Blööööö karln sitter bara och spelar på datorn och jag har jättetråkigt :'(
// Pabblo

Du kan läsa alla gamla roliga trådar här, och kanske hitta något intressant 
// Dodat :)
#1 eller redigera bilder om du har på datorn? Sånt e allti kul.. eller rita på kroppen men det får man egentligen inte 
_♥ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's ♥
_

hihi var nyss och tittade på grannens små kattungar, HUR SÖTA som helst!! 3 veckor gamla :3<3
//Anja
#5 Lagligt och gratis? I stort sett ingenstans. Olagligt? Sånt pratar vi inte om här. Kan du däremot tänka dig betala för att ladda ner låtar så kan man köpa på bla. Spotify och få dom som mp3-filer.
Värd på Choklad iFokus

Annars finns det I-tunes, men där kostar det ungefär 10 per låt 
jag har just rensat avloppen i köket, eller vad det heter.. det där röret som går från diskbänken ni vet.
Vad hittade jag där??
Sand… från hamstrarnas toaletter hehe.. ooops… inte skölja ner sånt där fy på mig 
_♥ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's ♥
_
Jag såg nyss Electronica hamstra för första gången. Hon har säkert gjort det förut, men hon har inte "visat" mig.
Hon var i lekhagen och jag gav henne ett par jordnötter som hon stoppade i kinderna. Jag fortsatte att ge henne nötter och godis till de puttade ut jättemycket, och hon verkade ha svårt att få ner mer, och hon sprang runt och runt i lekhagen, tydligen ute efter att komma hem till sitt bo och lämna maten. Till slut gick hon självmant upp i mina händer eftersom att hon nog visste att det var den enda vägen hem. Hon såg jätterolig ut.
Jag bor i hörnet bakom trähuset, men eftersom att jag nyss bytt papper och Bottenmaterial i det hörnet (hon sover, skiter och äter i det hörnet) blev hon nog orolig och stack in i trähuset iställe´t. Sen kom hon ut med tomma kinder.
Att hamstrar ser så roliga ut med kinderna fyllda är ett av skälen till att jag bestämde mig för att skaffa hamster den här gången (jag hade svårt att välja mellan gerbiler, råttor och hamstrar).
Har vi någon bildtråd på forumet där folk har lagt in bilder med hamstrar som "hamstrar"?
Jessica Jones (2015-)
- Sajtvärd för superhjaltefimer.ifokus.se - Medarbetare för halloween.ifokus.se -

är det bara på min dator alla bilder visas 2 ggr? alltså som att alla har lagt upp sin bild 2 ggr …
det har varit så i några dagar nu.
//Anja

#8 Nu blev jag nervös…har ni nån aning om hur mycket sandskålar som diskas här i veckan?

#10 du kanske har tryckt på den där inställningen som jag råkade trycka på en gång: Nån om att ALLA bilder man såg skulle visas stort i inlägget? Hehe, det gjorde som sagt var jag en gång och jag kunde inte förstå varför bilderna alltid visades 2 och 2, haha :P
#9 **Jag bor i hörnet bakom trähuset
**Har du inget eget rum så du måste inne hos hamstern
Hihi.
Vet inte om det finns ngn bildtråd, men här är en liten hamstrande Caine, dock rolig vinkel då han endast möblerade om inne i huset.
--------------
//Tilda, http://guldis.bloggplatsen.se
Medarbetare på Hamster ifokus
Åh, om två dagar firar jag och min sambo 6 år ihop (5 Maj)…tänk vad tiden går när man är förälskad som en tonåring fortfarande. Kärleken enligt mig är i början spännande, nytt och helt underbart. Nu har vi ju fått barn under våra 6 år, men jag vet att jag skulle känna detsamma oavsett vad. Våran kärlek har mognat och jag känner mig trygg när jag vet att min sambo finns hos mig. Han är verkligen min klippa *tårögd*.
Ja, kärlek är härligt när man väl hittat den.
Jag är så glad! I min senaste kull så är det en gul bandad korthårig hane. Precis en sån hamster min älskade Swea var som gick bort i januari. Så överlever den så sparar jag den absolut! Han är morfar till denna kullen så känns som att jag har fått tillbaka honom i en utav dessa ungarna.
Saknar honom verkligen så mycket!!
#16 Oh vad fint! Jag tycker verkligen att du ska behålla grabben.. :)
/Matilda
"Never give up on something you can't go a day without thinking about."
Jag sitter i skolan nu, segar som tuuusan. Vill bara ner på stan och fixa mitt VISA kort nu nu nu!
Sen ska jag hem och redigera bilder som jag tog på Mango i morse, kanske kommer det upp en bild här sen! 
/Matilda
#15 vad jag är glad för din skull:)
___
Här är det stor bråk med min pojkvän :( finns det nå jobbigare? hoppas det löser sig för jag vet inte om jag har lust att ge upp än..
// Pabblo
#20 jo det går nog över.. har ignorera klart honom nu, så när han slutar sedan så får vi väl ta ett snack.
Fin ring, ska ni förnya löften eller nå? eller gör ni det bara ändå? :)
// Pabblo
#21 Vi gifter oss den 26/6, så detta är min vigselring. Har en förlovningsring redan.
#22 Ahh nu såg jag, läste lite slarvigt
// Pabblo
#9 LOL. Japp, är inneboende hos Electronica.
Tack för att jag fick se bilden. Hamstrar är för roliga.
Jessica Jones (2015-)
- Sajtvärd för superhjaltefimer.ifokus.se - Medarbetare för halloween.ifokus.se -
Ska strax ut och bygga en sitthylla åt min blivande kanin som flyttar hit den 15 maj :)
Och jag tycker dagarna går långsamt i väntan på uppfödarprovet=( Men jag kan ju göra tråden lite rolig med felsägningsord.
Min man har sagt igår: Bomilen ligger hos din mamma. (Mobilen)
Förr: Dom ska hyra höjan.
Jag äter din marsas matlåda.
Jag har sagt till mi doktor i telefonen och jag kan lova att han garvade rumpan av sig. Följande: Okej jag avvaktar tills imollon.
Någon annan som sagt fel?

