Hamster iFokus

Hamster

Etikett: bildtråd
Läst 2202 ggr
Odette
0

Exentrion's Navelkrumelur & Poice..

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Imorgon (onsdag) kommer jag att få hem två hamstrar som kommer från min första kull, det är Navelkrumelur (hona) och Poice/"Lakrits"  (hane).

De är båda svarta Långhår, födda 2 Augusti 2009- kullsyskon till min Adolfen & Malakai Tungan ute

Anledningen till att de kommer tillbaka till mig nu snart 1 år gamla är att deras tidigare ägare inte finner samma intresse för dem längre. Känns väldigt trist på ett sätt, att de inte får stanna kvar i sina hem.. men samtidigt så känns det bra att ändå ha möjligheten att få tillbaka sina "barn" och själv hitta nya hem till dem. Istället för att hitta en annons på blocket och inte ha något att säga till om Förvånad

Så, imorgon kommer de.. Jag är hur nervös som helst, vet inte varför egentligen men det ska bli kul att se hur de vuxit iaf Flört

Får väl lägga upp en bäbis bild på dem var så får vi jämföra imorgon hihi..

(Å hålla tummarna att dom hittar nya hem sen, hos någon som inte lessnar på dem… )

Lilla Lakrits :)

Lilla Navelkrumelur! :)

_♥ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's ♥
_

Minitassen
0

naw..<3

Nusse123
0

Pluttinuttisar, så söötaKyss

Mvh Maja

Medarbetare på Djurannonser och Hamster

Annisch
0

Så himla söta! :'3

Sigriiid
0

Navelkrumelur, haha :P Underbart namn!

// Emmily
Besök gärna vår blogg: http://birasblogg.wordpress.com/

Be-Bopz
0

Håller med dig TS, helt klart bättre att få tillbaka dem än att hitta dem på blocket, jag blev mycket besviken här nu förra veckan då jag hittade en hamster uppfödd av mig hos en annan tjej som håller på med hamstrar, hon som köpte den av mig har inte talat om detta….

Jag vill inte att de djur jag fött upp ska bli som vandringspokaler!
Hade uppskattat om jag hade fått chansen att få tillbaka henne.

Sen en annan sak jag tänker på, om man vet att en hamster lever genomsnitt 1,5-2,5 år, det är inte lång tid, jag förstår inte hur man hinner tappa intresse på så kort tid faktist,man vet väl om vad för djur man köper och då bör man väl ha ett intresse oxå och är nåt man tänker igenom noga innan man köper.

UlrikaD
0

Skönt att du får tillbaka dem! Jag vill också väldigt gärna få reda på var "mina" djur tar vägen.

#5 Tyvärr tror jag att många läser mycket på forum och de flesta människor omplacerar ju hamstrar hela tiden. Om de då ser att uppfödare gör detta ofta så gör de ju likadant. För uppödare ska ju göra bra saker…så då följer de exemplet.

Tycker också det är skrämmande att man inte kan åta sig ett ansvar som trots allt inte är så långt.

Odette
0

#4 jag är väldigt nöjd med det namnet haha, hon var den sista ungen i kullen som skulle få ett namn å hon var nästan identisk med en av sina systrar- förutom att hon hade mindre vitt på magen. Endast en liten fläck vid naveln, som en liten krumelur varav namnet Flört

#5 Ja det är lite så jag känner, att jag vill veta vart de befinner sig! Okej om de hade hittat nya hem som låter bra och man åtminstone får veta det innan- att de ska flytta. Men att inte få veta något tycker jag inte är okej, alls.

Vad gäller dessa två så är den äldsta köparen nu ca 12 år, jag har fortfarande bra kontakt med henne och jag vet att hon älskar sin hamster jätte mycket och tar hand om honom väl. Det är väldigt skönt! Sen att de nu efter året som gått har insett att de inte får lika mycket tid och uppmärksamhet.. tja, det är ju trist. Men samtidigt kan jag inte klandra dem iom att de varit ärliga och kontaktat mig innan ang. det här.

