Hamster iFokus

Hamster

Etikettguldhamster
Läst 6039 ggr
Sigriiid
0

KLOTTERPLANKET 24

Här fortsätter vi snacket!

Den förra tråden hittar du Här!

// Emmily
Besök gärna vår blogg: http://birasblogg.wordpress.com/

Sigriiid
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

För att svara på frågan förra tråden ang vilken robbehane vi fick med oss hem efter kvällens besök hos en robbeuppfödare så kan jag börja med att säga att det blev plural! Haha! Vi skulle ju BARA ha en så vi tog bara med en transportbur just för att göra det svårare o ev ta två. Vi ville göra en ren husky-husky parning med Pytte men insåg att det här kanske blev rätt bra ändå. Det verkar ändå halvt hopplöst att hitta en huskyhane just nu så det blir i framtiden istället.

Så till Anki, agouti, så blev det en husky kille och till Pytte, husky, så blev det en agouti kille. Helt perfekt! =)

I nästa genareation så ska vi göra dessa husky-husky parningar för att komma åt den ljusare huskyn och se om det går o få de nästan vita =)

Så nu ska vi snart sätta ihop dem. Vi måste ommöblera i samtliga burar här hemma först bara… får se vart alla hamnar =)

Bild på Anki o Pytte =)

// Emmily

Superstars
0

Kom just på ett namn förslag åt Royals gulaba  hane! Han kan väl heta Svenne JR eller JR Svenne. Eller varför förkorta Junior igentligen. Junior Svenne eller Svene Junior skulle passa åt den gula bandade hanen som Royalz har fått i sin kull.Skrattande

Tinwe
0

Åh, jag känner mig så glad! Vet inte vad det är.. men idag. Idag känner jag mig glad! Det är inte så jättevanligt för mig att vara glad en seg lördag… O.o

/Matilda

"Never give up on something you can't go a day without thinking about."

Royalz
0

#2 Hehe, nej det kommer han inte få heta :p Svenne var bara ett stamtavlenamn jag kom på jätte snabbt. Han hette egentligen Swea. Men kan ju inte döpa en kill hamster till Swea i stamtavlan ;)

Han kommer förmodligen få heta Royalz Just Like A Dream :)

Tinwe
0

#4 Låter som ett riiiktigt fint namn! Eftersom.. han är ju som en dröm för dig ju :D

/Matilda

Minitassen
0

Jag har ändrat TEMA/BAKGRUND till min hemsida. Vad tycker ni? Ska jag ha den som är lite grå eller den glada jag har nu? Dock känns det bättre med denna för att den "framhäver" texten ^^

Zvintos
0

Min lilla Mercedes heter tydligen inte mercedes i stamtavlan, utan Hispania.
Men det gör mig inget, hon går under "Milla" i vilket fall. ^^

Tinwe
0

#7 Aww, men Milla är ju jättegulligt! :D

/Matilda

Zvintos
0

#8: Japp. ^^
Ett sött namn till en söt hamster. Oskyldig

Annisch
0

De fem små knotten är ute på golvet och springer, å snabbt går det ;]

UlrikaD
0

Dagens iller-bebis bild!Skrattande

Tinwe
0

#11 Meen så söt! Man blir ju så fjompig när man ser djurbebisar ;D *gulli gull* typ :D

/Matilda

Roxie
0

#11 Små små videkissar Kyss Så übersöta är de..
Kommer och kidnappar dem sen när de blivit lite större, hehe.

// Sofia

[iurochskur]
0

Godmorgon önskar Exentrion´s Celamie Swosch och jag! Är trött och så…men ska vila upp mig idag och gosa massor med hamstrarna.

Kram!

TildaH
0

Håller på o testar dessa gratis sidor, gillar dem inte alls, men funderar ändå på att använda en, bara tills jag har råd att köpa egen one adress, villl nämligen ha en separat från hundsidan. Fråga mig inte varför, jag fick bara för mig det i morse, haha.

--------------
//Tilda, http://guldis.bloggplatsen.se
Medarbetare på Hamster ifokus

Roxie
0

#14 Det mysigaste som finns, är när man på morgonen hämtar en halvsovande hamster och går tillbaka till sängen. Kyss
Franc är en riktig mysprutt, somnar typ på stört när han får komma till vår säng. Efter att ha kollat läget lite först förstås Glad

// Sofia

Tinwe
0

#15 Förstår dig! Gillar inte dem heller.. Men jag gör som du, testar och har det sålänge.. Själv har jag zoomin nu, och det är jättesegt (tycker jag)..

/Matilda

TildaH
0

#17 Jag gav upp! Man fick inte ha ( eller ) i bildnamnet, alla mina bilder innehåller de! O inte ids jag byta namn på alla. Men däremot håller jag på med en blogg, den samarbetar bättre, hihi. Få se om jag lägger ut adressen så småningom.

--------------

[MissDiss]
0

Varför blir man alltid ignorerad på klotterplanket?

[iurochskur]
0

#19 Ignorerad?

BMEXX
0

Idag är jag laaat! Någon som vill vara söt och hämta mig sushi, cola och en stor chokladkaka? ;)

#19 säger desamma, ignorerad? du har väl inte skrivit något än i den här tråden?

// Pabblo

TildaH
0

#21 Ok, Cola mums, choklad oxå mums.

Men vad tusan ska du med fiskmås maten till? Rå fisk, hua, jag får ju mardrömmarTyst

--------------

BMEXX
0

#22 phh! hur gott som helst:P

// Pabblo

Minitassen
0

Ingen har svarat på mitt inlägg #6 Förvånad

[iurochskur]
0

#24 Förlåt, men jag har haft liite fullt upp med saker här hemma som inträffat och så. Legat inne på sjukhus m.m.

Men den bakgrunden är jättefin!

TildaH
0

Upptäckte precis en grej jag helt missat, fast jag haft iFokus snart ett år!!

Vad tusan heter jag mnt-foto för? Haha, snacka om tokig o inte har jag sett det förens NU!!