#27: UlrikaD dom är bedårande. Vad kallas färgen?

#30 Söta:D Den färgen ska jag ha om jag får en iller(A)

#26 Haha, jodu, jag har skrivit massa fel. Orkar bara inte berätta alla fel NU :P
#29 Men gud, vad har hänt!? :O

Känner mig liite chokad nu! xD
Det här skrev en kille i klassen nyss:
**Jonathan säger:
asså vet att de låter lite konstigt men jag gillar dej, om de e ok?
**
**Maja säger:
Hehe, klart det är okej, det är smickrande ^^ Gillar, gillar liksom?
**
**Jonathan säger:
aa, gillar…
**
**Maja säger:
OMG, chock!xD Men naaww, tack!
**
**Jonathan säger:
varsegod. (A)
**
Maja säger: :D
Okej, mina svar var väll inte dom bästa, men jag gillar faktiskt inte honom så jag skrev det snällaste jag kom på i chocken :P
#32: Okej jag ska vara ärlig och erkänna. Jag hade åderbråck som jag haft sedan jag var 24 och jag led verkligen. Så jag fick beviljat en operation som jag gjorde för ca en vecka sedan. Det var det värsta jag gjort i mitt liv och nu så är jag äntligen på bättringsvägen=)
Det ser ut och var otrevligt och obehagligt. Jag och blod är inte en bra kombination…jag som jobbar på sjukhus. Tål se andras blod men inte mitt eget.

#34 Okej, det såg riktigt läskigt ut…
#27 Men åh så vackra dem små är! Silvertomte är ju en av de allra finaste färgerna på illrar tycker jag. Man blir såå sugen på en iller, det kan jag lova 
/Matilda
#33 Det lät ju urgulligt. Men du får nog lov att hitta på ett sätt att "tacka nej" snart. Stackarn.
Jessica Jones (2015-)
Hampisarna fick kalvfrikadeller ikväll. Det var poppis :)
// Sofia
Mår risigt idag….domningar, yrsel och en förvirringskänsla i huvvet. Jaja, ska väl lägga mig och vila lite om ett tag. Barnen är ju inte hemma så det gäller att passa på.
#40 Vad jobbigt.. :( Tycker du gör rätt i att gå och lägga dig en stund.. Det hade jag själv gjort om jag hade kunnat.. Vill bara sjunka genom jorden, haha. Hade nyss muntlig redovisning.. usch på den. ;P
/Matilda
Dagens goda råd:
Bli inte fast i en bubbla bara för att envisheten står i vägen, acceptera det du inte kan förändra och glöm inte livets stora gåta: Älska, glömma och förlåta

