Ludd ÄR farligt!
Min kompis vägrar tro på mig när jag säger att det är farligt, så snäälla, kan nån bevisa det för henne? ;S I tanke på hennes hamsters säkerhet :S Ni behöver bara skriva vadsom kan hända :)
De kan trassla in sig i det, då kan de förlora tassarna, för de får inget blod dit. De kan sätta det i halsen. :/
De fastnar i dems kinder t.ex

De kan också trassla in det runt halsen och bli strypta!
Jämför det med ett nät. När jag tänker mig hur jag med min otur skulle klara mig i ett överdimensionerat "ludd" får jag nästan panik.
Ifall hon tror att de kan användas därför att djuraffärer säljer dem, berätta för henne att djuraffärer inte alltid vet bäst (de har gallerburar istället för dunor fast djuren biter i galler, säger att dvärghamstrar ska leva ensamma, har fåglar och gnagare i samma rum, har chincillor i gallerburar fast de behöver ogenomskinliga vägar på vissa sidor för att känna sig trygga, etc etc).
Jessica Jones (2015-)
- Sajtvärd för superhjaltefimer.ifokus.se - Medarbetare för halloween.ifokus.se -
Nu har hennes hamster knäckt benet! HELT I ONÖDAN! Så jävla arg på henne för att hon inte lyssnade.

Hon tror väl att du talar sanning nu? Stackars hamster, som knäckte benet bara för att ägaren inte lyssande på dig 
// Dodat :)
Mm :( Hon vögrar att tro på mig :( Och dom kommer ju förmodligen inte åka till veterinären för att dom tror att det kommer läka :(:(:(:( synd för en så fin liten hamster :(

Så himla tråkigt! Hon borde inte få ha hamstrar. 
// Dodat :)
Är det ett benbrott så läker det nog av sig själv bara hamstern inte får möjlighet att klättra och röra på sig så mycket, inte alltid en veterinär kan göra så mycket åt sånt iom att de är så små.. svårt att gipsa/spjäla ett hamsterben. Däremot tycker jag att hon ska ta sig en funderare på om hon tycker det är roligt att köpa hamstervadd när det är skadligt, är ju billigare också att bara riva lite toapapper. Förstår inte vitsen med att envisas med sånt, big deal- hon borde bytt ut det för länge sen ;(
_♥ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's ♥
_
Nää :( Hon vet inte ens hur man städar buren :O

Smyg in på natten och kasta ut allt vadd hon har *fniss*
Näe, det här är faktiskt allvarligt! Fast hamstern har KNÄCKT BENET så tror hon dig inte :O
Men hur lyckades den knäcka benet p.g. av vadden. De fattar jag inte…?
Självfallet är vadd jätte farligt, men det brukar strypa blodtillförseln.
Är det säkert att den inte fallit o brytit benet?
Oavsett vilket så är vadd Usch Fy o Totalt Förbjudet
--------------
//Tilda, http://guldis.bloggplatsen.se
Medarbetare på Hamster ifokus
brytit, skrev fel xd hon har fastnat.
lite mer förklarat: troligen fastnade hon, försökte komma loss och bröt det ;o hon har ganska litet hus med grymmt mycket vadd så det var nog ganska trångt :o
Be henne att maila svenska hamsterföreningen så att dom kan ge henne ett svar som hon förhoppningsvis respekterar, eller visa henne den här tråden.
Ifall hon är ung, prata med hennes föräldrar istället.
Jessica Jones (2015-)
- Sajtvärd för superhjaltefimer.ifokus.se - Medarbetare för halloween.ifokus.se -
det är ganska roligt djur/zoobutiker har detta många tittar på vad dom har är rätt, men jag skulle aldrig köpa ludd det är som sätta en musfälla i buren livsfarligt…
Min kille köptes ur en liten bur m följande: Litet plast hus smockfullt m hamstervadd, 2 hanar på 12v, litet dv. hamster Hjul, slut på mat.
Egentligen vill jag verkligen inte stödja en sådan butik, men jag ville ju verkligen ha honom
Skäms för det, men ångrar inte köpet.
--------------
//Tilda, http://guldis.bloggplatsen.se
Medarbetare på Hamster ifokus
17, ser det som du köpte honom o han fick det bra :D