Alltså -foto, det är för att jag först höll till inne på Foto iFokus, men MNT

Det skulle vara en förkortning av min hästs namn… Men han heter Mount Never Rest. Men jag har skrivit t istället för r, vilken miss, hihi. Men sak sammaTungan ute

--------------

Tinwe
0

#26 Haha och det märkte du nu? :O xD

/Matilda

[MissDiss]
0

#20 #21 Jag snackar alla klotterplank inte bara just denna,

[iurochskur]
0

#28 Det kan väl kanske bero på som jag skrev att jag personligen har en massa annat att handskas med än att svara på alla människor i alla trådar. Ber om ursäkt om jag verkat ignorant, inte alls min mening.

Kram!

Sigriiid
0

Alla inlägg behöver ju ine heller alltid kommenteras utan man läser vidare.. ingen har t.ex. kommenterat mitt inlägg #1 heller. MEn det e så det e. Allt kan inte kommenteras.

Men känner du dig ignorerad så e det absolut värt o ta upp till diskussion!

// Emmily

[MissDiss]
0

Man kan ju skriva frågor och allt möjligt utan att få svar.

TildaH
0

#27 Host, jaSkämsOskyldig

--------------

Nusse123
0

Jag har varit nerkopplad i flera dagar, så jag ligger jättemycket efter :P

Det har varit så tråkigt utan er, bara suttit och gjort läxorna Skrikandes Och problem har det ställt till också! :O

Jaja, jag är här nu iaf :D

Mvh Maja

Medarbetare på Djurannonser och Hamster

Dodat
0

Man kan knappt leva utan HiF…  Tungan ute

// Dodat :)

[Sniff]
0

#33 Saknade du oss? :D (A) ^^

UlrikaD
0

Såg precis en annons på blocket. Två guldhamstrar och en Bur säljes ihop…..

Tinwe
0

#36 Har med sett den.. Usch.. :(

/Matilda

[iurochskur]
0

#36 Västmanland? Jag mailade och erbjöd mig hämta den ena, men det vägrade dom gå med på. Och ja, dom gick i samma Bur.

BMEXX
0

Såg också den.. :O

// Pabblo

Royalz
0

Jag mejlade också och sa att det inte var lagligt att ha 2 guldhamstrar ihop efter 8v.

Det är väll tur att dom inte är mer än 9v så dom inte blivit så stora och kunnat skada varrandra.

Roxie
0

#40 Jag har också mailat om det :P

// Sofia

UlrikaD
0

Ingen som kan tänka sig att hämta båda två och dela på dem?

Roxie
0

Hade jag haft bild så hade jag gjort det utan tvekan. =/

// Sofia

Royalz
0

Jag skrev även att en anmälan snart kunde trilla in hos henne med tanke på att hon har 2 guldhamstrar i samma Bur ;)

Fast anmäler ju inte, men det kanske får henne att tänka till att det hon har i buren faktist är olagligt.

Dromprinsen
0

nu har Bejlas bebisar fått lite päls :3

//Anja

Hemsida: www.dromprinsen.weebly.com

Tinwe
0

Jag bor tyvärr så långt ifrån.. :( Men tycker det är hemskt att man helt enkelt vägrar sälja en :S Dem ska ju leva ensamma! >.<

/Matilda

Annisch
0

#45 Åh va kul! Vilka färger ser det ut att bli ? ;D

TildaH
0

Hihi, nu har Caine spräckt ribban, yes! Vågen stannade på 101g, nu jäklarns räknas han till sumo hamster, hihiSkrattande

--------------

BMEXX
0

Jo nog ska de leva ensamma men tänk vad skönt/kul de skulle varit och ha rosie och mrbean lösa samtidigt utan att de biter ihjäl varandra eller sätter i gång och parar sig. Jobbiga kräk.

Bra att ni hotar lite;)

// Pabblo

Nusse123
0

#35 Jaa, defenitivt ;)

Mvh Maja

Medarbetare på Djurannonser och Hamster

[iurochskur]
0

#42 Dom kostar ju och det har jag inte råd med nu tyvärr, annars hade jag helt klart nära och bra för att hämta dom.

Ebba-A
0

Håller på att fixa lite bilder och ladda upp en video på youtube från igår. Konserten var awesome, minst sagt. Är så otroligt glad för att jag bestämde mig för att gå.

Lady Gaga var bättre, snyggare och ännu mer fantistisk på riktigt. Det var en riktig show, men ändå perfekt i balans med musiken. Finner inga ord, så bra var det.

Våra platser var dock otroligt dåliga, vi satt högt upp, såg inte ens skärmarna och scenen såg vi bakifrån. Det var dom enda som fanns kvar när vi bokade. Men efter förbandet så bestämde vi oss för att söka lyckan i en a-sektion istället. Tillslut hamnade vi i A23, bland en massa asiater och kändisar. Det var fullt ös rakt igenom.

Från att ha suttit och vikt bipackssedlar hela veckan till att stå och hoppa och dansa två timmar på raken var inte direkt kul för mitt ben. Vaknade mitt i natten av ett krampanfall i vaden, och idag är hela muskeln ihopdragen och det gör ont att gå. Usch. Men det var så värt det :D

Värd på Choklad iFokus

Tinwe
0

#52 Ohh, lite avis här va! *räcker upp handen* :P
Förstår vad du menar med att vakna upp och få kramp mitt i natten.. Det gör så ***** ont! Det bästa man kan göra är att ställa sig upp, det brukar iaf hjälpa mig :o

/Matilda

Ebba-A
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

#53 Kan bjuda på en liten video iallafall. Den visar verkligen hur häftigt allt var, även om kvaliteten inte är så bra ;) Det var verkligen stort att se henne, skulle egentligen gjort det när hon var på Gröna Lund i höstas men det blev tyvärr inte så.

Haha, jag brukar skrika lite tyst, rulla ner från sängen, lägga mig på golvet och vänta på att det ska sluta och sen somna om. Det funkar väl sådär ;)

Värd på Choklad iFokus

Tinwe
0

#54 Ohh så häftigt! Önskar verkligen man var där :P Tack för klippet! :D

/Matilda

Ebba-A
0

#55 Det var verkligen ännu häftigare när man var där, och det där var ju bara en liten del av allt. Tänkte först att det inte var värt att åka dit, för biljetterna var ju inte direkt billiga. Men sen så insåg jag att det här är en av mina störst, idol är inte riktigt rätt ord,men en av mina absoluta favoritartister och dessutom förebild. Så beställde några av dom sista biljetterna, och är så glad att jag gjorde det.