Ett år till kan vara lång tid i den åldern, inte för att låta nedlåtande mot någon eller så Glad Men man har kanske inte samma tidsperspektiv som man har när man blivit äldre.. å det märker man ju på blocket annonserna också. Att det ofta är barn som helt enkelt tröttnat Rynkar på näsan

Det kommer andra intressen emellan, å alla är inte beredda att ta ansvaret "hela vägen" tyvärr. Men men, jag är glad iaf att jag har fått vara med dessa hamstrar på avstånd å fått komma med råd osv.

Jag hoppas ju att de får komma till någon som kan pussa på dem å ta hand om dem nu den sista tiden, kan ju säga redan nu att dom säkerligen kommer å va jätte fina Tungan ute

_♥ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's ♥
_

Skargardens
0

Jag måste också säga att Navelkrumelur är ett underbart namn! Jag läste rubriken i menyn till vä och såg namnet varav jag bara var tvungen att se vem som gick under den fantastiska benämningen.

Förstår att det är skönt att du har koll över omplaceringen.

Det där med att det bara är 2, 5 år ca så är ju tidsupplevelsen annorlunda för barn och vuxna. För en "40-åring" är 1 år 2,5 % av hela dess liv, 2,5 år är ju 6,25 % av den vuxnas liv. För ett 12-årigt barn är dock 2,5 år 20,75 % av hela dess liv vilket är betydligt mer.

Dock så ska man ändå tänka igenom köpet ordenligt oavsätt. Men jag måste säga att barnet ändå är ansvarsfull som inser att hamstern kanske inte får vad den förtjänar och vill omplacera trots att hon/han älskar den. Det är starkt och insiktsfullt.

Ska upprepa att jag inte är bakom att djur blir slit och släng varor. Me i just detta fall är det kanske bäst för djuret att flytta.

[iurochskur]
0

Att omplacera är nåt jag gör av platsbrist, inte alla uppfödare kan spara varenda egenuppfödd eller inköpt. Men jag tycker att man frågar uppfödaren först om denne vill ha tillbaka ett djur den har fött upp.

P.s Jag har faktiskt några sällskapsdjur hemma som ska bo här livet ut.

BMEXX
0

Åh vilka söta små tussar, och säkerligen supersöta nu med. Håller med er om att det var då en j*kla tur att de kontaktade dig först så det inte vart blocket och kunde hamna vart som helst:S

Hade jag haft obegränsat med tid och pengar hade de kunnat få komma till migKyss (fast då hade säkert hela lägenheten krylla av hamstrar till slut).

// Pabblo

Odette
0

#9 ja men plats får man skaffa sig, eller göra nån omplacering då och då kanske. Fast dessa små bollar kommer ju tillbaka till mig pga bristande intresse å inte av platsbrist :P tror det var råttor som lockade mer.. å dom tar ju mer plats, tid och engagemang än en hamster.
Men men, så kan det bli. Huvudsaken just nu är ju att de ändå fått ett bra hittills, å än är det inte slut Kyss

Jag uppdaterar med bilder sen nån dag  Förvånad

_

Odette
0

#10 ja hehe.. risken finns ju. Å det är ju inte meningen att någon annan ska bli översvämmad av hamstrar pga snällhet, det slutar inte alltid bra Skrattande

_

[iurochskur]
0

#11 Önskar det vore så enkelt i mitt fall…att göra mig plats. Min sambo och jag har kommit överens om ett visst antal djur och det måste jag hålla.

