Hamster iFokus

Hamster

Etikettguldhamster
Läst 4828 ggr
Sigriiid
0

KLOTTERPLANKET 20

Här fortsätter vi med snacket!

Den förra tråden hittar du här!

// Emmily
Besök gärna vår blogg: http://birasblogg.wordpress.com/

Minitassen
0

Ni uppfödare får gärna länka mig som minitassens dvärghamster uppfödning =)

Nusse123
0

Skriver in mig med en gång ^^

Mvh Maja

Medarbetare på Djurannonser och Hamster

Superstars
0

Man känner sig löjligt aktiv just nu! Har varit ut och gå,städat burarna,diskat,städat i sängkammarn,vardagsrummet,wcn och hallen. Nu är det bara dammsugning och golvtvättning kvar.

Har rasat i kilon. Äter små taldrikar mat…Känner jag känslan av att vara mätt…bara lite grand får jag ångest och går ut och gå eller  joggar.  Synen av fet mat som pizza får mig äcklad… Gillar sallad, Grekisk sallad är min favorit.. Men är lite rädd för att jag har en släng av matstörning… :( Nu håller jag på att laga Laxwock med fullkornsris…som jag skall tvinga i mig så magen blir nöjd och så inte blodsockret sjunker för mycket…Är inte diabetiker men det är viktigt att hålla blodsockret i normal nivå ändå.

Ebba-A
0

Jag och Sonia (nonisaga på iFokus) har biljetter till Lady GaGa i Globen 8:e maj! :D Impulsbokade två igår och lyckades övertala Sonia att följa med, kommer bli jättekul :)

Värd på Choklad iFokus

Minitassen
0

Nu har min moster bestämt sig - så jag och min kusin, hennes mamma, och min mamma ska åka till utställningen I Lidköping! :D

Nusse123
0

Gud så arg och ledsen jag är nu!

Jag HATAR när föräldrar alltid ska överdriv (speciellt pappa tycker om att göra det Obestämd) som förut t.ex när jag öppnade och stängde mobilen hela tiden - då hade jag tix!

Och nu beter man sig inte som man borde vid matbordet - då har jag ett socialt handikapp!!!FörvånadSkrikandesGråter Fattar ni!? MIN EGEN PAPPA SA ATT JAG HADE ETT SOCIALT HANDIKAPP!!!!

Så säger man (ursäkta uttrycket) f*n i mej inte till sina barn - iaf inte när det inte är sant!!!

Mvh Maja

Tinwe
0

#6 Men usch! Hur kan man säga så..? Har en kompis vars far verkar lika dan, eller.. han säger inte sånt men han får sina barn att må dåligt ibland eftersom han säger vissa saker.. :/ Ta inte åt dig! *kramar* <3

/Matilda

"Never give up on something you can't go a day without thinking about."

Nusse123
0

#7 Tack Mai :) Mår inte lika dåligt längre iaf…

Mvh Maja

Tinwe
0

#8 Bra! Endel föräldrar är rädda att dem misslyckar med sina krav på sig själva som föräldrar, så dem för över kraven på barnen istället, för att själva må bättre.. Men ta inte åt dig när någon säger nått sånt, du duger precis som du är! Flört

/Matilda

Nusse123
0

#9 Tack Mai (igen :P), vad snäll du är <3

Mvh Maja

BMEXX
0

#10 hmm hoppas det bara är en pappa med förbaskat dålig humor men som Tinwe sa så ta inte åt dig!

Jag är deprimerad och pojkvännen blev tydligen arg på mig för det. Väntar på att tussarna mina vaknar=/

// Pabblo

Denna kommentar har tagits bort.
Sigriiid
0

#6 Du kan inte prata med din pappa om det och säga att du blir ledsen? Eller om du kan prata med din mamma som i sin tur tar upp det med pappa om det är svårt att prata direkt med honom.

Han menar säkert inget illa. Det är lätt att ta ut ilska och frustration på familjen om det är ngt tokigt på jobbet lr så… då är det bra om någon säger ifrån.

Klockan är halv nio och inte en endaste liten hampis är vaken här hemma… taklampan gick iofs i eftermiddags så det är rätt mörkt. Troligen därför de inte vaknar… får väl tvångsväcka dem och införskaffa en ny lampa imorgon =)

// Emmily

Zvintos
0

Försöker välja vilken toning jag ska ha i bland annat luggen.
Väljer mellan lila, rosa och neongrön.

