Namnförslag till en liten ekorre?
Nu tycker jag att det är på tiden att min ekorre får ett namn!
Till och med hamsterungarna har fått namn men jag har inte kommit på något till honom och inne på Exotiskadjur.iFokus verkade ingen ha några förslag så jag tänkte höra här istället för ni brukar ha många bra förslag :)
Han är en Kinesisk röd ekorre så jag skulle vilka ha ett namn som hade med det att göra. Kanske något på Kinesiska eller något som har med färgen röd att göra? Inget tvång men bara ett önskemål ;)
Visste inte om jag skulle skriva detta i klotterplanket eller göra en egen tråd om det men eftersom vi har en kategori som heter "andra djur" så tänkte jag att jag kunde lägga den där :)

Den kan ju hete Hong, som betyder röd på kinesiska :P
#1 Ja jag har varit lite inne på det men han passar inte riktigt till Hong..det låter så hårt på något sätt…
Nej men så oförskämt söt! En riktigt liten godsak 
Vilken rolig krabat. Visst är det lite speciella djur? Har fått de intrycket. Kräver dessutom stoooor Bur, annars hade man varit sugen själv
Nå namn, Röd, hmm….
Första namnet som direkt poppar upp är: Roger (från franskans Rouge=röd)
Sedan blev jag förtjust i Maroon (Även detta en färg)
Kinesiskt kan jag inte så mkt om, så där står det stilla, men jag gillade ju Roger
--------------
//Tilda, http://guldis.bloggplatsen.se
Medarbetare på Hamster ifokus
#3 Thihihi ja han är en riktig liten sockerbit(a)
# Ja han är verkligen speciell, det är roligt att han är dagsaktiv till skildnad från hamstrarna så man får se rätt mycket av honom, han är fortfarande lite rädd men väldigt nyfiken. Han springer upp och tar mat ur handen på en och låter sig bli klappad lite då och då.
Ja dom kräver ju en stor Bur, jag är inne på att bygga en jätte stor Bur (inte för att jag kan bygga men någon får hjälpa mig hihih)
haha Roger var ju lite skojigt. Ja Maroon är ju fint, man kan låtsas att han är brun ju ;P

Roger ska han ju heta!! Det är sjukt gulligt, passar jättebra på honom :D
haha ja vi får väl se vad dom andra har att komma med men visst var det sött ;P
Men så söt!!!
Vet inte varför.. men jag tycker Tjillevippen! hahahaha
Näe.. jag är inte så bra på spontana namn :P
/Matilda
"Never give up on something you can't go a day without thinking about."
#5 Maroon är inte klockrent brun utan en blandning mellan brun/röd, påminner om hans päls (med lite fantasi, hihi)
--------------
Maroon var fint men jag tycker att han ser ut som en liten Holmer/Helge/Herman =)
// Emmily
Besök gärna vår blogg: http://birasblogg.wordpress.com/
Oj, får man ha såna i fångenskap?
Maroon var fint!
Visste inte att man fick ha ekorrar i fångenskap…
Har du bild och mått på buren? Måste ju vara en riktigt stor en!
Jag har ett franskt namn i påtanke. Beau. Om jag inte minns fel är det det maskulina ordet för "vacker" på franska och uttalas Bå/Båå.
Tyckte han var så vacker så det poppade upp direkt.
Annars Ping kanske vore något. Låter i alla fall asiatiskt.
Jessica Jones (2015-)
- Sajtvärd för superhjaltefimer.ifokus.se - Medarbetare för halloween.ifokus.se -
Perry ?
Hade en mjukisdjurs ekorre när jag var liten, som hette det :p
_♥ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's ♥
_
#14 O Gud vad sur den korren skulle bli, om man tog in den från skogen, haha. Försökte fota en, men den bara fräste åt mig
--------------
Hhaahah ja då hade den väl rivit hela lägenheten ;P
Aw vilken fin bild, jag hr också så lyckets ta en liknande, det er så "ursvenskt" ut med ekorrar i skogen :P
Nej jag vet! Hammy! xD Som den ekorren… i … over the hedge :D
/Matilda
eller kotte?
_♥ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's ♥
_