Och jag lyckades visst trolla fram lite bilder också ;)

Värd på Choklad iFokus

Sigriiid
0

#48  haha, grattis till tresiffriga Caine!! För att retas lite så kan jag tillägga att jag har en liten hamsterbebis på 4 veckor här hemma lite tillfälligt och hon väger just 101 gram :D 
Det e verkligen en liten kille du har fått tag i =)

// Emmily

Tinwe
0

#56 Förstår det! Oh så häftigt :D

/Matilda

Sigriiid
0

Jag håller på att jaga lägenhet nu och idag var jag på en visning där jag fastnade lite. En liten etta på 40 kvadrat, den kommer att behöva totalrenoveras. Bra mkt saker måste fixas; riva en vägg, kakla köket, ev byta golv, måla om överallt, fixa badrummet som  e en katastrof, byta ut garderobsdörrar i hallen, alla dörrar måste bytas/fixas osv… Får se hur det blir :) Blev lite kär + att det känns väldigt kul o fixa själv! Om den går ner lite i pris så blir det nog bra, lär ju kosta en del o fixa till den också.

Mäklaren ska ringa imorgon + att det e omvisning. Ska bli spännande o se hur det här slutar. 
Nackdelen med lägenheten är att den itne har balkong, vilket jag har nu o trivs bra mkt med, men det e min första lägenhet (borträknat tillfälliga hyreslägenheter) och då kan man itne få allt. Ska dessutom bara bo där tills jag går ut i skolan nästa sommar + ett år eller två med jobb.

Men jag e väldigt uppe i varv för det här!! :) Känns jättekul!

Till på köpet så sitter båda våra robbar med sina killar nu o de verkar trivas riktigt bra ihop! Hoppas på en massa bebisar under sommaren nu! Massa husky o avla vidare på sen =)

// Emmily

TildaH
0

#57 Jasså, jag som trodde han började närma sig maxvikt på hamster, hahaOskyldig

Spännande med lägenheten!

--------------

Royalz
0

Har fått svar från hon med guldhamstrarna ihop och hon sa att hon hade särat på dom.

Köpta på Arken Zoo i Västerås, då vet man att dom inte är seriösa och kunniga utan vill sälja djur för att käna pengar.

Sen skrev hon att hon inte vilje sälja till dig iurochskur för att du redan hade en guldhamster för då skulle det ju bli så att dom ändå bodde ihop ;) Men då skrev jag att man har guldhamstrar i varsin Bur. Jag skrev även att hon borde sälja den ena till dig :) Då du vet hur en guldis ska skötas.

Roxie
0

Jag fick också svar. Hon var trevlig och tog det positivt. Till och med tackade för att folk sagt till.

Dom litade ju självklart på det djuraffären sa, och det är ju förståligt. Bara sjukt att djuraffären inte har nån koll!

// Sofia

Royalz
0

Nu har jag precis utformat ett köpeavtal som jag kommer att använda mig utav när jag säljer mina hamsterungar :)

[iurochskur]
0

Ja, jag har fått svar att hon vill sälja den ena till mig för 175:-. Vill någon bidra med en slant så hojta till. Jag har inte så mycket just nu att bidra med om jag ska hjälpa den lilla. Har köpt en massa nya hamstersaker ju.

TildaH
0

#64 Men vilket prisFörvånad Eller är de jag som är snål? Kändes för mkt för en omplacering enligt mig… Men vore väl värt pengarna så man vet att den lille får ett bra hem (helt ärligt är jag inte helt övertygad att hon delat på dem, även om hon skrev det…)

--------------

[iurochskur]
0

#65 Ja, hon hade ju bara en Bur hemma…har svårt att tro att hon går och köper en ny Bur.

Roxie
0

#66 Ja det är sant. Kan ju iofs hända att hon har den ena i nån låda eller liknande. 
Har tyvärr inga pengar att bidra med just nu. Annars hade jag gärna hjälpt till!

// Sofia

Sigriiid
0

#175 för en omplacingshamster e väl lite i överkant även om det inte e så mkt pengar. 50-100 brukar man väl ta? Ge henne en vecka så kommer hon inse att ingen vill betala det priset utan du kan få den billigare. Fast sitter de ihop så e det ju lite bråttom o få isär dem…

Jag hade en fantastisk natt i natt måste jag bara få säga! KOmemr skapa en tråd om det imorgon + alägga ut lite bilder. Men jag kan ju inte vara tyst så jag måste läcka lite nu-

ROBBARNA PARADE SIG I NATT!!! Tungan ute BÅDA PAREN SAMTIDIGT! Helt galet!

O det var helt fantastiskt att titta på! Det såg ut som att de dansade! Helt magiskt var det emellanåt!

Pojkvännen vägrade vakna för o se så jag tog lite smygbilder på dem som jag lägger ut till er här imorgon. Ååååh, det var så fantastiskt!! =)

Så det kommer förhoppningsvis bebisar om en 21 dagar nu då, hoppas att de kommer på min födelsedag den 30 maj =) Vore en trevlig födelsedags present!

Men ja… jag e helt galet glad idag. Det var helt fantastiskt alltså! :)

// Emmily

BMEXX
0

#68 lilla snuskhummer sitter uppe och fotograferar dem i en sån intim tillställning.. har de inge privatliv;)

Hehe nedå GRATTIS! håller tummarna på en riktig babyboom sedan:D

// Pabblo

Sigriiid
0

#69 Haha :P Alltså det var inte själva parandet som var så intressant utan "dansen" :P Det var galet intressant!

Hoppas på en massa babyboom med ett gäng husky i varje kull =)

// Emmily

Dodat
0

Vad roligt!

Tinwe
0

#68 Men grattis! :D Haha ska bli lite kul att se detdär :P

/Matilda

TildaH
0

Nu känner jag mig redo att visa min blogg, inte så mkt i den ännu, men de kommer välGlad

Klicka!

--------------

[iurochskur]
0

#68 Håller med om att det är dyrt för en omplacering då den ju kostar 160:- ny på arken zoo.