Nusse123
0

#17 Ja…nu är det så att en av mina sämsta egenskaper är att jag inte kan prata om känslor. Det är bara så :/

Men nu får jag väll ta tjuren i hornen och gå och prata om det :/

#18 Lila är fräckt :D

Mvh Maja

Minitassen
0

Maja, kan inte du logga in på msn (A)

Zvintos
0

#19: Ja, det är lila som det lutar mest åt just nu. =)

Nusse123
0

#20 sure… :)

#21 Hehe, tycker du ska ta lila, det är coolt ^^

Mvh Maja

Sigriiid
0

#19 Svårt att få det bättre om man inte tar tag i det tyvärr :(

#21 Tufft! Får man se bilder på resultatet sen?=)

Åååhh… jag längtar så! Bor i en tillfällig lägenhet som jag haft i 6 veckor, flyttar nu i veckan till en annan tillfällig lägenhet i väntan på en permanet bostad. Har nu i veckoslutet beslutat (tillsammans med mina föräldrar, i och med bankens troliga possitiva beslut) att jag ska köpa en egen bostad! Kan knappt bärga mig!! Letar för fullt och imorgon så ska jag på visning för 4 lägenheter. Är egentligen inte intresserad av någon men det gäller att komma igång och titta!

Så dyrt i stockholm bara. Segt när man jämför vad jag skulle få för 800.000-1.000.000 någon annanstans i landet. En enorm villa liksom… istället siktar jag på en liten etta eller två om jag har tur…

// Emmily

Nusse123
0

#23 ja, det är väl bara att ta tag i det :/

Så kul! Men ja…väääldigt dyrt :/

Mvh Maja

Zvintos
0

#23: Självklart kommer bild sen. =)

Superstars
0

#6 Din pappa skulle borda få ett kokt stryk med piskan! Sånt där släpper man inte ur sin skäft! Skrikandes Sådant där skulle inte äns min pappa släppa ut ur sin käft! Du skulle borde ha sagt att det är bra att veta vad du värkligen tycker om mig din handikappade barn hatare. Då kanske han skulle ha fått sig en funderare över vad han igentligen släpte ut ur sin fula käft…Rynkar på näsan

Nusse123
0

#26 hmm, aa Skrikandes Blev bara så ledsen så jag visste inte om jag skulle kunna prata alls…skulle velat säga både det ena och det andraObestämd

Mvh Maja

Superstars
0

#27 Det föstår jag mycket väl! Jag skulle nog ha blivit så paff att jag tappat tungan jag med om sådant kommit ur min pappas käft.För lädsen skulla jag också ha blivit! Så jag kan förstå om du blev sårad! *Ger dig en tröstande kram*Glad

[Sniff]
0

Jag och pappa har sett på Millenium…^^ Slutade nyss. Nu ska jag soooova:D (A)

Ebba-A
0

Har aldrig förstått detdär med att sova hela nätterna. Älskar nätter, allt är tyst och stilla. Bara jag och bra musik, underbart.

Värd på Choklad iFokus

Royalz
0

Om 1,5 timme ska jag åka ner till Trollhättan och hämta ett marsvin som har fått skjuts upp från Landskrona igår :)

Han kommer bli sällskap till min han unge om ca 3v.

Tinwe
0

#18 Jag tycker lila! (Lite sent av mig att säga kanske).. Jag ska själv färga håret rosa i sommar - bara för att! hahahaha XD

/Matilda

Imasy
0

Hu, har varit vaken i princip hela natten. Har haft sådana värkar och smärta i ryggen att jag funderar på om det kan vara dags inom det närmaste.

Tinwe
0

#33 Jobbigt att vara uppe för man har så ont.. :(

Själv har jag precis lämnat av Electronica till sin nya ägare, Skytteflickan88 @ iFokus. Kommer sakna "Ica"ganska mycket :)<3

/Matilda

MammaL
0

Gomorron gomorron! Nu finns bilder på dom små.

Kram

Nusse123
0

Hehe, nu kom solen fram och det var helt vindstilla så då tänkte jag; det är väl dags för att ta ut hamstrarna för första gången i år!

