Hamster iFokus

Hamster

Etikettminneslund
Läst 2263 ggr
JohannaEkroth
0

Vila i frid Ariel!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Idag klockan 12:48 tog min vintervita Ariel sitt sista andetag i min hand. Gråter

Hon skulle ha fyllt 2 år i juni.

Ariel har alltid varit en speciell tjej, en ensamvarg som trivdes bäst själv utan att vi människor höll på med henne allt för mycket, men de sista dagarna ändrade sig allt. Hon var sjuk på slutet med en knöl på ryggen. 

Känsliga läsare bör inte läsa texten nedan.

Hon har varit mycket dålig de sista dagarna och jag har tittat till henne flera gånger per dygn och tagit upp henne för hon har varit så social och orolig. Något hon aldrig har varit i hela sitt liv. Tidigare skrek hon vilt åt en när man kom nära, men sista dagarna har hon klättrat självmant upp i handen och på armen när man har satt ner den i buren. 

Så idag när jag och min kille Jimmy satt och tittade på inspelade program av TAPS så 12:20 kom jag på "Ariel", sen fick jag en känsla "Hon lever" som jag genast avfärdade på grund av att var hon död så skulle jag bara bli besviken. Gick till hennes Bur och lyfe på hennes bo och där låg hon så stilla i fosterställning, hon såg helt död ut. Otvättad och hade kissat och bajsat på sig stackarn. Och hon var rödlila om nosen av syrebrist. Så jag tog upp henne i handen och hon var inte stel och hon såg inte ut att andas. "Hon måste ha dött precis". Så jag bar henne och tog fram en liten ask och fint tyg att lägga henne i och då började hon röra på sig. "Hon lever!" utropade Jimmy.

"Men lilla gumman, så ja lugn, Ariel."

Jag förstod att det var slutet och att hon hade ont och var rädd. Så jag tog en linnehandduk, en mugg med vatten och en minipipett och Jimmy och jag satte oss i soffan. Jag med henne i handen. Hon krampade som av smärta, spände sig till sin fulla längd med öppen mun. Hon verkade ha så ont, så verkade hon förlora medvetandet av smärtan och när hon hade lugnat ner sig gav jag henne lite lite vatten och hon svalde tacksamt och låg sedan stilla ett tag och krampade igen efter en stund. Det var plågsamt att se henne och jag grät och strök henne henne lugnande under anfallen och pratade lugnt med henne. Hon fick vila efter och fick lite mer vatten. Jag berättade för henne att det var okej att lämna oss och att gå till syster Alice, pappa Alvin och mamma Bianca och att hon inte skulle ha ont där. Jag bad henne sluta kämpa så. Klockan 12:43 krampade hon igen och sedan när hon lugnat ner sig ändrades hennes andning till djupare kippande andetag med långt emellan. Jag förstod att det var dags för henne, så jag berättade om landet på andra sidan regnbågsbron och ja berättade namnet på alla djur jag haft som dött som väntade på henne där för att leka. Jag sa åt henne att gå mot ljuset och att hon hittar regnbågsbron där. 12:48 tog hon sitt sista andetag och gav sig av.

Jag saknar dig så, Ariel! Gråter

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

Odette
0

näe…. va hemskt, å fint så samma vis.. Gråter så jobbigt att se dem sådär dåliga, att de har ont…. R.I.P lilla flicka.. hon verkade verkligen speciell. *Tröstkram*

_ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's
_

Roxie
0

Så hemskt, men skönt att hon somnade in i din famn. Vila i frid!

// Sofia

Dodat
0

Så hemskt när ens hamster dör, nästan exakt samma sak hände med min förra VV, som såg nästan lika dan ut som din. R.I.P Ariel!

// Dodat :)

[NinniVivvi]
0

Så sorgligt, vila i frid Ariel! :(

EternalWinter
0

Men herregud..stackars liten..vila i fridRynkar på näsan

It's hard not to be a menace to society
When half the population is happy on their knees..

MedarbetareAvenged Sevenfold

JohannaEkroth
0

Tack alla. Mm, hon är djupt saknad.

Ska ta mig ut i skogen tillsammans med killen och begrava henne idag, i eftermiddag, på en fin, vacker plats.

Det som jag tycker är ganska mysko är att jag fick den känslan att hon lever! bara en halvtimme innan hon gick bort, som att hon ville påkalla min uppmärksamhet. Tacksam för det. Känns skönt att ha fått vara nära henne hennes sita minuter i livet. Och faktiskt en liten lättnad att hon slutligen fick somna in, när hon hade det så hemslt jobbigt.

Hon har det bättre nu, mitt lilla Hjärta! Men visst är sanaden STOR.

Gråter

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

[MissDiss]
0

Vila i frid Ariel. <3

Gud vad du har varit en underbar mor åt henne, vilken fin text du skrev :')

Zvintos
0
MartaEvelina
0

Ariel såg precis ut som min förra hamster märta:D

rest in peace Ariel.

jag vet hur de känns:(

Annisch
0

Så himla tråkigt,  och jättefint skrivet. Beklagar..

Vila i frid.