Odette
0

Ja, nu har de då kommit.. har iofs inte sett till Lakrits än så antingen sover han eller så är han inte där Förvånad (valde att köpa hans Bur också då den var stor och fin.. honan tog jag i en transportbur för hennes Bur var inte lika rolig…)

Hur som helst, honan- Navelkrumelur är ju som en kopia av Malakai (hennes albino syster som vi har här hemma) Fast Naveln är svart! Men jag kan lova att det är fart å bus å tjo å stim på dessa, full fart hela tiden Skrattande

Så det blev inga värsting bilder på honan nu iom att hon förmodligen är ganska uttråkad och understimulerad.. Men några fick jag iaf! Flört

så, här kommer "lilla" Krumeluran!

i rasthagen! det var som att släppa ut en ko på grönbete efter att ha suttit inne hela vintern…

Haha- ingen kommentar!! Skrattande

Stora navlan.. hon har så tjock å fin päls! Kan inte fatta att denna hamster föddes hemma hos mig för snart ett år sedan.. det känns så konstigt Tungan ute

_

Odette
0

Hmm, lite tjock kanske? *pressa pressa*

Ser lite grym ut Flört

Navlan vill komma upp- igen! Flört

Kommer mer bilder sen nån dag.. men nu vet ni hur hon ser ut iaf *nicka*

_

Annisch
0

Jättesöt!, å sista bilden på #15 var ju så himla fin! ;')

Odette
0

#16 ja det var en av få bilder som blev hyfsat normala Tungan ute

_

TildaH
0

Vilken snygg knubbistjejGlad

--------------
//Tilda, http://guldis.bloggplatsen.se
Medarbetare på Hamster ifokus

Eloz
0

Väldigt söt Glad

Sigriiid
0

#15 Haha! Den första bilden är så underbar! Typsik guldismin enligt mig :P

// Emmily
Besök gärna vår blogg: http://birasblogg.wordpress.com/

Odette
0

#18 ja hon har samma fina runda storlek som Malakai, känns hur konstigt som helst att man helt plötsligt har två kopior av Adolfen å Malakai fast bara i en annan färg hihi

#20 jag är beredd att hålla med dig där Flört

_

TildaH
0

Om du känner dig förvirrad av att ha flera likadana så är det bara att skicka upp henneKyss (Tja, när jag sett bilder på Lakrits så kanske han oxå måste komma med, hihi)

--------------

[Tovab]
0

Krumeluren tar jag gärna emot (A) Så otroligt söt! :D

Odette
0

#22 haha, jag tror att du avstår trots att hon är fin.. ta Caine och gångra hans speed med två så förstår du varför Flört

_

TildaH
0

#24 Synd att hon var så gammal, annars hade de blivit fina barn mellan de tvåOskyldig

--------------

Odette
0

#25 hahahahaha du är så ROLIG!!! om man vill ha en hamster som man aldrig ser till och som springer så fort att man bara ser fartränderna så skulle de vart en Pörfekt kombination Flört

Det skulle ju bli homozygota räcer-hamstrar *lol*

Komsi komsi.. här finns det ost!

Hon var helt galen i kartongen.. den var såå spännande, hon skulle upp på den Hela tiden å när hon väl kommit upp så ville hon ner.. typiskt hamster sysselsättning sånt där Skrattande

"Lilla" damen :)

_

Odette
0

Ikväll ska jag ta lite bilder på Lakrits! Då ska ni få se en riktig liten söööting.. han har dock lite nedklippt päls där bak men det är verkligen en svart version av min Adolfen hihi.

Håll till godo Skrattande

_

Odette
0

Lägger upp en sista bild på honan nu, hon blev så fin här Glad

_

Odette
0

Å så Lakrits! Han är minst lika liten i kroppen (känns smal) som Adolfen, såå söt! Kyss

*på handen*

hihi.. alltid lika populärt att bli upplyft såhär Flört

lallar omkring i soffan.. såå fin lilla gubben !

_

[Cavalli]
0

*stjäl lakrits*

Sötlurv då! :)

Odette
0

hihi jaa.. dom är ena riktiga goingar! Hade jag inte redan haft så många andra planer hade dom lungt fått stanna Tungan ute

_

Odette
0

Nu kommer det fler bilder, jag kan bara inte låta bli.. pröööpa!!