Roxie
0

#73 Jättefin blogg :D

// Sofia

Sigriiid
0

#73 Tjusig blogg! Bilden på Caine under ditt namn högst upp e helt klockren där! =)

// Emmily

BMEXX
0

#73 snyggt!:D

Gör mina läxor! Gråter

// Pabblo

Sigriiid
0

#77 Åh vad du är duktig! Tänk vad skönt sen när de e klara! :)

Jag har precis pluggat inför provet i bokföring som är imorgon bitti. Känner mig ganska förberedd =)

// Emmily

[Sniff]
0

Imorgon får vi tillbaka engelskaproven! :D :O Undrar hur det gick… (A)

[iurochskur]
0

Tänk om man hade ork att plugga. Tyvärr har medicinen gjort mig såååå trött att jag inte orkar mycket alls.

För övrigt har det varit en trevlig dag med besök hos min Mami och my evil tween. haha…nä, hon är snäll.

Tinwe
0

#77 Usch, jag lider med dig.. har själv jobbat igen 2 arbeten idag.
Ett om William Shakespeare i svenska och ett i engelska där jag har skrivit en argumenterande text om aborter, segt!

/Matilda

TildaH
0

#75-78 TackSkrattande

#78 Bara fråga om du undrar om bokföring, har själv praktiserat på redovisningsbyrå i 1½år. Så snart startar jag eget (Haha, begriper knappt vad jag gör)

--------------

BMEXX
0

Sååå nu är läxorna gjorda och mrbean har dammat golvet;) han hade en massa damm i sin kjol.. som duktig hamster man har :D

// Pabblo

Superstars
0

Är Geishas på semester? Är det någon som vet? Har ärande till geishas…mycket viktigt ärende!Obestämd

Superstars
0

Ok alla uppfödare! Får se vad ni kan bjuda ut åt Dubbel-Knut! Gå kolla in minn annons under rubriken Långhårs hona önskas på Djurannonser….

Nu drar jag ock sova! Har inte kunnat sova på hela natten pga all grubblerier om svansknyck….Rynkar på näsan

[iurochskur]
0

#85 Vad trist att du inte kan sova….

Kram!

PsychoTroll
0

Idag bli jag hela 20år :D

Royalz
0

#84 Mejla henne! Så får du ju svar så snart hon kan svara.

[iurochskur]
0

#87 GRATTIS!

[Sniff]
0

#87 Grattis! :D

Tinwe
0

#87 GRATTIS! ;D

/Matilda

Sigriiid
0

#87 Ett jätte, jättestort grattis till dig!! =)

#82 Vad spännande!! =) Min pappa har en redovisningsfirma o min mormor har en bokföringsbyrå (som pappa håller på o ta över) så jag kommer nog också åka på ngt sådant i några år antar jag :P

Men vad kul! Vad gör du för ngt där då? Sitter o bokför hela dagarna?=)

MItt prov gick föresten superbra! MIssade en fråga då jag fick totalt hjärnsläpp för "Kostnad såld vara". Jaja, allt annat gick ju bra iaf! :)

// Emmily

TildaH
0

#92 Haha, vi kan nog garantera att du är på högre nivå än mig.

Har ingen utbildning utan jag får hjälpa till med enkla saker, sätta papper i rätt ordning, numrera, stämpla, skriva in moms o registrera på datorn. Kan inte begripa hur hon kommer ihåg alla kontonr i huvudet, jag är nöjd när jag kommer ihå 3780 för öresutjämning, haha.

Grattis att provet gick bra!

--------------

Superstars
0

#87 Grattis! Bara 12 år kvar tills du är lika gammal som jag.Flört

#88 Jag skrev åt henne per epost för 2 dagar sedan. Men inet svar ännu!

Är det faktist ingen som har någon brud att Bjuda ut åt Dubbel-Knut? Vänar hårt på att något intressant skall dyka upp.

[iurochskur]
0

#94 Men drömprinsen har ju ungar nu samt Siigrid? Kanske kan finnas en fin hona där?

Tinwe
0

#94 Jag har två tjejer kvar ur min kull.. Makina och Calypso.. Makina är Silvergrå Umb LH och Calypso är Silvergrå LH (de bär på rost och creme vad jag vet). :)

/Matilda

Annisch
0

lite ot nu hehe, men jag fick ett roligt samtal nyss, har vunnit 15 kg hundmat x) :) Det var en skål med massor av mat i, så skulle man gissa hur många kulor det var, å tydligen var jag närmast. Ska hämta det imorgon, Nellie kommer bli glad ;) huhu

Sigriiid
0

#93 Du kan nog mer än vad du tror! Man snappar upp kunskaper lite här o var :P Hur kommer det sig att du praktiserar där?=)

#97 Haha!! Grattis! Aldrig hört att någon vunnit på en sån där gissa-antalet-tävling tidigare :)

#95 Nej jag har inga bebisar ännu… o när det kommer så e det robbar :P Lite smått för Dubbel-Knut.. Men Tovab och Drömprinsen har ju =)

// Emmily

[Sniff]
0

NEEEEJ!

Jag skippade läxhjälpen, tänkte att jag kunde göra powerpointen hemma. Men det gick inte. Så jag skrev det i ett worddokument, och nu går det inte att spara! GRRRRRR!

Hehe… ^^ (A)

Annisch
0

#98 Haha ja det var ju lite roligt. Jag som aldrig vinner något, men man ska aldrig säga aldrig.. ;)

Royalz
0

#100 Vilket märke var det på fodret? :)

PsychoTroll
0

Tack alla för gratulationerna, tror inte jag suttit i telefon så mkt som idag haha xD O alla barnen på jobbet som säger grattis :P

#94 Haha ja 12år är ju halva min livstid, så nog dröjer det, men kommer ju aldrig komma ikapp heller om du inte skulle sluta fylla år :P

Dromprinsen
0

Yes! jag fick lsommarjobbet på landstinget! :D (ska jobba på sjukhus)

//Anja

Sigriiid
0

#103 Grattis! :) hur många veckor ska du jobba?