#42 haha vad lustigt! precis allt du skrev har jag gjort tvärt emot! xD jag stannade hemma för jag är så envis mot mamma,
jag brukar ofta stanna hemma för att jag är så himla trött helatiden och jag vill förändra nått men endå inte.
jag har slutat älska allt förutom mina djur och hif! (utan hif vet jag inte vad jag skulle göra!)
glömma kan jag inte heller göra, jag sitter tex fortfarande och gråter flera gånger om dagen pågrund av att min hamster/älsklingsbästis dog i januari.
jag vet inte om jag vill förlåta vissa pesoner.
xD
//Anja
#44 Vad är en datortomografi…? Låter ganska läskigt… 
/Matilda
Hoho! Jag har bestämt mig, Cherry's hamsteruppfödning blire! Fixar hemsida idag eller imorn! 
/Matilda
#45 Det är en röntgen/skanning av huvudet. Känner mig liiite orolig eftersom jag tidigare haft krampanfall som dom inte kunnat förklara. Hoppas det blir av inom några dagar så man slipper sitta och spekulera för mycket.
#47 Oh vad läskigt.. Förstår att du är orolig.. :(
/Matilda
Uuuuuuuschhh, jag fattar ingenting med zoomin! Blö, hatar den. Jag är arg och väldigt frustrerad.. blö. Uuuusch. Ge mig weebly. Ge mig en egen domän. Nu ska jag snart slänga datorn i väggen. Pusshej! *ja, jag är jätteglad..* 
/Matilda
#49 Webgain är gratid och mycket enkel.
Gratis ska det stå…
#49 använd inte zoomin. Så extremt tråkig och irriterande. (ursäkta mitt tonfall, är jättetrött
)
Shit la in en annons i går på blocket om vår gamla soffa och har redan fått 3 mail om det. En köpare kommer redan i kväll:)
// Pabblo
Har bestämt vad jag ska ha för jobb. Ska bli jobbcoach åt Af. För då behöver jag knappt ens kunna läsa o skriva och absolut inte veta vad man talar om, de kan då inte min coach. J*VLA Gubbe, BLÄ!
Blir så himla leds att sitta o lyssna på honom, ena dagen bestämmer vi något och trots att han "aldrig skulle fatta ett beslut utan mig" så nästa gång vi ses har allt ändrats o han har bestämt en massa s*it på egen hand. Jäkla irriterande!
Han har nu bestämt att jag ska gå en heltids utbildning att lära mig grunden i att göra hemsidor.
Ok… Jag lade ut min första hemsida 1999… Visst, nog finns det saker som jag inte kan, men en NYBÖRJAR KURS?????? Grrr….. Nåja, det är ju bara bita ihop o hålla tyst, annars ryker min STORA ersättning på 170.-/dag….
--------------
#50 Menar du webgain.com eller webgain.se?
Fixade Weebly med.. men fanns inte bara självaste "cherrys" utan fick ta "cherryshamstrar" och det är så långt och jobbigt! ;(
/Matilda
Men Af i sverige är ju helt åt helvete.
Men kan du inte få en mer avancerad kurs ist. Känns som lite slöseri på tid när du kan redan. Suck!
// Pabblo
#55 Jasså är dom? Jag som trodde de var bästa af i väääärlden
Om vi ska försöka se det positiva i eländet så får man tydligen betyg i varje delmoment, så tro inte att jag tänker erkänna för läraren att jag redan kan, så de kommer bli sååå imponerade av mig o ge höga betyg
(Bara för att jag skryter så kommer jag garanterat att fatta noll o få gå om kursen flera gånger, haha)
#54 Provade precis kolla på webgain, himla trist man fick inte ens en gästbok om man inte betalade
Personligen slår jag att STORT slag för äkta hemsideprogram + One.se, dvs. man köper en egen domän. Då får man göra precis vad man vill o priset blir knappast högre i slutändan.
--------------
#56 okej.. men jag har inte råd med det just nu… och webgain fungerade inte riktigt för mig… nu sitter jag här med flera hemsidor och ingenting går som jag vill..
/Matilda
Såg nu att det kostade 12 kr i månaden minimum… det skulle ju faktiskt vara nåt.. Men räcker det med 3000 MB?
/Matilda
17 myggbett på bara 2 dagar??? Gud vad det kliar.

jag tycker weebly är jätte bra!!
//Anja
#60 Jag med.. Men jag kan ju inte ha en… måste typ sätta massa krumelurer och sånt framför själva "Cherrys" i namnet… och det vill jag inte… så det får bli zoomin för min del.. eller.. jag valde ziimi.com.. Men usch vad jobbigt allting är.. ;/ Förstår mig inte på zoomin för 5 öre..
/Matilda
Zoomin är ju jätte enkelt :)