_

Odette
0

Hon har så himla roliga konstigheter för sig hihi .. här ramlar hon ner lilla klanten.. Flört

_

Odette
0

Krumeluran kliiiiiar sig  Tungan ute

_

Odette
0

"Vadå pain in the ass- jag är en hamster! Vad mer kan du begära!?"

_

Odette
0

Naw'lan Flört

_

Odette
0

lite ihop-knycklad men vad gör väl det Oskyldig

_

[iurochskur]
0

#36 Men vilket runt och sött ansikte hon har. *kär*.

Tinwe
0

Åhh så fina dem är! :'D

/Matilda

"Never give up on something you can't go a day without thinking about."

Odette
0

hihi, tack tack! Mer bilder på killen kommer senare..

_

Minitassen
0

Urgulliga verkligen ^^Vill bara pussa dem nu! Kyss De ser så pussiga ut :'D

Annisch
0

Naamen, ena sötingar :')

Odette
0

Älskade lilla Navelkrumelur är borta nu, jag som just börjat fästa mig såå mycket vid dessa puh.. Blir jobbigt sen när Lakrits åker, när nu det blir Obestämd

Så charmiga båda två! Skrattande

Anyway, fick så söta bilder på hennes äventyr här så jag lägger upp lite fler bilder nu :)

"Mellan två jobb"

tänkt sig upp till brorsan för en kaffe..

_

Odette
0

Å så sista på henne, gillar den här bilden Flört

_

Odette
0

Å Lakrits, finns det nån goare.. han är så himla lik min Adolfen så det är skrämmande! Han gömmer sig till och med på samma ställen som Adolfen hihi

såå fin…!!

klättrar så akrobatiskt Glad

_

Tinwe
0

Oh så fina dem är! :')

/Matilda

"Never give up on something you can't go a day without thinking about."

spiritedaway
0

Man blir ju lite kär :)

Odette
0

Jaa..!! Jag hoppas verkligen att Lakrits kommer till någon som verkligen vill ha honom, har en som är intresserad men helst hade jag sett att det var någon i närheten. Kanske får flörta med någon bekant här hemma i Lycksele för han är så himla gullig å fin denna kille Glad

_

[Tovab]
0

Ska försöka övertala mamma :) isf skulle vi kunan byta hamster uppe i Kramfors ^_^

Odette
0

#49 hihi, va gullig du är. Men du behöver inte tjata på din mamma- Lakrits har redan hittat en toppen hem Förvånad jag är såååå glad Skrattande

_

BMEXX
0

Byta hamster.. fniss de är inge bokmärken de här ;)

// Pabblo

Odette
0

#51 hahahaha.. nä precis,fast jag brukar i och för sig ge bort presentkort på valfri hamster till mina nära å kära då dom fyller år hehe.. eller kanske inte Skrattande

_

Superstars
0

Det var en vacker flicka det! Härligt fluff grabbarna har…Skrattande

spiritedaway
0

oj va jag längtar efter en liten hamster här hemma ^^

Odette
0

#54 jag får göra en egen bildtråd till honom så länge, så du har fri tillgång till ögongodis tills du kan ta hem honom hihi Glad

Han är verkligen toppen fin, såå kär i honom nu alltså Skrattande

_

spiritedaway
0

#55 Det tycker jag låter som en bra idé ^^

Lovar att ge honom ett bra hem Glad

TildaH
0

#56 Förstår helt klart varför du vill ha honom, snyggingSkrattande Såg precis i vilken ände av landet du bor, SKOJ!

--------------

Odette
0

#57 det är denna tjej som ska vara snäll å ta med sig bland annat din blivande bäbis uppåt landet Flört Så var snäll mot henne hihi, men det är klart att du är. Du är alltid snäll eller hur Oskyldig

_

spiritedaway
0

#57 Mm. Hade först tänkt mig en bebis, men sen såg jag den här tråden. Glad

[Tovab]
0

#50 okej, vilken tur Skrattande

TildaH
0

#58 Jaaaa, jag är alltid snäll, hihiOskyldig

--------------