Lådor,ikea, hjälp?
Jag ska snart starta min egen hamsteruppfödning och när jag skicka de inlägget var det många som tipsa om att te.x SAMLAlådorna från Ikea var bra att använda som burar, sen har jag kollat runt lite hos olika uppfödare och sätt att några har en ställning där dom har hamstrarnas lådor, tror de rymmer ungefär 5 lådor minns inte riktigt, är det någon som vet ungefär vad jag pratar om isåfll kan ni väl tips om vad dom heter.
Tack på förhand! =)
It's hard not to be a menace to society
When half the population is happy on their knees..
Medarbetare på Avenged Sevenfold
antonius systemet, för små burar för guldhamster till dem ställningarna tycker jag men inte lagen.
Mvh
Mig

du menar nog antoniussystemet va? :) dom har ändrat färgen på lådorna så dom är vita… och det är inte så kul då för man ser ju inte in till hamstern.. :/
//Anja
- Sajtvärd för superhjaltefimer.ifokus.se - Medarbetare för halloween.ifokus.se -
#2 tycker inte det viktigaste med buren är att man ska kunna se in till hamstern, tycker det viktigaste är att hamstern trivs.
Mvh
Mig
#1 Jag vet inte men det kan de kanske vara såg bilder från olika uppfödare som har det så jag trodde nog det var okej vet inte riktigt hur stora dom är.
#2 Nej vad synd sist jag kolla var dom ju typ genomskinliga =(
Men hamstern kanske känner sig säkrare med vitt? Jag vet inte riktigt
Jag vill iaf kunna se in till min hamster utan att störa.
Kunna se att hamster rör på sig liksom utan att behöva gå dit och dra ut lådan.
#3 Jo jag tänkte gå dit och fråga det vore jäkligt synd om dom inte har några sånna ställningar kvar det va ju så smart.
#4 Är det okej får hamstern att bo i en vit låda? Dom kanske känner sig trygga då?
#6 Jo det är klart man vill göra men man kanske skulle kunna titta in lite försiktigt? Dom brukar ju gömma sig i huset i alla fall.
#7 vissa känner nog sig tryggare, inte mindre trygga iallafall.
Mvh
Mig
#9 Så länge dom inte mår dåligt av det så är det ju bra =)
http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/S99819558
Det där kanske skulle va något?
#1 tycker oxå dessa lådor är för små til en guldhamster, större är ju helst klart bättre, har du sen en hona som ska ha bebisar så blir det ju ännu mindre för dem…..Satsa på att köpa störra direkt.
#12 Ja de finns ju mycket större lådor vilkat mått tycker du man ska ha minst?
Jag har en stor hamsterbur som jag ska ha till honan och hennes bebisar kan dock inte måttet men den är helt säkert stor nog =)
#11 De lådorna ser rätt så små ut. Maila IKEA och fråga efter exakta mått kanske? Det står ju bara mått på hyllan, och de verkar rätt så små.
Jessica Jones (2015-)
- Sajtvärd för superhjaltefimer.ifokus.se - Medarbetare för halloween.ifokus.se -
#14 Jo dom ser lite små ut men en sån ställning om någon har ett bra tips.
Sen har jag också funderat på då jag redan har en jättestor Bur (ska ta måtten imorgon) om man kanske kunde ställa ner en glasskiva och göra de till två burar och sedan köpa en ill och göra likadant så har jag 6 burar hemma, det kanske låter som en bättre idé?
#15 Jag undrar ifall en plast eller tråskiva kan vara bättre? Så att de inte ser varandra. Eftersom att de ska leva ensamma pga antar jag att det kan vara stressigt att se andra hamstrar.
Jessica Jones (2015-)
#16 Jo det låter ju faktsikt smartare tänkte ifall dom gnager men man får ju hålla lite koll på dom, det går säkert att ordna på nått sätt =)
#13 Jag tycker måtten på dunan 50x70 är perfekta, sen har du stora samlalådan som är ngt större, ännu bättre än en atoniuslåda, tycker jag aillafall.
#18 Jag ska gå och kolla på dom, tack för tipset =)
Ja, antoniussystemet är bra om man har bäbisar hemma som tex. väntar på sin nya ägare(man kanske inte får iväg alla på en gång) dvs tillfälliga temporära burar. När man särar på könen osv, alltid bra med antoniussystem eller liknande om man har uppfödning, så har man alltid "backup" burar ifall det behövs :)
Men som daglig Bur hela hamsterns liv… nej inte för mina! Roligare Bur än så tycker ja de kan få..
_♥ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's ♥
_
#20 Ja det var ju det jag hade tänkt använda de till för man måste ju vara beredd på att alla inte blir sålda på en gång, hamstrarna jag behåller får naturligtvis en bra och rymmlig Bur =)
#21 bra bra, slapp mamma Monica oroa sig här 
_♥ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's ♥
_
#22 Inget att oroa sig för jag vill naturligtvis att dom ska ha och må så bra som möjligt =)
Nu bär det i alla fall av till Ikea och se vad dom har att erbjuda! =)