Själv ska man köra postbil :P

// Emmily

Dromprinsen
0

#104 tack! :D 3 veckor :)

hihi vad roligt ! :) min pappa jobbar på posten (fast på personalavdelningen :P). min syrra ska sortera post i sommar xp

//Anja

Annisch
0

#101 Det var Eukanuba, :)

Superstars
0

Skickade nyss ett brev till Be-Bopz. Hoppas på svar! Jag råkade nämligen se en passande brud år min älskade knut där i lagom ålder. Glad

#105 Tack för tipset! Men jag föll för en silversvart lh satin hona. Jag hör av mig senare när jag behöver något nytt. ;)

PsychoTroll
0

#101 är de eukanuba du ger till din vovve? De vore ju perfa om de var de, för då får man ju en säck gratis, annars blir de jobbigt. Svårt att bara börja ge en hund ett annat Foder sådär, då blir de foderbyte osv :P Bytte idag Foder till min hund, och de är ett himla jobb, dessutom har min väääldigt känslig mage. Bytte från eukanuba till standardt. Men vad kul ändå att du vann, när man minst anar de vinner man :P

Annisch
0

#108 Nej vi ger inte eukanuba till henne, men det hade ju varit himla bra om de varit så ;D Hon får Bozita ROBUR tror jag den heter.

Så nej, vi kommer inte byta till det fodret alls. Hon kommer säkert få smaka nån gång eller så, eller också ger vi bort/säljer säcken för nån liten summa bara, till någon som ger det till sina är det ju himla smidigt. vet inte riktigt.

Och ja det var ju himla kul att man vann bara sådär :)

TildaH
0

#98 Af:s idé o sedan blev jag liksom kvar, fast kan inte påstå att jag skulle vilja jobba med det. Hon jag jobbar för är jätte schysst men vilket enformigt arbete, bara en massa papper o siffror.

#109 Skicka upp den till mig (du betalar frakten förståsFlört)

--------------

Royalz
0

Gud vad min hund är morgontrött ;) Han sover fortfarande. Men bra för mig för jag orkar inte gå ut än ^^

När jag kommer tillbaka ska jag städa toalätter och sen några burar :) Sen skulle jag behöva dammsuga och skura golvet, men får se hur mycket jag orkar ;)

[iurochskur]
0

Sjuka barn och själv är jag med sjuk…skitdag rent ut sagt.

Royalz
0

Nu har jag skaffat facebook ;D

Lägg gärna till mig som vän, Sofia Gustafsson :)

Minitassen
0

Jag vill dö. Jag vill dö. Jag vill dö. Jag har blivit dumpad. Jag vill dö. Jag vill dö.

Kalashnivik
0

#113 Alltid roligt med Hif-vänner ;) Men vilken av sofia Gustafsson är du? :P

#114 Alltid tråkigt.. :(Men  du ska se att det dyker upp någon som är bättre :)

Imorgon blir det utställning för Rea-hunden (Katana) Det kommer gå skit eftersom jag inte vet hur man ställer en Cocker och hennes öga är ''missbildat'' :P Men vi får se hur det går..

[Sniff]
0

#114 Så tråkigt:/ Hoppas du mår bättre snart:) Och kommer över det…

Royalz
0

Länk till min facebook :) Lägg gärna till mig som vän! Länk

PsychoTroll
0

#109 Ah oki, synd att man inte fick välja Foder :P Men som sagt ni kan ju sälja de, eller kanske fråga i butiken om man kan få nåt för samma summa :P Annars kan man ju ev ha de som godis, haha men o andra sidan får man hoppas hunden tål allt spannmål som finns i eukanuba, min hund tål inte det :( därav foderbyte.

Tinwe
0

#117 Blev själv medlem idag! Haha… bättre sent än aldrig. O.o

/Matilda

Sigriiid
0

Man blir så glad av de små djuren =)

Hade Sigrid ute i hallen med tillträde till en mindre garderob + ett större förråd för att utforska lite, som vanligt men jag satt inte med utan hon fick springa själv. Efter en stund så gick jag o kollade till henne men hon syntes ingenstans. La mig ned o knackade med fingret i golvet o kallade på henne. Ut ifrån förrådet (bland alla spännande gömmor) kommer hon!

Blir lika glad varje gång som hon kommer då jag kallar på henne :)

Fast hon luktar mysko idag… typ som en schäffer lr ngt. Underligt.

Gammal bild på Sigrid i bollen. Finaste guldisen! :)

// Emmily

Tinwe
0

Jag är så galet pigg! Hade Workshop i skolan igårnatt och vänt på dygnet totalt.. Men ohh så kul det var! En kompis till mig filmade macro objekt hela natten, alla klipp var 25GB stora tillsammans. Kändes väldigt.. bra. Hihi. :) Jag var helt galen med. Sprang runt som en dåre med kameran i högsta hugg! Det resulterade i väldigt många klipp - och pinsamma händelser!
Gjorde även en musikvideo, kanske länkar den här sen när vi klippt klart allt i Premier Pro. :) Så god natt till alla er som ska sova, själv tänker jag vara uppe! Skrattande

/Matilda

Roxie
0

Funderar på att ringa runt till olika tatueringsstudior i morgon, om de har öppet. Vill verkligen ta tag i mina ideer nu :D

// Sofia

Minitassen
0

Jag kommer aldrig må bra jag älskade honom och vi var ihop i 2 år och nu är allt slut Gråter Han var mitt allt!Gråter

BMEXX
0

#123 förstår att det känns jobbigt nu men snart så kommer det kännas lättare. Fokusera på andra saker som t.ex dina hamstrar.

Lycka till!(eller vad man nu säger i en sån här situation :S)

// Pabblo

Royalz
0

Nu ska jag städa hamstertoalätter, inte det roligaste kanske men det måste ju göras^^

Sen ska jag fortsätta städandet på mitt rum och ev städa ute på verandan som jag har lortat ner med massa spån och hö Oskyldig

[MissDiss]
0

Ska få en kanin! Längtar verkligen, vill ha hem honom nu!!

