Hamster iFokus

Hamster

Etiketter: hälsabeteendekosthållningguldhamster
Läst 1862 ggr
Charlie2006
0

Vad kan det vara med hans öga?

När jag tog upp min gammla hamster för en stund sedan så tyckte jag hans ena öga såg himmla konstigt ut. Det är mycket ljusare än det andra ögat och nästan genomskinligt och ser ut som att det är sprickor i ögat. Pupilen är väldigt ojämn och mindre än hans andra pupil och hans andra pupil är störe också. Så undrar vad ni kan tro det är för något? Starr kanske? och om det är det så kommer han ju bli blind.

Min hemsida

"Om man inte vet vad man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram."

//Frida

Charlie2006
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

En bild på hans ögon. I värkligheten är det ögat mycket ljusare och man ser oxå sprickorna i värkligheten.

Min hemsida

"Om man inte vet vad man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram."

//Frida

[iurochskur]
0

Har han alltid haft en öga som är rött och ett svart?

Om inte så skulle jag kolla upp det hos veterinären.

Charlie2006
0

#2 han har alltid haft röda ögon (fick ändra lite i photoshop för det friska lyste när jag fotade men det är ändå så mörk när det är rött i värkligheten). Men det röda på bilden är mycket mera genomskinligt i värkligheten, typ ljusrosa aktikt.

Min hemsida

//Frida

Charlie2006
0

Igår såg hans ögon bra ut så igår var hans öga inte sådant.

Min hemsida

//Frida

Charlie2006
0

Han värkar inte reagera så bra på det ena ögat när man tar handen framför :/, det andra ögat värkar han se på men inte så himmla mycket för nu när jag har ute han så stanar han upp för att lyssna vilket inte är normalt för han. Tar nog kontakt med vetten idag för att se vad dom säger, men hinner dock inte åka iväg idag.

Min hemsida

//Frida

TildaH
0

Låter som om han skadat ögat på ngt i buren, kanske?

--------------
//Tilda, http://guldis.bloggplatsen.se
Medarbetare på Hamster ifokus

Charlie2006
0

#6 Finns inget i hans Bur han kan skada sig på.

Min hemsida

//Frida

TildaH
0

Kan det ha farit in ett litet skräp så han har klöst sig med foten då han försökt klia sig?

Starr är väl mest att sjävla pupillen blir grumlig, tror inte ögat ska ändra utseende, eller?

Försök fota ögat rakt från sidan (använd gärna macroläge om kameran har det) så kanske det syns bättre.

Hoppas att veterinären har ngt bra svar!

--------------
//Tilda, http://guldis.bloggplatsen.se
Medarbetare på Hamster ifokus