Alyssas bebisar
Imorse födda Alyssa (Deeds Alyssa) sina bebisar
Nästan exakt på det klockslag hon parades.
Allt verkar ha gått bra hon tittade fram när hon fick ny Sand o det var då jag märkte att hon hade fött det pep ordenlligt i boet.
Alyssa är s.ö Creme lh o pappa Teddy (opossums Free To Decide) är rost umb lh
Båda är ganska stora saker iaf störst här hemma *S* Alyssa vägde innan parningen 210 gram o gick upp 30 gram. Teddy väger 197 gram.

Hmm…Creme + rost = caramel, som jag älskar
Attans att pappan var umb! Men alla ungarna blir kanske inte umb?
Kanske kommer det några caramel ändå? :P
Jaja, söta ungar kommer det iaf bli, och GRATTIS såklart :P
Lycka till :D
Alla ungar lär inet bli umb… :) Min hane va umb (iof i en sg-kull) men endast 2 av alla bebbar som överlevde blev umb.. ^^ De andra två blev utan.. xD
Grattis till kullen! Lycka till! 
/Matilda
"Never give up on something you can't go a day without thinking about."
Jag hoppas på att det kommer o bli caramel oxå mamman har en bror som är caramel
men hoppas på sobel med då jag har det tingat i kullen *S*
tack så mycket
:D
Åhh va kul att se att Carins hona har fått bäsar 
Då är hon antagligen stolt mormor,men då får jag kanske vara stolt "låtsasmormor" då jag fött upp både mamma och pappa till Alyssa =)
*8 ja jag mailade henne o berätta om bebisarna vi pratad eju lite o jag fick se hennes bror på norrköpingsutställningen
Hon är så underbar min alyssa bättre hamster finns inte *S*
Va kul, hon seer jättefin ut Alyssa
Då missade jag dig tyvärr i norrk.
Ja hon är superfin så stor o härlig
jag ställde ju ingenting utan bara var bara besökare
men har tänkt o ställa alyssa nångång
Ja det vore ju verkligen kul om du ställde ut henne, kanske nästa gång i norrk, i oktober är det väl vi ska vara där igen =)
Ah kanon ja då blir det säkert så att jag ställer henne då
Grattis till bebbarna! ^^
Kollade snabbt in i boet när hon fick mat 9 bebbar verkar det ha blivit dock har 2 dött hittade en död igår o en idag
o en av de som är kvar är väldigt liten o ser väldigt svag ut
mamma bara åt sin mat o brydde sig inte så mycket att jag kollade i boet försiktigt
Grattis:D
ännu 6 levande bebbar dock är 1 lite lite mindre men pigg o full med fart
bara 2 ljusa ser ut som den en är rädögd men det är svårt o se i det stora bo som mamma byggt
Fick ta en en liten längre titt på bebbarna idag för mamma medans hon satt o tittade på
3 tjejer 3 killar
hos tjejerna 1 sobel/silversobel 1 rost (ev umb) o 1 ljus (creme/caramel) dock rödögd
hos killarna 1 sobel 1 rost o 1 ljus (creme/caramel)
Tråkigt att några har gått bort :(
Den sista honan, kommer nog bli svår att färgbestämma, jag fick hem en rödögd som vi trodde var caramel, men han blev reggad som rödögd creme istället "/
Alla 6 lever o mår bra de börjar bli stora o fina små tjockisar är det men det är klart med så få bebbar behöver de ju inte slåss om maten direkt
alla har nu öppnat sina ögon så bilder kommer om några dagar
Ska bli kul att se bilder sen 
Tog en liten snabb fotostund med de små medans mamma sattes i sin favorit rasthage o fick massa gott o få äta ifred för en gångs skull för nu är bebbarna överallt
bilderna blev inte så bra för jag ville inte ha dem uppe för länge utan fotade bara lite snabbt.
här är bara 4 med ja den en till i nedre kant men det är ju bara ett suddigt huvud
iaf är båda rost med o 1 av soblarna + den sö ljusa
Personligen tycker jag inte rostarna ser umb ut, tycker de ser för ljusa ut.
Speciellt kindteckningarna.
Men sen har jag ju i och för sig enbart min Petra att jämföra med.
det kan jag hålla med om de är mycket ljusare än pappan o han är ju umb
Grattis till bejbsen!!
D som jag ser e inte umbar, d har ej me färgen å göra (d kan ju va bättre/sämre varianter) utan du ska titta om d har ngra vita halvmånar under kindteckningen el inte… umb har d alltså INTE ngra vita månar…
Du får vänta tills d ljusa e ca 3 v, då kan du se skillnad på öronfärgen, creme har svarta öron å caramel har brungråa (å bruna ögon, inte svarta)
.. å r.ö får ljusaste öronen… oavsett om d e r.ö creme el caramel..
tack så mycket
ah okey då ska jag hålla koll på deras öron o ögon färger *S*
mer bilder lär ju komma ju äldre de blir oxå
Grattis:) äger hennes syster Deeds Annie
ah vad kul då finns det iaf 3 syskon här på sajten då
oh.. här kommer jag att hålla utkik! *bokmärkt*
_♥ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's ♥
_
*35 så söt hon är, man ser släktskapet *S*
Vad roligt! :) någon bild på henne? Hon har bebisar till salu nu om du är intresserad:)
Så söta små hamsterungar!