Tinwe
0

#126 Kul! :D Jag vill med ha kanin.. fast tror jag satsar på hund först och främst :D

Inatt fick jag lite bilder av min kompis som vi tog på övernattningen… Redigerade en bild på mitt öga som vi blev ganska nöjda med :) Fotat i studion och allt :D

På nått sätt så tycker jag om armen i ögat.. kan inte slita mig från att glo på irisen alltså :P

/Matilda

[MissDiss]
0

#127 Super fin! :)

Tinwe
0

#128 Men tack du :D:D:D Vad ska din kanin heta? =)

/Matilda

Royalz
0

Jag ska med ha kanin :) Hämtar honom på lördag nere i skåne. Tussilagons Fluffy Cupcake heter han och är en teddyvädur Glad

Superstars
0

Vet någon om Lotta (geishas) lever längre? Hon har inte svarat ännu. Jag mailade henne i måndags tror jag det var. Inget svar ännu! Hon svarar inte i telefon heller när man ringer?  Förvånad Har frågor angånde registrering av uppfödarnamn is svenska hamsterföreningen fast man bor i Finlans. Samt om hon kunde ta över två hamstrar till Åbo när hon ändå skall hit på hamster utställningen som domare. Jag skall själv på den utställningen! Skall ställa ut Dubbel-Knut, Zugar Baby och Zvullo.

[iurochskur]
0

#131 Hon lever….hon har bara väldigt mycket att göra med en hel del efter utställning och inför möten och uppfödaransökningar m.m.

Superstars
0

#131 aaaah ok! Puh…tur det! Man började nästan bli orolig! Någon anning vilken tid på dygnet när det är bäst att ringa? Försökte ringa just! Men hon svarade inte! Istället svarade någon automat röst och frågade efter pin kod…hmmObestämd

Superstars
0

USCH! Bara 8 dagar kvar tills man är 33 år gammal! FYYYYYY TUSAN!Rynkar på näsan

spiritedaway
0

Åh vad jag saknar min lillplutt :( Nu har han varit borta i 2 dagar.

Jag har inte orkat tömma buren än. Jag har även ställt bort den för att jag inte ska se den.

Royalz
0

Igår när jag skulle skära av ett hårt hundben så tog ja i och sågade och så slant jag och skar nästan av mig en bit av pekfingret.. Det blev ett djupt hack.

Och idag är fingret uppsvullet och en del av handen känns konstig.

spiritedaway
0

#136 ajajajaj! Det lät inte skönt.

Annisch
0

#110 Hahaha, njaa.. ;)

#118 Ja det var ju lite synd.. Tyvärr tror jag inte man får byta mot annat märke, då själva tävlingen var "Eukanuba's", asså alla vinster o så. nånå vi får se hur det blir med all mat xD

Herregud vilken fart det var på Lille-pojken idag, han sprang som en galning när man släppte han på golvet :') Fram och tillbaka.. ;)

Superstars
0

Hahaha…kom just på namnet till kommande Dubbel-Knuts son som jag hoppas få av Iris sedan i framtiden. Skrattade åt namnet som jag tyckte var passande. Han skall få heta Dubbel-Dracula. HahahahahaSkrattande

Roxie
0

Phew.. Har precis städat klart alla burar och gett alla mina älsklingar mat.
Nu sitter jag och kopplar av framför datorn med en kall cider, samtidigt som jag skissar på tatueringen jag ska göra. I morgon ska jag till tatueringsstudion och se om han kan bygga ihop min skiss på ett snyggt sätt. Sen får vi se när jag får tid :) Längtar Skrattande

// Sofia

[Sniff]
0

Det åskade jättemycket idag. Och igår. Och nu verkar det vara på gång igen. Och jag som ska se en film om 20 minuter! :/

Superstars
0

Är det någon här som minns var tråden til l länkar till hamster uppfödares hemsidor finns här på hif? Hittar den inte.

#141 En hälsning från min pappa som byggt trasiga tvn mm hela sitt liv! Filmen kan du glömma om du inte vill betala för en ny tv.

Här har det åskat hela dagen. Just nu får jag använda internet stickan och laptopens batterier just pga åskan.

Royalz
0

Borde gå och lägga mig. Klockan ringer kl 01:30, altså om 3 timmar. Ska på marsvinsutställning 45mil bort, så kan nog behöva sova ett tag. Resan kommer ta ca 5-6 timmar :o

Får med mig min efterlängtade kanin hem också :)

[Sniff]
0

#142 Det blev inget, så det är lungt;)

BMEXX
0

#144 men datorn då?:P eller du kanske sitter med bärbar

// Pabblo

[Sniff]
0

#145 Bärbar;) Men det började inte åska, så jag ser på filmen:D

Fast jag ska snart gå och sova:)

Ebba-A
0

Sitter här och är helt chockad. Nakendjuret/Kim är borta. Eller ja, han var borta. Hittade honom bakom "buren" (en stor plastlåda) helt kall. Vet inte vad som hänt, vet inte hur han hamnade där eller varför han dog. Han var där förut, sen var han borta. Känns som en del av familjen försvunnit för även om han var så liten så lät han mest av alla och var ändå ganska trevlig. Han kanske inte var någon skönhet, men han hade helt klart sin charm. Känns helt sjukt tt han är borta. 

Och så har jag ett problem till, måste hitta en ny kompis till min Melvin. Är inte så sugen på ett nytt marsvin egentligen, men kan inte skiljas från honom också.

Värd på Choklad iFokus

Annisch
0

#141 Här har det också varit hemsk väder på kvällen.. på dagen har det varit strålande sol och 20-25+, och sedan vid 6 tiden när jag stod och väntade på bussen mullrade det som bara den rakt ovanför och blixtrade bara en bit därifrån.. Jag som är rädd för just sånt där, stod så nära.. Usch, inte ofta jag är så rädd som jag var då.

På söndag får jag hem en ny Bur, en vit duna :) Fårse vilka som får flytta in där..

Royalz
0

#147 Vad tråkigt! :/ Har själv skinnys. Dom kanske bråkade?

Ska du skaffa en ny kompis kanske du ska tänka på att skaffa en större Bur till dem? Med tanke på att det är hanar du har, den lådan har inget vidare stor innermått.