Har fått min specialritade banner till min nya hemsida. Sååå jäkla fin!
#43 Man får tänka så här: Jag kanske inte kan förlåta, men glömma kan jag försöka.
Det är mitt motto med typ varenda mobbare från skolan.
#56 Kanske du kan maila in till af (anonymt) och fråga vad man ska göra i en sån situation? Kanske du kan få en ny handläggare?
Jessica Jones (2015-)
#58: Det lär räcka i en evighet. 
Jag har "bara" 350MB plats på mitt webhotell.
Jag har 2 hemsidor och tar ändå bara upp 20MB.
Jäkla läkare man har…när dom väl ringer så ber dom en vänta tills på Torsdag innan man ens får komma på besök för att bestämma åtgärd!! Imorgon ringer jag en privatläkare och ber denne fixa detta åt mig. Inte första ggn min familjeläkare är inkompetent…han missade en karl med prostatacancer. Not good.
#62 Näe det tycker inte jag.. att man måste ha en html länk bara för att lägga upp bilder är ju inte kul alls ;/ Förstår det inte för fem öre :P
#65 Okej! Vad bra! Då kanske jag gör det i framtiden :P
/Matilda
Måste fråga; när man skriver ett inlägg och vill ha stor bild(inte den lilla på sidan), måste man göra något speciellt då och isåfall vad? ;D Jättetacksam för svar :)
Jag har hittat två på robbepojkar åt mina tjejer =) Nu blir det babyboom så det stänker om det! JAg o pojkvännen ska troligen hämta hem hanarna redan till helgen.
En husky kille som ska paras med vår agouti Pytte och en engelsk agouti som ska paras med vår husky Pytte. Hade gärna tagit en husky-hysky parning för Pyttes del men det e halvt omöjligt att hitta en huskykillen i sthlm så vi får köra det sen i nästa generation istället =)
Åh ska bli så kul! Jag hoppas på många fina små damer åt oss! Tänk. Nu SKA vi behålla ungar! I våra kullar med guldisen så sparade vi ingen alls utan parade mest för parandets skull. Lite så som man gör i början liksom. Fin fina ungar blev det så ingen skam på det inte =) Så stolt över de bebisarna så!
Men nu parar vi för att VI ska ha fler =) Så skön känsla. Vi ska minst spara två damer :) ååååååh! Det kan inte gå snabbt nog :P
// Emmily
Besök gärna vår blogg: http://birasblogg.wordpress.com/
#69 vad kul, hade det inte varit för jag satt djurstopp på mig själv så hade jag lätt köpt två av dig, kanske i kull nr 2:). Lycka till!
// Pabblo
#69 Vad skoj! Då får man kika in bebisar sen då…kanske köper av dig.
#70 Haha, vi har också djurstopp nu. Fullt med burar överallt just nu känner jag o ändå så har vi bara fyra burkar som är igång, visserligen så är två av dem stora så det tar ju lite plats i min lilla etta ^^. Men det blir nog bra =)
#71 Blir många bebisar o kika in ^^
// Emmily
#72 Jag vill gärna ställa mig i lista på en två husky.
"Gammel"tanten mår inte bra, veterinären för henne imorgon om hon klarar natten.
#74 Men vad tråkigt!
#75: Ja, hon var ju dålig en sväng i lördags men piggnade till fort och har varit sitt överenergiska jag sedan dess.
Men nu för en stund sedan när alla vaknade till, såg jag att hon är dålig igen.
Ska hålla ordentlig koll på henne och blir hon för dålig får jag nog hjälpa henne somna in.
#74 Usch vad tråkigt :( Hoppas att hon piggar på sig. Vad heter den lilla tanten?
// Emmily
#77: Det är min Petra. 
#78 Men inte lilla Petra! :( Hon är ju inte så jättegammal, typ lite över året ? :(
/Matilda
#79: Hon blev 1 år i februari, så hon är ju inte så gammal nej.
#80 Neej så hemskt! Hoppas hon klarar sig! :(
/Matilda
#81: Ja, jag hoppas det.
Även om det realistiskt sett nog inte lär bli så..
#80 OJ! Hon var ju itne gammal ju :( Uscha… min Sigrid har samma ålder.. tänk att de små kräken dör alltså. Det är ju absolut det värsta med dem! :(
Någon som ska till utställningen i Kumla i helgen? Som passerar stockholm på hemvägen?
// Emmily
#82 Hemskt.. :(
/Matilda
Tyvärr fick jag hjälpa henne somna in, då hon till slut hade svårt med andningen och blev slöare.
Så nu vandrar hon på grönare ängar, min älskade Petra. 
#85 Vila i frid! 
/Matilda
Jag börjar bli sjuk :/ Har jätte ont i halsen.
#87: Välkommen i klubben.
Inte blir det bättre av att den nedrans pollen kommit nu också… 
#85 Nej vad tråkigt :( Starkt av dig att hjälpa henne på vägen. RIP!
// Emmily
#85 uvva :(
// Pabblo
#64 Inte behöver jag vara anonym, jag står för det jag tycker. Men min handläggare är helt ok, du förstår jag har "privilegiet" att ha en jobbcoach, alltså en som Af anlitat. Vilket han älskar att skryta om, gillar även att skryta om hur dyrt de är att ha honom. Att jag har en som himla tur som får ta del av hans tjänster.
Nåja, jag ids inte tjafsa just nu, men får se efter jag varit ngn dag på denna kurs, är det hel tokigt så slår jag in tvärbromsen.
--------------
Allt erat prat om hemsidor gör att de kliar i fingrarna lite…. Måste nog försöka mig på en ny design i morgon, just nu har jag ju bara hel lila, ser ut som ngt en tre åring gjort, skäms på mig! Den sida som jag är absolut nöjdast med är nog den jag gjort åt ett företag, älskar loggan. Om ngn är nyfiken på mina sidor finns de här:
Det är våran kennel sida, sedan finns där uppe Tildas djur, det är min sida (som just nu är hemsk) på länksidan finns en kategori, Sidor vi gör åt andra, dessa 3 har jag oxå gjort, helt från grunden förstås.
--------------
Nu beger jag mig till akuten då domningar och yrsel ännu sitter i och mitt ben är med domnat nu.
Hörs kanske ikväll om jag får komma hem.
Du kommer att få den hjälp du behöver och du kommer att klara det.
Tänker på dig, pussar i massor från mig!
#93 Lycka till o se till att läkarna verkligen kollar allt. Vissa gånger tycker jag att de är alldeles för slarviga…
--------------
Tinwe, jag har en present åt dig, haha.
Jag skulle egentligen göra lite grafik åt min nya sida, men inte tusan vet jag var jag skulle kunna använda denna
Inte behöver du använda den heller, ville bara visa den
--------------
#96: den var urhäftig=)
Nu är sambon på väg för att hämta upp mig…men jag är nervös som fan. Gillar inte sjukhus och är livrädd för nålar. Kanske beror på att dom stack mig fel 4 ggr när dom skulle lägga ryggmärgsbedövning. Jag hade för tajt mellan kotorna sa dom.
Hoppas det räcker med en datortomografi.
#96: Snyggt! ^^
Oj vad ni pratar massor och vad man missar mycket!
Har i och för sig flyttat ihop med min kille nu och har en kull hampisar på 4 veckor imorgon och väntar bebisar imorgon :)
Idag har det verkligen varit en händelserik dag
städde burarna särade på Alysss bebisar, hon verkar tycka det är skönt o slippa alla busungarna*S*
o så mitt upp i allt ringer ett av de företag jag sökt jobb hos o bokar in en arbetsintervju till imorgon… Så himla glad alltså, hoppas verkligen jag går vidare behöver få jobba. Har gått hemma i 6 år nu behöver verkligen få jobba.
Men gud vad nervös jag är bara varit på 4 intervjuer tidigare så jag är inte så van ännu, o så är dte ju en brach jag aldrig jobbat i förrut.
men det ska nog gå bra får intala mig det hela tiden iaf *S*
Nu ska jag hämta barnen på dagis
#101: Håller tummarna för att det går bra på intervjun! =)
#102 tack så mycket
#96 Ameeen! :D Vad glad jag blir! :D:D:D Tycker den är superfin!
Tack så jättemycket!
#98 Lycka till nu! Hoppas att dem inte gör fel igen.. Tröstkramar!
Själv så börjar jag blir lite gladare på min hemsida, det börjar ju faktiskt likna något :) Fick bli ziimi.com endå, nu när jag endå förstår sidan.. :) Tog mig ett tag att klura ut lite (hihi, ja.. IG i Webbdesign!) ;D
/Matilda
Iurochskur blir kvar på sjukhuset över natten…jag är så orolig=(
#105 Nej vad jobbigt! Men har hon telefon så du kan höra av henne? :/
/Matilda
#105 usch, håller tummarna att allt går bra!
___
Skulle boka tatueringstid men de hade tydligen bara bokningstid 12-15 =/ få gå i morgon ist då
// Pabblo

