Hamster iFokus

Hamster

Etikettguldhamster
Läst 1683 ggr
[LoveNasse]
0

Ensamma hemma

Hej! Det är så här att vi ska ut med båten från och med torsdag efterdmiddag till söndag vid två,tre nån gång. Och jag har självklart glömt att ordna hamstervakt och har ingen som kan ställa upp. Så de två alternativen är,

1: ta med dom ut i båten vilket inte är speciellt säkert

2: Låta dom vara hemma själva tordag - söndag.

Frågan är då, kan man lämna dom hemma så länge om dom har Hjul och nån stor morot att gnaga på? :o

Mexxie
0

Det skulle jag säga att du vågar.

Lämna dem med full vattenflaska, stooor full matskål och massa mat så klarar de sig.

UlrikaD
0

Du kommer att få två olika svar här. De som tycker det är ok och de som inte tycker det är ok.

Personligen hade jag aldrig lämnat något djur ensamt tre dygn. Vad som helst kan hända den kan fastna i någonting, trilla och slå sig, vad som helst.

Sen finns det en lag som heter "lagen om tillsyn" och enligt den så måste djuren ha någon som ser till dem minst en gång om dagen.

Charlie2006
0

Vi har segelbåt som jag följer med ibland på sommrarna (skulle följt med nu i helgen om inte jag hade en gravid hamster här hemma). Då hänger minst en av hamstrarna med vilket jag tycker går bra (dom andra djuren passas oftast av min bror). Själv skulle jag inte vågat eller viljat lämna änsam en hamster i 3 dagar då om den råkar ex skada sig på torsdagen så kommer du ju inte hem förens några dagar senare. Deta är min mening Flört.

Min hemsida

"Om man inte vet vad man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram."

//Frida

Sigriiid
0

Jag skulle inte heller lämna dem ensamma så länge, en dag eller två är okej men tre dagar är för mkt enligt min mening.

De överlever säkerligen men ja… jag skulle inte lämna dem. Du har ingen kompis lr så som kan komma över till er o se efter dem en gång om dagen bara?

// Emmily
Besök gärna vår blogg: http://birasblogg.wordpress.com/

Nusse123
0

Too long, skulle jag säga…Men en båt är inte trevlig att vara i för en liten hamster :/

Fixa sista minuten vakt istället…Ring runt som en galning, kolla med djuraffäeren om dom tar emot djur i några dygn - gör vad som helst!

Mvh Maja

Medarbetare på Djurannonser och Hamster

[LoveNasse]
0

Tack för svaren.. jag har bestämt mig för att inte lämna dom hemma. Precis som ni säger, vad som helst kan hända och den risken vill jag verkligen inte ta. Jag får tvinga någon kompis att ta hand om dom. Det är ju bara att byta vatten och kolla att allt är okej. :P

För båten går inte, har köpt ny båt och egentligen sulle vi åkt medd denochdå hade dom kunnat följa med, men av olika anledningar fick vi ta den mindre båten och det blir för trång :/