Så då kollade jag på termometern: 7.3 grader ^^

Njae, jag tror jag väntar mad att ta ut dom xD

Mvh Maja

[Sniff]
0

Det är jättesoligt ute!:D Har inte varit ute än, men solen lyser in genom fönstret.

Minitassen
0

Det är 17.0 grader här! Kan man ta ut hamstrarna? ;)

Imasy
0

jag skulle inte ha gjort det. Även om det är varmt i luften så är det kallt på backen.

MariaG
0

Jag hade två av mina hamstrar ute idag. Vet inte riktigt hur många grader det var, men solen var framme, vindstilla, och det var inte kallt på marken. Så då fick de vara ute några minuter. Ville dock inte att de skulle vara ute för länge nu i början.

/ Maria. med-arbetare på Sommar

91Marran
0

har kommit på att stockholm har sämmre utbildningar än kalmar och växsjö.

Större utbud i kalmar och växsjö. blev förvånad när jag letade runt.

varför ha läst engelska B om man ska jobba i förskola?

Jo visst man har ju en hel del utlänningar och så, men typ ingen av dem kan engelska. borde man inte ha krav för typ irakiska också då?

Mvh
Mig

Tinwe
0

#41 Ojj, jag som trodde Stockholm hade bättre utbildningar än här i lilla Växjö.. :P

/Matilda

91Marran
0

#42 tydligen inte

får flera bidra med samma hamster fast olika bilder på månadens hamster?

Mvh
Mig

Tinwe
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hahaha måste bara visa en jättekul bild på Trulle jag fick nyss! Han var uppe och skulle kissa så efter kisseriet så fick han vara med på bild (höll endå på att fota de hamstrar som var vakna) Skrattande

/Matilda

MariaG
0

#44 Åhh, vilken gullig bild. Skrattande

Tinwe
0

#45 Hahah, tack! Jag tycker han ser lite kul ut, så stor tunga han har Förvånad Sötisen! Kyss

/Matilda

MariaG
0

#46 Man blir glad av att titta på bilden. Glad

[Sniff]
0

#44 Haha, vilken söt bild^^

Tinwe
0

Vad kul :D Tänkte att nu när det är så fint väder så ska man vara jätteglad! :D hahaha X)

/Matilda

[Sniff]
0

Jag måste pluuuggaaaa:/ (A)

Zvintos
0

#43: Ja, det ska man väl få.

Annars skulle ju dem som enbart har en hamster bara kunna vara med en enda månad. =)

Tinwe
0

#50 Samma här.. men jag orkar inte :/

/Matilda

Royalz
0

Har precis kommit hem. Har åkt 32mil ToR för att hämta ett marsvin. Så nu är jag rätt trött.

91Marran
0

hoppas att Trapp är kvar i badkaret när jag kommer dit, kan en guldhamster hoppa ur så kan nog en vintervit med.

Mvh
Mig

Superstars
0

Amazona har börjat bli rätt så rund i magen redan. Stor kull som vanligt från Zvullo. Tror jag skall börja kalla honom även för mister stor kull. hahaha. På Zmuffy ser man inte så mycket ännu! Men det blir väl synligt så småning om.Skrattande

Cindy S
0

Electronica(från Tinwes och Baloos kull) har spenderat ca en halvtimme i lekhagen och hon har redan lärt sig att klättra ut. Jag ska köpa en massa frukostflingor så snart jag kan och använda kartongerna till insidan av lekhagen.

Vilken busunge. Sprallig som tusan. :)

Jessica Jones (2015-)

- Sajtvärd för superhjaltefimer.ifokus.se - Medarbetare för halloween.ifokus.se -

Sigriiid
0

Sigrid har sprungit runt i hallen ett tag nu och lärt sig klättra upp för byxbenen på oss… fick någora roliga bilder på henne =) Jättebusig var hon! Bygga bo i vinterkängorna passade hon även på att göra.

Robbarna fick springa lite i bollen o leka i minihagen (som e mindre än deras bur). Pytte var ett stort fan av hamsterbollen medan Anki mest tjurade hela tiden - båda i bollen o i hagen.