Historiatest imorgon, orkar inte…
#106: Hon ska ringa mig efter röntgen.
#107: Ska hälsa det=) Tack
#109 Okej! Hälsa henne så mycket! :)
Nu ska jag hem från skolan.. suttit här hela eftermiddagen, så skönt! Helt ensam… Men nu är det dags att åka hem. :)
/Matilda
#110: Lovar=)
#105 Usch, hoppas att det ordnar sig med henne! Hälsa ifrån mig också! Alla små hampisar vinkar o skickar krya-på-dig-hälsning!
Jag har precis slutfört ett stort arbete som jag skjutit på i månader. Gjorde klart på mindre än två timmar.. irriterande! Det har stressat mig så vansinnigt o så e det klart på två timmar liksom… aja, har ett antal kvar iaf så det finns lite o bita i.
Jag håller på o velar med parningarna av mina robbar… de hanar jag har hittat nu lever inte riktigt upp till det jag hade förväntat mig. Ska nog avstå en där och jaga efter en husky kille tills jag stupar!
Anki (agouti, huskybärare) kommer troligen få sin agouti pojk (import england, troligen husky bärare) medan Pytte (husky) får vänta. Vill ha en ren husky-huskyparning nu, inte på nästa generation.. har ev en på tråden men det e så segt med att få mailsvar… om folk bara vågade prata i telefon så vore allt så mkt enklare!
Vill få två kullar som e obesläktade med varandra vilket är bra knepigt då utbudet på robbar e så väldigt litet…
// Emmily

#112 Vad var det som gjorde att du tyckte att de inte var vad du hoppades?
Tycker det är toppen att du söker tills du hittar det rätta istället för att bara para det som är lättast att hitta!
När jag skaffar mig en uppfödning vill jag använda silvergrå och choklad, ds och satin:D
#114 Den som var tilltänkt till Anki visade sig vara släkt med Pytte… inte så enomt kul. Svårt att avla vidare då om linjerna går ihop.
Och så vill jag verkligen verkligen ta en husky-husky kull. Pytte e 1.5 månad yngre än Anki så jag har lite mer tid att leta efter en perfekt hane till henne.
Anki får ta killen som var tänkt till Pytte, en helt obesläktad kille ifrån england vilket jag e nöjd med =) Agouti-agouti (båda huskybärare).
Det ska verkligen bli kul med robbebebisar alltså!! =)
Husky-husky speciellt! Kul o se vad det blir för utslag i den kullen, om det bara blir husky lr om agouti slår igenom lite. Får se om jag får tag i en husky kille annars så blir det en bärare och så blir det husky-husky i nästa generation =)
Hur går det för dina små robbar? visst satte du ihop ett par?
// Emmily

