännu, då hon kommer ifrån en zooaffär har jag tagit det väääldigt lugnt med henne.
Men idag hade jag tänkt prova att lyfta upp henne.
Men jag får inte det va? Med tanke på att jag är förkyld, och hamstrar lätt drar på sig förkylningar.
Men hur mycket får jag egentligen hålla på med henne..?
Håll dig borta från henne medans du är förkyld, blir farligt om hamstrar blir förkylda 

#1 Aa, det gör jag, men hon påverkas inte av att det dröjer yttligare dagar med att lyfta upp henne va?
Tänkte om hon vänjer sig enbart vid buren då, och inte vid mig…
Och föresten, jag är ju hes också, känner hon igen min röst ändå?
#2 Nej det påverkar henne inte. Är bara skönt för henne att få ytterligare tid att ta det lugnt i buren.
// Sofia
Även om jag är förskyld så tar jag ut mina hamstrar i hagen, jag ger dem mat osv, det viktiga är ju hygienen och att man inte pussar och har dem i ansiktet.
Du kan visst ta upp henne men tänk på att att tvätta händerna eller om du har handsprit tex.
Man kan ta i sin hamster och hålla i henne fast man är förkyld. Men…tvätta händerna noga innan du tar upp henne så bobborna från händerna avlägsnas. Håll din hamster bort från din mun och näsa så skall det nog gå bra med lite hand kel med din hamster…

#4 #5 Okej, men ska jag verkligen riskera att hon också blir förkyld..?
Och jag har ju aldrig haft henne uppe hos mig tidigare..?
Usch är också dunder förskyld nu och bara för de så är jag jättesugen på att pyssla med mina tussar.
MEn jag tycker du bara ska göra de viktigtaste nu som mat och vatten. Kanske du är friskare i morgon, gör jag iaf.
Uhh tänk och ha en ny hemma hos sig som du har, då är man ju supernyfiken på den lilla saken.
// Pabblo

#7 Jag vet! Jag är sjukt sugen på att plocka upp henne, men jag tänker ju på hennes bästa och får nog vänta lite tills jag mår bättre ^^
Men jag kan ju kika på henne och prata med henne, så hon lär känna min röst i alla fall, fast… jag är hes… men kika på henne i alla fall!
Det är så kul att hon bor i huset också, i början låg hon bara i olika hörn hela tiden… men nu så! Och liiiite nyfiken på mig är hon också, men jag önskar hon kunde vara lite mer intresserad, men det kommer väll ^^
En hamster blir inte sjuk för att du tar upp den och håller i den, bara man är noga med hygienen som jag skrev tidigare, man ska inte pussa eller gosa med dem, men ge mat, vatten, städa Bur, göra rent kisslådan osv är ingen fara. Man behöver inte stå och flåsa över hamster om jag säger så =)

#9 Haha xD "Så och flåsa" reagerade jag på, lät kul xD
Nej nej, men kan jag ta upp henne och sätta henne mot hjärtat eller så..? Typ… mellan brösten brukar dom ju gilla att vara..? :P
Bara du inte nyser på henne så att de hänger en massa snor på stackarn, haha, vad jag har knepig humor
Men om vi nu ska vara allvarliga, så nog borde du kunna ha henne mot hjärtat så att säga, tvätta händer o ansiktet o du kan ju byta till en ren tröja för säkerhetsskull, då ska de väl inte vara några bakterier i farten.
--------------
//Tilda, http://guldis.bloggplatsen.se
Medarbetare på Hamster ifokus

#11 Haha xD
Aa, får se om hon vill komma upp idag då, ska bara vänta tills hon vaknar, hon brukar gå upp under dagen för att kissa och ätaoch sånt ^^ Så jag får se när hon vaknar, hoppas hon vill komma upp! :)