Min lillasyster hade ett förslag: Killy.
Den är så gullig :D
// Dodat :)

Burny :) 
//Ellen
Kotte var helt klart en snyggt namn! (Y) :D
/Matilda

#24 Ojj, haha tänkte inte på det :P
/Matilda
men ulrika.. min syster hade en hamster förut som hette Kotte.. tror du att DIN kotte är den enda kotten i hela världen eller? hur många procent av sveriges husdjurs-kottebollar tror du inte fått namnet "kotte"?? ;) men det är ju ett sött namn.. jag skulle nog också döpt min kotte till kotte efter en utomhuskotte om jag nu hade en kotte 
_
#24 Nutte vilken söt liten sak!
Han är riktigt pigg så han borde heta typ…Hilding Vildig eller Piggelin (fast det heter ju veras lilla kotte) xD
eller Swiff?
_

#26 Jamen naturligtvi är min kotte den enda kotte som heter Kotte!! Lura nu inte i honom att hans matte har dålig fantasi eller nåt här.
Jag håller fortfarande på Söt-Nöt!
Hahaha ibland när jag går förbi honom så kallar jag faktiskt honom för mammas lilla söt-nöt 
Ni har alla kommit med jätte charmiga namn men de namn som jag har fastnat för är Fenix, dock kommer jag att ha era namn i åtankarna för framtida djurdöpande ;)
Jag skickar med en galet ful bild på mig med min lilla söta Fenix på armen!
gud så gullig.. helt normalt att gå omkring med en ekorre som souvenir *pussa på*
_

Fenix var ju ett kanonbra namn på en ekorre!
Och själva Fenix är helt bedårande. Hade jag haft ett gäng kvadratmeter över någonstans så hade jag gärna haft en ekorre (två då kanske) själv här hemma.
Vad kostar en sån här liten krabat? och vart hittar man dom? Är så nyfiken av mig…
Ja dom går ju på några tusen men jag fick min på lite "rea" då han som hhade honom inte hade råd eller tid för honom då han skulle stanna utomlands en längre tid. Dom finns att köpa här i sverige också men lättast är att ta in dom från Danmark för där är det betydligt vanligare med ekorrar som husdjur än vad det är här.
Vilken söt! Hur får man tag på en ekorre? :P
#37 läs inlägget ovan ditt eget, hon svarade just på det ;) ekorrar verkar behöva en sjuhelsikes massa plats.. men men, söta är dom.. Fenix passar jätte bra på honom!
Ulrika- menar du att du inte redan Har ett par korrar? Konstigt, du har ju så mycke gömt i dina byrålådor- kanske har du bara tappat bort dem bland alla chillor å hamstrar 
_

Lill-kotte är ju sött

Ito eller Makoto

#38 Som sagt, hade jag haft en 3-4 kvadratmeter över så hade jag säkert haft det också.
Men jag får inte plats med en ekorre i en chillabur direkt.
#41 Haha du får isf kanske bygga en Bur i taket eller nått :P
Jag är så otroligt kär i honom, efter som det blev lite hastigt bestämt så har han ju en lite förliten Bur än så länge men han är ute i mitt rum större delen av dagen så han är på nya äventyr hela tiden :P
Han är som en riktigt liten clown, skrattar med (åt!) honom hela tiden när han är ute och skuttar och han har ett så roligt språk (och även kroppsspråk) som låter så jätte kul :DD
Sammi
Gud så sööt ! :D Bits den inte ? 
#45 hih nej han har faktiskt aldrig bitit…dock slickat lite på fingret nån gång ;P

fick den heta fenix? vad sött<3
Japp, det blev Fenix! :D

Fint namn på en gullig ekorre 
// Dodat :)