JAG FYLLER ÅR IDAG! 
//Anja

#116 Kanonbra tänkt tycker jag!
Det paret satt ihop och de har inte fått några bebisar. Hade funderingar på att ta hanen (som var från England) och sätta med någon av husky-honorna men han trivs så bra med sin fru så jag har inte riktigt hjärta att sära på dem. Funderar vidare på det där…avel är inte så viktigt för mig just på robbe, gillar att ha dem som sällskap bara.
Måste lägga in en bild på Mollys illervalpar som blivit 11 dagar gamla nu.
#117 Jättegrattis!! =) Jasså, du planerade hamsterbebisar till födelsedagen :P De var lite tidiga bara!
har du fått några roliga presenter ännu?=)
#118 Söta små pluppar! Håller tummarna för att de klarar sig hela vägen!
Ja, svårt att sära på ett kärlekspar… men robbar e verkligen fantastiskt roliga sällskapstyper! Iaf då de sitter i grupp.. mina känns lite deppiga just nu då de sitter var för sig så jag längtar verkligen tills de får lite sällskap.
// Emmily

#119 Valparna frodas och mår kanon.
Jag har ju mina robbar i två flockar förutom då paret så de verkar trivas bra i sina gäng. Känns lite dumt att "stöka till".
#120 Låter klokt det! Låt de sitta där de trivs!
Våra små kräk rök ju ihop efter en flytt och burbyte - trots att vi aldrig särade på dem. Känsliga är dem, de små liven… Så man ska nog låta dem vara när de trivs =)
// Emmily

#119 tack så mycket! :DD jag jag har fått en moppe (aprilia sr50 r factory, en sån som jag önskade mig <3) + moppekörkort + hjälm och sen har jag fått kläder och smink och jag ska får mer ikväll :DD sen ska jag få en språkresa också som är 3 veckor i england (musik/engelska kurs) :D
//Anja

jag håller på bygga en gigantisk Bur! ^^ den kommer ta upp en jäkla plats vill jag lova :P men jag kanske ska ha den som rasthage ist.. 
//Anja
#117 Ooh stort grattis! :D
Och så himla kul med en språkresa också, åker du helt själv då? spännande iaf ;D !
#117: Åh du fyller samma dag som mina hittekatter. Dom fyller 1 år idag och fick sardiner under sång: ja må dom leva.
GRATTIS till dig=) Du får en liten sång av mig: Med en enkel tulpan på bemärkelseda´n. Jag har den äran, jag har den äran att gratulera idá.
Kram!
#117: Grattis! ^^
Idag har jag äntligen fått hem min kanin från sin fodervärd.
Har varit utan honom sen i februari och det har varit tomt!
Hoppas på bra väder imorgon, så jag kan ta lite bilder i solsken.
Hans vackra blåa ögon syns så väl när det är ljusare. ^^
Såhär vackra ögon har hans mor, som också hon har samma färg som Froste.
#127Vilken fining. Var väldigt länge sen jag hade kaniner. Blir sugen efter en egen nu.
Jessica Jones (2015-)
#129: Förstår att du blir sugen. ^^
Jag tyckte det var tufft att klara mig utan kanin i knappt 3 månader. 
Sen har jag i och för sig haft kanin i 11 år också.

tack så mycket alla! :DD
//Anja
#128 Men gud så söt :D
// Sofia
#130 Jag e också uppväxt med kaniner =) Har haft kaniner i hur många år som helst… från att jag var sju tills nu i höstas, 13 år alltså! Galet :P
Börjar bli lite sugen på kanin igen men nej, vill inte ha kanin inne då jag alltid haft ute i en stor Bur på 6-7 kvadratmeter, 1.8 hög med trägolv i lekstugestorlek typ =) Men sugen är jag allt!
// Emmily
Till ALLA på HiF; Jag tänker ta en paus från HiF därför jag ska spendera mer tid med djuren och läxor m.m … så ja, Hejdå!!!!!!

Har gjort iordning valpdagbok för mina illervalpar.
#127 Nä, den var inte gullig. Nä, jag vill inte ha en egen *host host*
Kan man kasta ut morsan i stället kanske? Är ju hennes fel att jag inte kan ha kanin el marsvin, påstår att hon inte tål hö, men man kan ju offra sig lite! Men av någon anledning tror jag inte att hon är av samma åsikt, hm….
--------------
#134: Ha det gott=)
Sitter här med datorn i sängen och käkar godis, Är jätte sjuk, förskyld, ont i halsen och hela kroppen är öm.
Vaknade halv 7 och kunde inte somna om..
#138: Åh inte kul att vara sjuk…låter som influensan. Krya på dig.
Ojj, det var längesen jag var inne här *inet ens en dag* … :D Satt och pysslade med hemsidan heela dagen igår. Satt kvar i skolan till halv sex igårkväll, men det kändes bra. Sitta lite ensam och så.. :)
Nu har jag bara några grejer kvar att fixa på hemsidan, sen är jag klar (för tillfället) ;D
/Matilda
#134 Låter som något jag också borde göra. Har tenta snart…
Jessica Jones (2015-)
Yes! För första gången fick jag chansen att säga till en av de mer "populära" i klassen. Hon förväntade sig verkligen inte att jag skulle säga ifrån. ;) Känner mig så stolt för att jag äntligen gjorde det. Och tänka sig - flera var på min sida.. Svårt att förklara, men jag vill bara skrika ut det så glad är jag! :D
/Matilda