Ebba-A
0

#149 har otroligt sv?rt att tro att dom skulle br?kat. Han var helt hel n?r vi hittade honom, inte en skr?ma. Och ang?ende buren s? ?r jag medveten om att den ?r f?r liten, var p.g.a. skilsm?ssa tvungen att skaffa ny Bur fort och har inte haft r?d att k?pa en 120x60 Bur f?r 900 sp?nn. Men ska faktiskt kolla p? en s? stor Bur fr?n blocket idag :)

Värd på Choklad iFokus

[Sniff]
0

Sitter på balkongen och spelar Di Leva på högsta volym på datorn. Gnäller över att det inte går att höja mer^^ (A)

Vet ni vad jag tror? Jag tror att humlor är magiska. De kan försvinna! Poff, så är de borta! :O ^^ (A)

[MissDiss]
0

#129 Jag vet inte, det är en lejonhuvad kanin kille i färgen madagaskar ^^'

Namnförslag? ^^

Ebba-A
0

Har begravt Kim nu, usch vad hemskt det kändes. Det är så tyst utan honom, Melvin är depp också. Ska snart iväg till Nyköping, köpa en större Bur (hittade en 120x60 för 250 kr på blocket) och kolla lite på en ny marsvinspojke som kanske kan göra Melvin sällskap.

Värd på Choklad iFokus

Superstars
0

Finka hamster annonser = Inga av intresse! De är en dera blandade med korthår eller så har de knyck i linjerna. Hela kvällen sökte jag ren LH hona i sverige! Och idak kollade jag på finska annonser. Inget av intresse där inte!  USCH vad jobbigt att hitta någon som skulle passa…Rynkar på näsan

UlrikaD
0

#154 Hade du inte hittat en svart satin hona du skulle köpa?

Superstars
0

#155 Jo visst och jag ville ha henne men…det var två andra i kön och den första fick henne…vilket var synd. Så jag måste leta vidare…Curlys har ju hamsterbebisar nu…så jag försöker med henne.Glad

I morgon åker jag till Salo efter Sanni! Skall bli kul att få henne hem.

Dromprinsen
0

Inte tillåtet att länka till annonser, så annonsen togs bort! / Royalz

//Anja

Odette
0

#147 men ååh.. va hemskt! Han va ju jätte söt den lilla nakisen Gråter

beklagar verkligen, såå hemskt :(

_ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's
_

Superstars
0

Nu är Sanni hemma! Nu är jag nervös,för jag fick inte någon stamtavla med mig hem! Har kontaktat uppfödaren och frågat om Sanni inte har någon stamtavla. Trodde jag skulle få med en stamtavla! Nu sitter man här och är nervös om man har gjort en dålig affär! Om jag har en hamster med defekter gömda i blodlinjen hennes…Rynkar på näsan

Royalz
0

#159 Ev defekter tar man ju reda på innan man köper en hamster. Men det kan ju vara så att uppfödaren inte hunnit fått stamtavlan ännu och skickar den senare :)

Odette
0

#159 hon kanske är under registrering/inte fått stamtavlorna än. Beror på hur gammal honan är? Bara att vänta på att hon som sålt svarar. Hjälper inte att spekulera i det nu ;) Hon kan ju va en toppen mysig hamster iaf :o)

_

Tinwe
0

#159 Tror som Odette, att man inte fått stamtavlorna ännu :)

Annars om det skulle visa sig att den har defekter bakåt och man inte ska avla på den så blir det ju ingen elak och dum hamster för de.. den kan ju fortfarande vara världens mysigaste hamster och man kan ha den som mysnalle! :D

/Matilda

Superstars
0

# 160 Jag brukar ha som regel att fråga om defekter. Men inte allagånger så enkelt när man måste fråga på finska. Vilket ofta riskerar i missförstånd.

#161 Sanni är född  11 Mars 2010

#162 Det är så sant, att även hamstrar med defekter kan vara hur gulliga och rara som hälst…Glad

Sovit 4 timmar i natt så jag tror jag går och tar en 20 minuters tupplur.

Dromprinsen
0

kan man åka mopped med en hamster?Obestämd då menade jag inte om man kan bli skjutsad av en hamster utan jag tänkte om man har den i en tex ryggsäck och massa tyg runt transportboxen så det inte låter så mkt…

//Anja

Tinwe
0

#164 Jag vet inte.. har aldrig direkt testat… xD Har cyklat med en transport en gång.. inte mer ;o

/Matilda

BMEXX
0

Snyft här har man varit snäll och storstädat åt 7 tusar.. och vad får man tillbaka? sura kommentarer om att man har förstört deras hem:(

Har ändrat så rosie fick en vattenskål eftersom hon har börjat med flaskbitande. Och mössen som haft skål innan och tycker det är jätte roligt att blötlägga allt som de får, fick flaska ist.

Rosies kommentar: va tusan ska jag med en swimmingpool till?

NU är jag slut!

// Pabblo

Dodat
0

Hehe :P

Dromprinsen
0

#165 hihi okej :P

//Anja

Superstars
0

Hittade en intressant creme LH. Men som hittils så var det bara att glömma denna söta dam. Det Visade sig att hon var barnbarn till Guldgruvans Mozarella….SUCKRynkar på näsan

Annisch
0

Idag fick de två små killarna flytta in med pappa Benjamin :) Blev så glad när det redan igår funkade så bra mellan dem, och nu när de bor tsm och det går så bra blev jag bara jätteglad :') De fick flytta in i en 'ny' lite större Bur, med 3 våningar och rör - småkillarna trivs sombara den ;) Förhoppningsvis får båda brorsorna bo kvar me pappan :)

Fick förresten en liten chock idag hehe, nu väger mammisen runt 90 g! Är det verkligen normalt för en dräktig dv. hona? ;) Hon är ju ganska rund annars också, men nu.. ;P

Kalashnivik
0

Jag orkar verkligen inte sova nu! Funderar på att gå en promenad med hundarna :) Men jag får se hur det det blir med den saken..

Och jag saknar mina små bääbisar :( Dom var så underbara :D

UlrikaD
0

3 veckor gammal illerbebis-tös.Kyss

Annisch
0

#171 Nämen uj så söta ;')

TildaH
0

#172 Åhh…..Kyss (Vad de växer sakta när man vant sig m hamstrarnaOskyldig)

--------------

TildaH
0

Jag har fullt upp med allt möjligt nu när det äntligen har börjat bli lite vår/sommar väder, skönt!

För ovanlighetens skull ska en hund badas idag, men "min" hund behöver inte bada längre. Gud så skönt att klippa bort pälsen, hon behöver den inte till sina aktiviteter.

