Nagelacks-kullen
Har precis satt samman Dottie med Morpheus ikväll och hoppas dom får bebisar inom kort, båda är sapphire. Här kommer ni kunna följa tråden med deras bebisar samt under dräktigheten.
Åh va spännande! Vilket härligt namn tema du valt, kan du ge nåt exempel? Blir det olika negelacks märken..? Häftigt :-p Å sapphire.. mmm 
_♥ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's ♥
_
Här kommer namnen jag valt hitills:
Honor:
Luminelle
Yria
Krystal
Jessana
Divine
Jewel
Hanar:
Titanium (behålla)
Poppy
Lincoln (behålla)
Navy
Chiffon
Jättefina namn allihop! :)
Vill inte verka petig eller så men det stavas nagellack ;)
// Sofia
Japp, såg att jag missat det.
Luminelle gillade jag verkligen!
// Sofia
Bilder på paret
Jag gömmer dig älskling så att matte inte kan fota dig…
Jag sa ju att det inte gick att gömma mig…
Får jag komma upp nu?
Liten pose, sen är matte klar med fotandet.
Jag syns inte, jag syns inte….
Nu hjälps vi åt att bädda älskling
Supersöta!
// Sofia
naw.. tycker de e jätte fint tema ^_^men ja stava ju som en kratta i mitt förra inlägg hehe negelack ;-O
Såå söt bild den näst sista, hon är ju så vit och kamouflerad i papperet :o)
_♥ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's ♥
_
aww
Det är Morpheus som är vit….hihi…han har fått vinterpäls-
Ja förlåt, det var en pojke! :-D super fin iaf, hur tidigt kan de få vinterpäls egentligen?
_
#11 Hur tidigt? Allt mellan December-Februari har mina fått vinterpäls.
Ja men jag menar kan de byta päls i tidig ålder alltså, typ så fort de fått päls om det fötts kring vinterhalvåret? Jag kan inte ett dyft om dvärgar ;)
_
Dottie ser ut att ha en liten dräktighets mage idag…så jag tror dom haft en het dejt.
Här kommer en söt bild på Dottie.

Hur har det gått? Dina kullar är alltid väldigt fina, kul att följa.
Ja, inga bebisar än.
Igår kväll såg jag att Morpheus och Dottie parades. Wiiieeee!
#17 Grattis! :D:D
/Matilda
"Never give up on something you can't go a day without thinking about."
#18 Tack! Kändes som en glad överaskning.
Kullen är då beräknad mellan 11-15 April.

så kul
Blev som sagt inga bebisar då jag trodde men….Nu är Dottie helt klart högdräktig!! Hon har en mage som inte går att misstas alls och jag kunde inte varit gladare. Nu väntar jag på små pip inom kort.

#21 så kul :D
Men hon är ju till salu, eller hur? :O
#22 Japp, men jag säljer henne inte dräktig. Hon får flytta efter kullen blivit levklar.
Men nu är jag riktigt glad eftersom jag kommer få en ny linje här hemma.

#23 Haha, nej såklart inte ^^ Nej, jag bara blev förvånad att hon var till salu och dräktig samtidigt xD Höhö :P
Jo, så kul! Alltid kul med bebbar :D
what tha…! Ännu en kull att blunda för ;( lalala… skriver inget här så kan jag glömma tråden sen lalala.. nanana…
_
#25 Yes….ännu en sån där frestande bebistråd kommer snart. hehe…
ja fy bubblan. varför gör ni såhär. det gör ju ont i kroppen på mig fattar ni väl ;(
såg annonsen på Dottie nu… jag var tvungen att skriva i den hihi, fast man helst inte ska svara direkt i säljesannonser hihi hoho.. mouhahaha
Men jag blir så moderlig av mig, när jag ser såna där små underbara vintervita.. som bara ska va till kel. Banne mig att du ska bo sänna långt bort .. kanske tur det iofs 
_
#27 Dottie är din om du vill sen….kan nog ordna transport åt dig sen, det är absolut inget bråttom med att få iväg henne.
#28 åh, ja smalt när ja såg na … jag tar henne jätte gärna, känns faktiskt mycket bättre att ta en lite äldre kel hamster än två ungar.. vet inte varför, men samtidigt så har jag ju inte tänkt avla på vintervita. Så varför inte ta hand om dom lite äldre som behöver hem ist för att tinga bäbisar.. om du förstår hur jag resonerar. dom har minst lika mycket värde :') ska fundera på Bur tills vidare då hihi…. lalala… tralala… dottiedottiedoo…
(fast hon kanske vill ha med sig en av bäbisarna som sällskap.. det kan jag iofs ev. leva med hihi. nemas problemas sa jag nu innan jag ens tänkt igenom det hihi)
_
Ja, du kan få med en bebis om du vill, alltid bättre och ha dom 2 och 2.
#30 hihi, ja jag kom ju på det.. ;) vi får ordna me transport på nåt sätt i såna fall.. i go to Skövde i slutet av Juli skulle jag tro.. aja, vi får ta det per Pm sen.. hoppas bara allt går bra med nagellackskullen här nu då! :)
_
#31 Det kommer säkerligen gå fint. Hon ser ut att föda om ca 4 dagar om jag gissar rätt.
Hmmm….dumma Dottie, föder just nu sina små. Haha…hann ju inte flytta hanen. Ska försöka locka ut honom när hon fött färdigt eller om han kikar ut innan, för hon ska ju inte ha en kull till nu. Lite orolig nu eftersom det var en del blod i buren. Håll tummarna för min Dottie nu!
Kram!
Mina värsta farhågor har besannats…För någon timme sen pep det lite i buren, men nu har det varit tyst och jag såg dottie bära på nåt blodigt bylte. Alla bebisarna har dött och Dottie blöder som en tok. Min pluppa. Hoppas i alla fall mamma Dottie klarar sig. Jag sitter här och gråter, så jobbigt att förlora bebisar.
Gud så tråkigt? :'(
Varför dog dom?
nej!! nej nej nej och åter nej… ! då vare det du menade att blodet oroade dig, trodde bara du sett litegrann. men fy, va tråkigt. Var hon för gammal för förlossningen eller vad tror du? Jag hoppas verkligen inte hon går bort…
kram :(
_
små barna :'(
_
#35 Om jag det visste….
#36 Ja, det var på tok för mycket blod i buren. Får hålla ett öga på henne under dagarna. 
Jag beklagar verkligen syster, jag vet ju hur bebissugen du varit och det är väldigt tragiskt när det blir såhär 
Massor av tröstekramar till dig från mig.
#39 Tack…känns inget vidare alls…
Gumman då…jag finns för dig om du känner att du vill prata.
Beklagar verkligen det som hänt..det är ju bland det värsta som kan hända..Håller verkligen tummarna för lilla Dottie =(
It's hard not to be a menace to society
When half the population is happy on their knees..
Medarbetare på Avenged Sevenfold