Lillpojken här..
Ja alltså jag skulle bara behöva lite snabb hjälp om nån orkar läsa. Vill bara ha lite råd,
Har då en kull med dvärgar, som är 4v. Och så idag när jag satt här, så gör jag ett väldans skrik från deras Bur.. När jag går dit, ser jag en liten unge som sitter på överfvåningen och slickar sin tass, som blöder. Jag tar upp den, och kollar - den ensamma killen.(Kullen består av 8 tjejer och en kille). Och det blöder även lite på magen, och lite på kinden. Är nästan 100 på att det är mamman(igen), då hon varit irriterad på honom förut.
Jag har nu satt över mamman till en annan Bur, och gjort iordning en ny Bur åt pojken. Måste ju flytta ut honom, det borde inte vara några problem åldersmässigt va? Kan inte tänka mig att sätta in honom hos mamman igen.. MEN - eftersom han är ensam pojke i kullen, är d då okej att även flytta med 2-3 tjejor som sällskap?
Som det var tänkt skulle han få bo med min ensamma hane här hemma, men det kommer inet funka, och jag tar inga risker. Nå iallafall, eftersom det nu inte blir att han får bo med den hanen, så kanske det blir att testa ha honom med min "han-flock", som bestär av ungens pappa + 2 killar från förra kullen. (Alltså de har aldrig träffats förut) Om det fungerar. Hitta nytt hem åt honom.. nja jag vet inte. ,, så jag får se, men tillsvidare,
är det okej att flytta med 2-3 tjejer att bo med honom ett par dagar som sällskap, så lillkillen får läka ordentligt, och sedan får jag väl prova att sammanföra honom med "han-flocken"(genom galler först då). Eller ska jag flytta honom själv?
Alltså jag vet att dethär blev mycket rörigt nu, jag är ledsen för det. hoppas någon orkat läsa, och kan iaf svara vad tycker. Är jätteledsen över att han blöder.. så tråkigt att det blev så.. han är lika snäll som vanligt, och pigg. Han låter mig titta, och badda med lite vatten hittils. Hur tycker ni jag ska göra?
Oj va långt det blev.. Det var ju igentligen inte en så lång fråga, men jag bara skrev å skrev..
Blev så himla ledsen över min lilla pojk, ..
Ingen större erfarenhet av vintervita, men magkänslan säger mig att du bör kunna försöka introducera honom till han-flocken. Har du bara stort utrymme till dem så de alla kan springa undan ifall det blir tjafs, samt att du kan introducera dem först genom galler och sedan på neutral plats ett par gånger så du ser hur de reagerar på honom.. så borde det ju gå bra.
Men någon med lite mer erfarenhet kanske har en annan åsikt. Men helt klart så vill man ju inte att han ska måsta sitta själv bara av en sån anledning! Inte hans fel ju 
Misströsta inte, han repar sig nog lilla knodden *tröstkram*
_♥ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's ♥
_
Varför kan han inte gå med den äldre hanen?
Annars tycker jag som #2 kan dock inget om dvärgar 
Ska du inte könsfördela honor och hanar i burar? De blir snart könsmogna..
#2 Jo alltså jag kan ju det men.. har inte ens bestämt mig om han ska stanna hos mig. Var ju tänkt att han skulle stanna, fast med min ensamma hane. Nu blir det ju inte så..
Men han måste ju iaf skiljas från honorna snart så, han får nog helt enkelt bo med han-flocken iaf.. ;) Får se hur det blir, om han får stanna hos mig eller inte. Det kanske inte blir det lättaste att hitta ett nytt hem åt en ensam.
#3 Den äldre hanen (de är inte ungens pappa) har inte fungerat ihop med en annan hane vi testat förut, och det här var "sista försöket". De ska få träffas en gång till genom galler, men som det ser ut så får den äldre hanen helt enkelt bo ensam.
#4 Men självklart. Det är en ensam hane, som kommer att få bo med några systrar ett par dagar bara, för att få läka ordentligt.
Lill-pojken(som får heta Truly, Daim eller Malaco)verkar iaf må bra, han ligger med sina systrar och myser.. Det ser bra ut i såret vid ena frambenet, det såg bara för hemsk ut med blodet.. Han har ett liitet sår på kinden och ett på tassen. som också ser bra ut. Får hålla honom under uppsikt nu nån dag, sedan får han flytta.
Puuh nu blidde det långt igen.. haha. Var bara så ledsen övr pojlen, vetinte ens varför jag skrev första inlägget såå.. var nog mer att skriva av mig.. tack för svaren, är iaf mycket lugnare