#142 gu vad bra! :D
//Anja
#143 Jaa!! :D
/Matilda
# 142. Låter underbart.
Jessica Jones (2015-)
#117 Grattis i efterskott :) Kul med fler majbarn, själv blir man 20 den 11:e maj :D Och hunden fyller 2år den 30:e maj hihi!
Nu är jag hemma igen, trött och öm i armen efter en sån där plupp med slang i armen och nålstick för blodprover. Men bara att vila lite nu imorgon och över helgen.
Hatar verkligen sjukhus men det var trevlig personal som väl var.
Kram!
Kika in på min nya hemsida: Bergaskoghens.weebly.com 
haha gud vad jag är förvirrad, lägger ut en annons på mina dvärgungar och glömmer att skriva att det är VV… GALET
haha gud vad jag är förvirrad, lägger ut en annons på mina dvärgungar och glömmer att skriva att det är VV…
#146 Jag blir 21 den 30 maj ^^ Många majbarn finns det! =)
På lördag så ska jag o pojkvännen åka till en robbe-uppfödare o ta med oss iaf en kille hem för parning. Sedan ska vi även hämta en liten svart guldtjej ifrån Be-bopz kull, ett par bekanta till mig som ska ha den tösen=)
// Emmily
#151 Hehe då fyller du samma dag som min vovve :) Han ska få leverpastej tårta med lite hundgodis o annat gott, du kanske med vill ha en :P
Tog med mig Froste ut i det härliga vädret idag. ^^
Halva tiden spenderade han med att följa efter mig vart jag än gick. 
#154 Ohh så fin Froste är! :O :D
/Matilda
#155: Japp japp. ^^
Sen gillar jag ju honom extra mycket eftersom han är född hemma hos mig. 
Såhär ser hans föräldrar ut, för den som är nyfiken.
Pappa Nisse:

Mamma Malva:

Har en liten dam här hemma som fått för sig att börja bitas.
Får hoppas det är tillfälligt.
#156 Fina föräldrar var det med ser jag! :D
#157 Ojj ;/ låter inte kul.. kanske testar hon dig lite?
/Matilda
#158: Jadu, ingen aning.
Tänkte om det mest var att jag luktade annan hamster.
Men hon beter sig likadant trots att jag tvättat händerna noga.
Ena dagen när jag skulle lyfta upp henne och tydligt visade handen, så högg hon mig i lillfingret.
Ont gjorde det.
Förhoppningsvis är det bara något tillfälligt att hon testar eller liknande.
#159 Aj! Ont förstår jag att det måste gjort, har själv blivit biten av en hamster så det började blöda.. det viktiga är ju att man inte hakar upp sig på det och lixom blir rädd (sån var jag alltid när jag var liten).. xD Men jag tror nog hon bara testar dig :)
/Matilda

