Måste berätta...
Igår kväll sa min sambo som var på väg in i köket: En hamster är lös! Jag frågade: En stor eller liten?
Han svarade att det var en stor sak. Givetvis Puppa som tagit sig ut.
Jag och sambon gick efter lilla Puppa och när hon tagit sig in i min dotters rum så började jag ropa på henne: Puppa, mammas puppa. Då kilade hon snabbt fram och tittade på sin mamma (jag). Så fort sambon gick fram så försvann hon lika snabbt…gillar inte min sambo.
Så jag tog en petbox och gick in igen i rummet. Ropade: Puppa, bebispuppa…kom in i transporten nu. Då sprang hon fram, tittade på mig och sen sprang hon in i petboxen som hon förstod vad jag bett henne om.
Vilken smart tjej hon är min älskade lilla Puppa.
Nä men oj.. vilken busig, men ändå lydig liten tjej
Känner igen det där att de är skeptiska till den som de inte riktigt ser som ens egen matte/husse så att säga. De flesta hamstrar bryr sig väl inte så mycket, utan kommer fram till den som står där oavsett vem det är så länge den verkar spännande.. Medan andra är lite mer avvaktande,, såå gulligt att hon sprang in som på befallning. Du kanske kan få henne att komma på inkallning så småningom- vissla, så kommer hon 
_♥ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's ♥
_
#1 Ja, det är inte första gången hon lyssnar till Puppa. Hon brukar ju komma till mig när jag ropar Puppa om hon är ute i soffan och springer. Imorgon ska hon få lite nya leksaker. Får se om hon blir glad.
#2 Nä precis, ja men det är klart att hon blir glad. Hon kommer vifta så smått på den lilla svansen å blinka med ögonfransarna å vilja ha mer saker att leka med å förstöra 
Hennes bror har just flyttat till en större Bur, han hälsar så mycket till henne.. å ja, jag saknar henne lite ibland. Hon är ju så snygg oj oj oj. Du får slänga upp lite fler bilder på henne sen! Kjamis
_♥ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's ♥
_
#3 Då får du kolla in hennes tråd här imorgon kväll…får nämligen min nya kamera med 5X optisk zoom och 14 megapixel. Då blir det några skarpare bilder på bus puppan.
P.s Bara säg till om du vill låna hem henne för kull…kan nog bli snygga bebisar efter henne.
#4 ja jag har ju läst att du ska få hem en värsting kamera hehe, eller iaf en bättre- därför jag sa som jag sa
Jag håller utkik! Ska bli kul att se vad hon har för sig hemma hos er 
_
#5 Du ska nog få se hennes nya leksaker och en stund i lekhagen.
Vilken busunge
Blir spännande med nya bilder på sötnosen
--------------
//Tilda, http://guldis.bloggplatsen.se
Medarbetare på Hamster ifokus