Panik!
Måste bara få skriva av mig lite, sitter och skakar just nu. Håller på att städa här hemma och hade ställt upp Doris Bur på råttburen (över 2 meter upp i luften) för att dammsuga o.sv. Då jag står som bäst och dammtorkar i sovrummet så hör jag en dov duns. Går in för att kolla vad som hände, och ser lillan på rygg med spretande ben i en pöl med kiss. Rör sig inte ur fläcken.
Får total panik och blåser på henne då jag inte vågade röra henne om hon var skadad. Fortfarande ingen reaktion. Sådär ligger hon i ca 30 sekunder innan hon vänder sig upprätt och börjar klänga på mitt byxben som om ingenting har hänt.
Hon verkar inte ha ont någonstans som tur är, men matte höll hon på att ta kål på.
Väldigt typiskt att första gången hon lyckats få upp luckan på dunaburen från sitt hustak, så befinner hon sig på hög höjd. Nu blir det övervakning på lilladamen så att hon inte döljer några brutna revben för mig.
åh, va hemskt…!! Typiskt att det skulle hända då.. Sätt ett litet lås eller en hake på luckan, det är mitt tips. Så behöver det inte hända igen, att hon rymmer eller faller å slår sig.
Hoppas hon återhämtar sig bra å att hon inte fått några inre skador. Kram!
_♥ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's ♥
_
Att hon bara låg och inte rörde sig berodde på chocken som blev när hon föll i backen.
Jag hade min kusin här för några veckor sen och ena hamstern hoppade ur handen och rakt ner i golvet och låg helt stilla länge innan han började röra på sig och det var för att han blev så chockad över vad som hände.