Hamster iFokus

Hamster

Etikettguldhamster
Läst 1376 ggr
Tinwe
0

Rymlingen Mango!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Igår när jag kom hem från att ha jobbat heeela dagen, så blir jag förvånad när jag låser upp dörren till mitt rum. På en av mina stora kuddar (som jag slängt ner från sängen) sitter lille Mango. Helt överlycklig och nöjd är han med. Tungan ute Så hör han mattes röst och står helt stilla - i mitten på kudden. Så tittar jag mot hans Bur. Hans vattenflaska har han "vält" så det rinner vatten in till Teenis Bur, stackars tjejen! Men det var antagligen så han kom ut ur sin Bur.. *suck*. Smarta hamster. Skrattande Men känns iallafall bra att han inte hade skadat sig, men Teeni var lite sur allt, så vi fixade bort vattnet, tog bort Mangos dammtussar - som han hade fått på sin lilla kjol *hihi*, och sen åkte han tillbaka in i buren, matte börjar ju alltid med att ta upp bebisarna på kvällarna för de har mest energi. Flört

Antagligen har inte Mango lärt sig vad "Vänta på sin tur" betyder, så han tog tag i saken med egna tassar! Tungan ute

Typ den blicken på bilden gav han mig när jag pratade med honom, haha lilla grabben då! Kyss

/Matilda

"Never give up on something you can't go a day without thinking about."

Roxie
0

Nämen, vilken buse! :P

// Sofia

Tinwe
0

Hahah ja, han är så busig :D

/Matilda

Odette
0

lol.. sött att han bara satt där. mitt på kudden liksom ;)

jag hade ju råttor förut, å en mus.. Musen gnagde sönder alla burar man satte honom i så många gånger när man kom hem från jobbet möttes man av den lilla musen i hallen hihi. Kommer aldrig glömma min reaktion när jag satt vid datorn, å min kompis säger -"Musen!" (hon såg att han tagit sig ut igen å sprang över golvet..)
Jag Ryckte snabbt som attan upp benen å var just på väg att skrika till, ni vet som dom gör på film när dom ser en mus hahaha.. ja ba.. öh… vad är jag rädd för?

(måste ha varit väldigt inne i datorn haha)

Är ju inte alltid så kul när de lyckas ta sig ut, inte alltid man har sån tur att man hittar åt dem på en gång… :/  Men visst har det sin charm när det springer djur lösa i hela lägenheten, då njuter jag för fullt. På det sättet kan jag verkligen sakna att ha råttor! En hona, AwerGwen.. var så social å mamam-kär att hon till å med kom å ville vara med mig när jag låg i badet! Stoppade man ner handen till henne då så klättrade hon upp längst armen och satte sig på mitt huvud… Medan jag badade. Då var hon nöjd :')

Men men, nu har vi ju Malakai som rejsar i hela lägenheten…. det får duga ;)

krama Mango från mig, å se till att stänga alla fönster imorn innan du lämnar hemmet hihi.. klättra upp på fönsterposten brukar va populärt hos en del hampisar ;)

_ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's
_

Tinwe
0

#3 Haha, det var lite kul med musen.. :P Jag hade nog reagerat jag med! Jag är inte rädd för möss, men alltså när någon annan skriker så påverkas jag mest av det, hahaha :D

Näe, jag får nog fixa så vattenflaskan inte ramlar igen (eltejp ftw!).. Men jag blev glad att han var okej, och eftersom det slutade lyckligt så tycker jag det har sin charm (även om det kunde hänt nått hemskt). Jag vet med mig att jag inte har farliga saker på golvet - just ifall ifall nån skulle lyckas endå.. *det har ju hänt förut*.. :)

Haha, Malakai "the adventurer!" xD Fönstrerna har jag inte öppna, och dörren är låst. Jag har nämligen en lillasyster som har fått för sig att hon måste säga godmorgon och godnatt till hamstrarna varje dag. Men jag dömer henne inte, jag hade nog varit likadan när jag var bara 4 år gammal. :P

/Matilda

Odette
0

#4 jag säger godnatt till mina hamstrar, men oftast inte på morgonen.. tar ett tag innan munnen vaknat ;)

Ja men precis, det var ju ingen större fara så ;) hehe ja men man får allt hålla koll på Malakai.. hon har börjat klättra upp i soffan. Å visst får hon det.. men ta sig ner på egen hand vet jag inte om det är så bra så man få va lite på allerten så hon inte ramlar å slår ihjäl sig hihi sötan..

_

Annisch
0

Busfrö! x) Och så otroligt söt, vilka ögon.. :')

Det hände en liknande sak härhemma, han var borta i 2 dygn och vi hade sökt precis överallt.. En kväll hörde vi hur de krafsade i väggen (då hade den lilla pluffen lyckats ta sig IN i väggen..), så vi var tvungna att "slå upp" en garderob för att få ut honom, och trots det höga ljudet som blev då, så stod han bara kvar där och väntade på att nån skulle lyfta upp honom, jag trode han skulle rymma längre in av ljudet(men han stod kvar: "lyft upp mig!") Och guud va lättad jag blev då, trodde jag hade förlorat honom.. :')

förlåt för de långa inlägget,.. ;)

måste också få fråga, färgen på Mango? :'P Så himla söt..

[NinniVivvi]
0

Men vilken buse! :3

Tinwe
0

#5 Haha ojj! :o Vissa hamstrar tror ju faktiskt att de är superman och kan flyga.. hmm.. xD

#6 Ojj, hur lyckas dem små kan man ju undra ibland! ;o Tur att ni hittade honom och fick ut honom.. :') Mango är silversobel b.ö :)

#7 Hihi, jaa :D Busetrollet! :D

/Matilda

Odette
0

#8 fasjt på bäbischj spjåk blire ju blunölad schilvejsobel Glad

_

Annisch
0

( Jadu, undrar jag me, x') .. Han hade tur han :) )

-Det var en himla fin färg! :O Riktigt söt kille ;3

TildaH
0

Vilken liten stygging eller kanske snyggingFlört

Jag drabbas jämt av dessa "skrika för mus" reflexer. Var enda gång i stallet som jag lyfter på något o hittar en sork så skriker jag rakt ut, som värsta tv bruden. Lite pinsamt när man själv äger en råtta enligt alla som är med vid tillfälle, haha.

Men jag ska bara påpeka sorkar har äckliga ögon, små knappnåls stora alldeles svarta, läskigtOskyldig Och en hårig svans! Den får vi inte glömmaOskyldig

--------------
//Tilda, http://guldis.bloggplatsen.se
Medarbetare på Hamster ifokus

Minitassen
0

#11 Jo jag har lite fobi för håriga svansar jag med (;

Tinwe
0

#9 haha jaa! bejbis spjåvk äj jävte kuvl! :) schåå schött! ;D

#10 Ja, färgen är superduperfin! :D Mango tackar :)

#11 Haha tack! :P

/Matilda

Cindy S
0

#11 Själv har jag större problem med hårlösa svansar än håriga svansar. (Sorry for trådkappningen Tinwe.)

Jessica Jones (2015-)

- Sajtvärd för superhjaltefimer.ifokus.se - Medarbetare för halloween.ifokus.se -

BMEXX
0

Hahah busunge.. hamsterrymningar har man då varit med om fast in med de två jag har nu (än) och de bäste är ju de där oskyldiga ögonen

// Pabblo

Tinwe
0

#14 Lugnt :)

#15 Haha, ja! Håller med.. tittar på en med sina söta ögon och man får känslan att dem tänker: "Vadå då? Jag har inte gjort nåt fel Oskyldig" :P

/Matilda