Funderar vad jag egentligen gör med min Blogg, är istort sett bara jag som läser den. Men sak samma, är trevligt att skriva dagbokSkrattande

--------------

Annisch
0

#172 Namen vilken 'liten' en :') Så söt!

Sigriiid
0

#172 Vilken liten söting! :) Smälter!!!

Jag håller på att koka en massa sten som jag o pojkvännen + hans 10-åriga syrra plockade in härom dagen. Blev en 6-8 tror jag varav en e enorm:P Får se hur jag ska lyckas koka den…

Kan knappt bärga mig tills vi ska inreda med stenarna :P Får se vad som åker ut då… redan fullt med inredning i alla burar…

// Emmily

[iurochskur]
0

#172 Kyss Pussvänlig som tusan!

Odette
0

#175 jag läser också din blogg. ja gillar den trots att jag är blogg-allergisk Skäms  Har skaffat en bäbisblogg.. som ja hade tänkt ha till min nästa kull- så jag inte behöver överbelasta hemsidan med miljontals bilder. Men känns som jag bara går i dina å UlrikaD's spår hihi, någon som läst Ulrikas blogg btw? Eller rättare sagt Molly (iller) bloggen med hennes bäääbisar… haha, jag är inte speciellt sugen på iller själv.

Men den bloggen är asligt rolig ahaha, Ulrika du har ju en förmåga att beskriva illrarnas personligheter så det känns som man är i ditt hem där under tiden man läser Flört

http://molly2010.chill-zones.se/

Check it out- den är helt fantastiskt knäpp enligt mig, bara allmän vardags kaos haha *gillar*

_

TildaH
0

#179 Jo, den dära bloggen har man minsann besökt. Men stängde ner sidan direkt jag såg första bilden. Inte bra att se så söta bebisarFörvånad Man får ju abstinensTungan ute

--------------

BMEXX
0

Dr. pabblo ska avmaska småskitarna idag, eftersom iaf en mus har mask=/ de kommer bli förbannade JA!

// Pabblo

Minitassen
0

Idag kommer tråden " Novelle <3 Mumin " att sättas ! :) Eller ska det vara " Mumin <3 Novelle " ? hm.. tkr ni?

TildaH
0

#182 Vad tiden går fort, hade för mig att de var länge tills de hade åldern inne för avel. (tycker de var "snyggare" med tjejnamnet före)Glad

--------------

[iurochskur]
0

Bläääääääää….är så seg idag. Jag har varit ute ett par timmar med mina döttrar och doppat tårna i det kalla Maj vattnet. Sen har jag konstaterat att det har byggts ett getingbo på våran balkong/altan, typiskt för mig som är allergisk.

Har haft både Dottie och Hydra ute en stund idag och Itte fick chansen men valde att bita mig i fingret, så han ville nog vara ifred.

Dock har alla mina sötisar fått gos stund samt maskrosblad att äta.

Dodat
0

Idag ska mina robbar (Flisselin och Filofax) flytta in i ett stort akvarium :)

[iurochskur]
0

#185 Vad roligt! Då hoppas jag på mycket bilder…

Dodat
0

Här kommer en, precis när jag släppt in dom :)

Tinwe
0

Jag passar en liten goding till hamster just nu, hon heter Körsbär :) Hon ska stanna här tills fredag! :D

/Matilda

Superstars
0

Har hittat en intressant kandidat som brud åt Dubbel-Knut! En mink LH. Sedan finns en sobel som intresserar mig! Men då är det stamtavlan som måste kollas först. Det tycks vara svårt att få tag i uppfödaren till denna sobel LH hona.Glad Hoppas på bilder av mink honan i morgon.

BMEXX
0

#188 SÖT!

Mrbean har ett problem, ett väldigt stor problem enligt honom själv, han har stoppat sin matskål i sitt bo, men vart tusan ska han sova nu?

// Pabblo

Tinwe
0

#190 Tack! :D

Nämen.. Mrbean då! ;P

/Matilda

Sigriiid
0

#187 Tjusigt! Robbar gör sig bäst i akvarium, galet roliga o kika på! :) Vi möblerade om våra 4 akvarium + 1 dunabur idag. Vi har kokat ett antal stenar som vi la in hos dem, klart uppskattat :) Skickar med bild på den ena karet, någon som ser lilla Anki?

#188 Men guuud så söt! Stora fina öron :) Körsbär var ett fint namn som jag absolut ska döpa ngt litet djur till en dag :) Superfint!

// Emmily

UlrikaD
0

#188 Men jisses så söt!Förvånad

UlrikaD
0

Blev dubbelt.

Tinwe
0

#193 Ja visst är hon! :D Helt underbar ;D Synd att hon bara stannar tills fredag ;(

/Matilda

Tinwe
0

#192 Ja, det är superfint! ;D

/Matilda

[Sniff]
0

#192 Jag ser! Jag ser! :D (A) ^^ Snyggt;)

BMEXX
0

Ny tråd? ^^

// Pabblo

[Sniff]
0

#198 Kanske skulle vara bra;)

Royalz
0

#198 & #199 Det finns inget som säger att bara för att tråden har 200 inlägg så ska det göras en ny klottertråd. Ni får vänta tills det blir en ny helt enkelt.

BMEXX
0

#200 nej men det här börjar bli lång och jäklig jobbig.

// Pabblo

Minitassen
0

#200 Jo, det var en Medarbetare som sa till mig att efter 200 inlägg blir en ny Klotterplank

Dromprinsen
0

#192 åå vad snyggt! :) där trivs dom små liven bra kan jag tänka mig! ;) hur stort är akaviumet? :))

//Anja

Sigriiid
0

#203 De trivs kalasbra! :) Fast det e lite för stort för bara två… längtar tills bebisarna kommer! :) Karet är 90 långt och 43 djupt. Vi har tänkt att ha en hel liten flock damer där i sen :)

Ny klottertråd fixas jag ikväll om ingen annan har gjort det innandess, nu ska jag fixa middag!

// Emmily

Dromprinsen
0

#104 okej vad kul! :D  vill också ha en hel robbeflock i ett stort akvarium! :)

//Anja

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.
Inlägget är låst för nya kommentarer