jag skulle bli jätte besviken på Bejla om agresivt bet mig (jag vet jag är jätte töntig, men jag hade liksom aldrig kunnat bita henne xD)
Jag ska på polisförhör imorgon!!!!!! HJÄLP!!
//Anja
#160: Nej, att hon biter gör mig snarare vrång och gör att jag lyfter henne oftare bara för att hon ska lära sig. 
Får bara hoppas att hon sköter sig i helgen på utställningen bara.
#162 Jadå, hon kommer nog sköta sig ;) Du får ha ett litet "snack" med henne och säga: "Du, lilla tjejen, nu vill jag att du är snäll. Snälla? För mattes skull?" :D haha, äh, det kommer nog gå så bra så :D
#161 Polisen!? Vad har du nu gjort!? hahahaha :D Näe, men seriöst.. vad har hänt? :O XD
/Matilda
#153 Haha, tackar för erbjudantet men nej tack :P Ingen leverpastejtårta till mig. Här ska det vara smörgåstårta minsann :P
#163 Undrar detsamma som Tinwe, vad har hänt?
// Emmily
Är trött, ska nog gå och lägga mig nu. Är iof ledig imorgon, men har sovit alldeles för lite denhär veckan.
Värd på Choklad iFokus
#164 Hehe men i smörgåstårta kan man ha leverpastej :P Ne hunden får nog njuta av den själv, han tkr nog mera om den en någon annan :P Själv ska jag göra marängtårta med grädde och jordgubbar på min födelsedag :)
#157 Diva naffsade mig i fingret igår, men så kom jag på att jag plockat med ärtor o majs, så mina fingrar luktade mat, dock smaka hon bara, kändes knappt, men man rycker ändå bort handen av ren refleks.
Undra vad som hände med tjejen som köpte den "vita" hamstern från djuraffär som fick ungar dagen efter. Hon bara försvann…
--------------
jaha för en liten stund sen fick jag det samtal jag ville
JAG FICK JOBBET
snacka om att jag är överlycklig även om lönen är låg så är det iaf ett jobb
Nu ska jag hämta barnen sen fira kanske med tårta vem vet *S*
#169: Men vad roligt - grattis! ^^
#169 GRATTIS! :D
/Matilda
#170, #171 Tack så mycket
#169 Grattis! Jättekul! Klart ni ska ha tårta;)
Ska spela match mot Ösmo kl. 18.00! Åh jag längtar!!!
#169 Supergrattis!!! Får man fråga vad det är för jobb?
Självklart ska detta firas med tårta!!
Det e ju inte varje dag som man får jobb!!!
// Emmily
Åh jag är så förtvivlad just nu….
Jag kanske inte kan åka till Kumla på Söndag! Tågen kostar för mycket och har ingen som jag kan samåka med heller mot en slant.
Usch inget roligt alls…
Kram
#173 tack så mycket
#175 tack det är ett telemarketing jobb
#177 Grattis.
De vore ett jobb åt mig som kallsvettas när jag pratar m okända människor, haha
--------------
#176: Nej, vad tråkigt. 
#177 jag är jätteblyg i verkligeheten o klarar inte alls o prata med okända men på nätet eller via telefon fungerar det
men jag kommer söka vidare efter ett bättre o mer avlönat jobb, detta har väldigt låg lön kommer bara få 2-300 kr mer i månaden mot vad jag har nu som arbestlös med lägsta ersättningen
179# ja iaf när man har tänkt ta med dom små också=(
#180 Är nog ändå bra att starta med något, man blir liksom så seg av att inte gör ngt alls.
--------------
GINAFANTA GINAFANTA ELIN!
#Emmie då <33
Skulle gått och lagt mig för en timme sen, ska upp tidigt imorgon. Men mina naglar vägrar torka, så är fortfarande uppe haha.
Värd på Choklad iFokus
Är på väg till syster och ska klippa klor på Hydra och Itte. Dom blev inte kortare med en sten att slipa dom på.
vad tycker ni om denna "bild" :) Den ska jag ha för reklam så länge..
och varför inte kika in på sööötaste hamstrar här? :P
#187 Nja, inte riktigt min stil, gillar inte riktigt upprepandet. Hade föredragit åtminstone en bild.
Skulle inte du sluta med Hif förresten? *Nyfiken*
--------------
#168 hon finns ju visst kvar här, hon uppdatera nyligen.
#188 Förstår dig
#190 Jag vet, men jag syftade på inlägg #134.
--------------
Jag är så stolt över min hund :D Idag åkte vi till agilityplanen för första gången sen i höstas. Har inte varit där sen han var valp.
Nu blir han 11 månader på tisdag.
Men iaf så skulle jag testa på slalomen (för första gången) och hade med klickern och efter kanske 5min så kunde han själv. Fast det var bara 4 pinnar, men man måste ju börja någon stans :)
Jag har övertalat sambon att få en kanin som inflyttnings present! :D
Ska åka ned och träffa uppfödaren på måndag sen runt den 20:e får jag hem honom! ;D *Lycklig*
Nu har vi storstädat och möblerat om hela datarummet/hamsterrummet. Det behövdes må jag säga.
Nu är det dags att städa alla burar också 
// Sofia
#1953 Vad kul! :D
#193: Vad skoj, håller tummarna! ^^
Vilken uppfödare är det du ska till? =)
NU ska vi iväg o låna hem en robbehane ifrån en robbe-uppföare=)
Ska bli jättekul!! =)
// Emmily

#197 åå vad roligt! :D vilken färg? :))
//Anja
Kära alsmäktige gud! Jag har en liten önskan! Låt Zvullo få vara hos mig,åt minstone 3 år till…Jag älskar honom så himla mycket att det inte är klokt! Han är min gulliga lilla ögonsten. Mitt lilla gullöga som får mig att skratta när jag e nere genom sina fjantiga finurliga konster. Jag älskar min komiker Zvullo såååååååå mycket! <3 <3 <3 <3 
#199 haha jag har samma önskan angående min lilla underbara Mrbean. Vilken personlighet! Ångrar som tusan att jag inte hittade en dam åt han i tid. Fast å andra sidan så var det nog meningen med det eftersom jag har märkt nu att han nog kan ha svansknyck(inte säker). Så som sagt det var väl tur det:P
// Pabblo
Har precis ikväll skrivit min första artikel om avel på vintervita=) Jag hade sån skrivlust. Kul att skriva om också.
Kram och ha en toppenkväll allihopa