Hamster iFokus

Hamster

Etikett: bildtråd
Läst 2169 ggr
[iurochskur]
0

Exentrion´s Celamie Swosch "Puppa"

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu är hon äntligen här efter en lååång resa. Tack Odette för att jag fick denna underbaraste lilla prinsessa av dig!

Hon kallas för Puppa här hemma och mina döttrar vill inte ändra det till Cammie som vi tänkt.

Här kommer två resebilder och sen några när hon kommit hem.

Hihihi….jag fes….

[iurochskur]
0

Får man inte sova ifred eller?

[iurochskur]
0

……..

[iurochskur]
0

-----tvätta sig efter resa-------

[iurochskur]
0

……..

[iurochskur]
0

……….

[iurochskur]
0

……..

MammaL
0

Sötnos….puss på er!

Helena1978
0

Jättefin, har själv kollat många gånger på kullen hon kommer ifrån. Mina favoriter var den dovebandade hanen och dovebandad satin hanen. Grattis till sötnosenKyss

Nusse123
0

Åhhh, SwoschisenKyss Äääälskar henne <3

så sötTungan ute

Mvh Maja

Medarbetare på Djurannonser och Hamster

[iurochskur]
0

Tackar! Ja, jag fick ont i mitt hjärta när lilla Cherry blev tingad. Och så blev jag så glad när jag fick denna sötnos istället.

Kram!

Minitassen
0

Åå vilken sötnos!

Minitassen
0

Han/Hon är riktigt söt :)
Förresten.. kan du logga in på msn? :)

[iurochskur]
0

#12 Det är bara att hojta på mig, ibland är jag offline fast där. Men är jag där brukar jag svara. Kram!

[iurochskur]
0

Puppa fick Barnmat och lite babyspenat idag…hon är verkligen matglad min lilla bebis. Dock kan jag inte hantera henne än då min bihålsinflammation kan smitta henne vilket jag inte vill givetvis. Så det blir att vänta med goset.

[iurochskur]
0

Namnam…

Tinwe
0

Hon är ju så fin! :D

/Matilda

"Never give up on something you can't go a day without thinking about."

[iurochskur]
0

Tack Tinwe!

Får hoppas hon blir van vid oss fort sen när man kan börja ta upp henne.

[Sniff]
0

Hon är väldigt fin:) Lycka till med henne! :)

[iurochskur]
0

#18 Tack! Idag har jag gett henne ost ur handen och lite babyspenat på ett fat. Ikväll blir det lite ris.

[iurochskur]
0

Hmm….varför sova i huset när man kan boa in sig bakom sandbadet? Haha…hon är rolig min lilla Puppa.

Nusse123
0

#20 haha ^^

Mvh Maja

[NinniVivvi]
0

Så söt! Färgen passar jättebra med teckningen!

Odette
0

Men prööpen! Sova i hörnet sådära.. å vilken härlig stil hon hade på resan hem haha..
Känns som en helt annan hamster, konstigt att se henne såhär genom datorn Tungan ute såå fin hon är lilla tösen.. mamma, pappa och kvarvarande syskon hälsar! alla är dom lite avis på att hon redan kommit till sitt nya hem :')

_♥ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's ♥
_

Minitassen
0

Hon är verkligen jättefin<3

[iurochskur]
0

Tack Odette! Hon hälsar tillbaka. Igår var hon uppe på min dotters säng och lekte, jag klappade henne på lilla rumpan. Men upp i handen var läskigt ännu. Så jag använde en transportbur hon själv klättrade ur och i. Sen gick hon själv från transporten i handen för att sitta still några sekunder och hoppde ner i buren. Framsteg…

Hon är en liten goding.

[iurochskur]
0

….

[iurochskur]
0

…..

Minitassen
0

Så söt!

Carjos
0

Hon är verkligen jättefinKyss

/ Caroline- Kolarängens guldar i cremebaserat och mörkgrått, samt Roborovski.

http://kolarangen.weebly.com

[iurochskur]
0

Tack alla!

Odette
0

ja, just den här kullen verkar behöva lite mer tid på sig.. stor skillnad i temperamentet om man jämför med choklad kullen, men dom blir nog minst lika goa sen bara de får anpassa sig lite å mogna lite i sin egen takt :)

_♥ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's ♥
_

[iurochskur]
0

#31 Igår tog jag upp henne och hon var lite blyg men tillät mig att hålla i henne en stund. I buren brukar jag fylla på mat och även passa på att klappa henne så hon känner sig tryggare för var dag som går. Jag älskar min lilla prinsessa!

[iurochskur]
0

Hon är såååå len min lilla Puppa.