Vad glad jag är, nu är det bara 1 otingad liten bebbe kvar den rödögda creme honan, fast hon e så go liten tjej.
#39 åh va kul, alltid lika roligt när det är bra intresse på bäbisarna. Så kan man även "gallra" lite bland köparna.. det är tyvärr ett måste ibland. Men när man väl hittat rätt köpare så är det sååå kul, å skönt. Man kan slappna av lite grann för man vet att man valt deras hem själv lite grann 
_♥ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's ♥
_
Jo men precis
nu är det bara nästa kull jag ska hitta hem åt med o de är 11 st o hitta till (behåller en själv)
#41 hehe, synd att nf å sg inte biter på mig
kanske dags att man själv börjar kolla intresse på sin nästkommande kull hmm.. å andra sidan kanske jag har plats med ca 8- 13 bäbisar till hihi *tänk om*
_
hehe inte så konstigt att man inte ått några intresserade än kanske har ju inte satt ut några annonser eller så ännu *S*
#43 du är som jag… man ba.. nä… inte… nej nej , dom är inte så gamla ännu. finns gott om tid att annonsera.. varför ska man göra de.. dom e ju så gylliga!! hihi 
_
hehe precis
i min första kull satte jag ut annons rätt tidigt o fick alla tingade men innan de hann bli leveransklara så droppade nästan alla av o det var skit tråkigt så nu väntade jag med annons istället
#45 me not like ;(
det klassiska är ju att man får höra när det väl börjar närma sig; "jag får inte för mina föräldrar" NÄ MEN VA TRÅKIGT DÅ! ;D aldrig råkat ut för det själv, än iaf. Men tror det är bra man har lite koll på vilka som visar intresse… alltid bra om man själv kan "godkänna" köpare å ta upp en vettig dialog Innan ett köp.. så när det väl är dags att välja vilken bäbis dom vill ha, så äre bara det som är kvar så att säga. Jag hade en så fin tingningslista på min choklad kull så det finns inte.. kommer nog inte gå lika smärtfritt alla gånger ;)
_
#47 du har en poäng i det, ofta äre ju de att folk inte orkar "vänta". Trots att det är en bråkdel av ens liv..
_
lalala.. nu börjar jag längta efter att få se mer bilder… lalala…. jag längar till min gullestrumpa, hon kom å få de sååå bra här *smider redan planer för hur man ska kunna bygga ett litet slott inne i hamsterrummet.. risken är ju dock att de andra blir avundsjuka hihi*
_
ev blir det imorgon jag kommer o fota de små
de ska ju flytta ifrån mamma imorgon med ( de blir ju 4 veckor då).
men det beror på hur lång tid det tar o städa burarna *S*
hehe jag vet att snuttan kommer o få det hur bra som helst hos dig *S*. Ja risken är ju att de andra bir avundsjuka
De är bara så mysiga de bara hänger o slappar när man tar upp dem o kelar med den de är så underbara
*mina bara mina ingen får komma o ta dem* 
naw, dom låter så mysiga. får vänta lite till på bilder då. kjamen
_
Igår separerades de från mamma, tjejerna fick en fin dunabur o killarna en.
Mamma verkar väldigt glad över o få vara ifred *S*
Jag är så superkär i den här kullen alltså de är bara så underbara, de får mig o ångra valet att enbart ha korthår *S*.
De bara är i handen liksom så lugna o goa, riktiga mjukisar alltså.
Rost killen bara sover vidare när man tar upp honom ligger där i handen på rygg med viftande ben o sover *smälter*
Dessutom har de skitsnygga huvuden, de är väldigt stora o helt underbara, runda o goa.
Bara Sobel killen o creme rö honan kvar som söker hem.
O ja jag SKA fixa nya bilder jag lovar *S*
#52 tack för den fina uppdateringen, åtminstone jag uppskattar den! :) det låter ju som en jätte fin kull bara de att de är så mjuka å fina, avslappnade å trygga i sig själva:) Å runda å goa.. med vackra huvuden *like the sound of that*
Ja jag ser fram emot lite bilder, det är jag knappast ensam om heller! :D
_
Hehehe hade tagit idag om jag inte hade haft en arbetsintervju *S*
åh, lilla rostietårtan!! jag är redan kär.. ser så fina ut hela hopen.. önskar jag kunde hämta henne tidigare, jag kommer att hålla ögonen öppna iaf. Pussa de små från mig!
_
Vad söta!
Godisar!! Men på min skärm ser d ut som "vanliga" nf å inte rostar…
hmm okey de ser iaf inte likadana ut som de nfar jag har i min andra kull här hemma
#74 var tvungen o gå o kolla dem när du sa så där de har helt klar brun ahättor o kindteckning medans mina nfar har svarta
Visst blir dom 5 v. nu imorn (onsdag..) små barna börja redan va stora!! 
hehe
_
jepp de blir 5 veckor imorgon
o ja de börjar bli riktigt stora, det är precis attd e får plats i min handflata *S*
jag fastnad evisst i tvn ikväll så de fick vara ute i 3 timmar i rasthagarna 
tur att de har mat, vatten o bo i rasthagarna med *S* de låg o sov så sött så
#78 haha nej va sött.. dom ba, matte? Kommer du inte snaart?
Å så tog dom på sig sin nattepyjamas å slumrade till.
_
hihihi men de såg ut o förlåta mig nu iaf när jag kom med en massa god gröt toppat med lite äpple