Nusse123
0

Och hon är sååå söt också ^^ Kyss

Mvh Maja

[iurochskur]
0

Tack Nusse!

Odette
0

*peta peta* Hoppas hon mjuknar lite snart lilla tösen Kyss

_

[iurochskur]
0

Idag har lilla prinsessan varit uppe i famnen och gosat, dock ca 20 min då hon hellre ville strosa själv. Men det går bättre och bättre.

Snosade henne lite i pälsen med…hihi.

Odette
0

hihi, jag tänker på henne varenda dag iom att jag har en tendens att säga "Swosch" till allt som går undan haha. Söt skruttan!! Kul att höra att hon gör framsteg, hennes syster Chayenne flyttade hemifrån idag och både hon och hennes två bröder (som är kvar..) har blivit mer och mer framåt nu de senaste dagarna. Dom tar sig! Flört

_

[iurochskur]
0

Nu har mina ihärdiga stunder av småprat med lilla swoschisen och klappande på lilla rumpan (lite mutor med) gett resultat. Hon vill mer än gärna upp och klättrar själv upp i handen på mig eller allra helst direkt upp på armen och sen upp på axeln på mig. Så nu är hon vad man kallar handtam och vill upp för lite kvalitets tid med matte.

Odette
0

va kul å höra! Äntligen lite social säg :p 
(Hon har väl insett fördelarna med att komma- å att "mamma" inte är så tokig ändå :)

hennes bröder här hemma vill inte alls vara med mig.. de ser mig inte ens. får försöka vara mer med dem helt enkelt, men dom verkar inte alls ha den här sociala nyfikenheten i sig :/

_

[iurochskur]
0

Och hon fortsätter vara go och mysig…varje dag har hon stått och sett söt ut på trätunneln hon har i buren. Och det har gått super bra. Hon klättrar nu självmant upp i handen och sitter med mig en stund i soffan för att utforska samt gosa en stund. Hon lyssnar bra på sitt namn och kommer när jag ropar på henne. Hon är min lilla älskling….*varm i hjärtat*.

Odette
0

Du verkar ha bra tålamod med henne, det behöver hon nog. De små framstegen är underbara.. hon blir nog en super fin tjej :') glad att hon hamnade hos dig.. inte alla har samma tålamod Glad

Ska lägga ut lite bilder på lilla utbytes-studenten nu hehe.. Pawnee.. hon hälsar till dig å Swoschen :)

_

[iurochskur]
0

#42 Åh, ska fota swoschisen imorgon…ville låta henne landa lite först med allt nytt omkring. Hon är älskad, det kan jag lova.

Kram!

Odette
0

#42 snötan!! Ser fram emot fler bilder, du får sätta henne framför lite gomat så kanske hon sitter stilla.. eller så lägger du upp halvsuddiga bilder då hon rusar förbi kameran swwwwwwwwosch.. säger det bara hihi, det går lika bra det. Bara jag får se mer av na ;)

Hennes mamma, pappa å bror hälsar också såklart

_

[iurochskur]
0

#44 Hon är mycket lugnare än du känner till….hihi. Du ska få se massor fina bilder imorgon.

[iurochskur]
0

Lite försenade bilder. Vill inte stressa lilla damen då vi precis lärt känna varandra och hon litar mera på mig, så det blev två snabba bilder samt en massa gos och lek.

[iurochskur]
0

……..

[NinniVivvi]
0

Vilken liten sötnos!

Odette
0

hon är ju jätte fin.. Bilderna ser dock lite "utdragna" ut på min skärm ..

_

Nusse123
0

#49 Inte här, här ser dom helt normala ut :O

Swoschisen, så sööt <3 Vill haaa :P

Mvh Maja

Helena1978
0

Fin hona du fått tag påKyss

[iurochskur]
0

Tack alla!

[iurochskur]
0

Tänkte visa hur mitt tålamod gett resultat….hon accepterar nu att jag tar henne i handen och idag fick jag ta ett sött kort på henne när jag höll henne. Kolla hennes söta öron!

Odette
0

jag är så glad att hon fick komma till dig.. inte alla som har tålamod att verkligen försöka vinna deras förtroende. Men. Det lönar sig :')

_

[iurochskur]
0

#54 Jag är glad att ha fått henne av dig…

[iurochskur]
0

Mera bilder

[iurochskur]
0

……….

[iurochskur]
0

………..Så fin teckning………..

[iurochskur]
0

Bollgalning, kommer rusandes i bollen när man ropar…och hon har fastnat rejält för min dotter. Så numera är min dotter alice ägare till Puppa.

Odette
0

Va fin hon blivit i kroppen, rund och go Glad

_