Fick en massa roliga bilder på dem =) Får se om jag lägger upp dem imorgon =)

NU e det Sex and the city - The movie!! :)

// Emmily

Tinwe
0

#57 Hahaha, det kan vara så att hon inte har sina syskon att ta ut sin energi på, men det var ju bra att hon fick komma ut ikväll endå tycker jag! :) Bebisar är ju så spralliga x)

/Matilda

Cindy S
0

#60 Det blir att köpa en massa leksaker till henne när jag får studiemedlet. Jag är lite osäker på vad som kan vara roligt. Får fönstershoppa online. :)

Jessica Jones (2015-)

- Sajtvärd för superhjaltefimer.ifokus.se - Medarbetare för halloween.ifokus.se -

Tinwe
0

#61 Hahaha, jag tror hon kommer upskatta det mesta :) Hon var faktiskt den bebisen som var mest aktiv i kullen, men endå så snäll och mysig :) Jag tror hon kommer få det superduperbra hos dig! :D

/Matilda

Royalz
0

Just nu håller min J-kull på att bli till :) Mamma är Royalz Hope And Glory och pappa är SMPjun-10 Ancylus Serapis. Hoppas på fina normalfärgade korthår.

MammaL
0

#63: Spännande, jag håller tummarna!

Ebba-A
0

Borde sova. Ska iof inte till skolan imorgon, men borde ställa tillbaka dygnet ändå…

Värd på Choklad iFokus

Cindy S
0

#62 Det hoppas jag. Jag ska göra mitt bästa för att hon ska trivas.

Jessica Jones (2015-)

Tinwe
0

#63 Ojj så tiden går fort! :O Tänk vad tiden går xD Lycka till och hoppas det tar! :D

/Matilda

Kalashnivik
0

Jag har lekt med hamstrarna i 2 timmar :) Dom är så gulliga allihopa!Men nu ska jag kolla på Supersugen ^_^ Missade den för några dagar sedan!

Nusse123
0

Idag ska jag till skolan igen, har ju haft lov i en vecka nu!

Var inte alls svårt att komma upp idag, konstigt nog…och nu sitter jag ju här och har inget att göra eftersom jag kom upp i tid :P

Millie vaknade iaf precis så jag får väl gosa med henne i 10 minuter ^^

Mvh Maja

Tinwe
0

Idag är jag hemma från skolan… Har mensvärk så det står härliga till! .__. Mamma är hemma med min lillasyster Ella.. Ella har nämligen vattkoppor >.< Tycker lite synd om henne, fast hon har bara fått kanske 6-7 stycker koppor, inte fler.. O.o

/Matilda

Royalz
0

Jag håller på och säda lite här hemma. Måste samla ihop alla mina hamster saker, dom är i precis hela huset :p

Senare kommer det en och ska kolla på Domino, hoppas hon vill ha honom..

TildaH
0

Mår fortfarande vidrigt men försöker att inte tänka på det, finns lixsom ingen mening att plåga mig själv… Även om man gärna gör det ändå…

Ska ta tag i mosters hemsida nu… Så får huvudet fokusera på det ett tag.

--------------
//Tilda, http://guldis.bloggplatsen.se
Medarbetare på Hamster ifokus

Zvintos
0

Imorgon ska jag på "intervju" till sommarjobb. ^^
Nackdelen är att sambon måste skjutsa mig, så han lär inte bli glad över att gå upp runt 10:30. Oskyldig
Får jag jobbet, måste jag komma ihåg att hämta cykeln nästa gång vi är upp till mina föräldrar.

Ebba-A
0

Sitter på verandan i solen, lyssnar på musik, dricker påskmust och pluggar. Mysigt. Gör hellre allt skolarbete här ute än i skolan :)

Värd på Choklad iFokus

Minitassen
0

Är Medarbetare på tv.ifokus nu :)

[Sniff]
0

Idag började skolan igen^^ Jag hade arbetsinterjvu med en av lärarna (för att vi ska lära oss hur det går till) och jag var otroligt nervös innan, men det gick jättebra! :D

BMEXX
0

mohaha skaffat iFokus plus :D

// Pabblo

Tinwe
0

Själv sitter jag uppe, när jag borde sova… Men jag kan inte. Kan inte sova utan älskling jämte mig.. haha xD Tur han kommer hem snart :D:D

/Matilda

MammaL
0

Min nya hemsida:

www.vintersagas.webgain.se

Välkomna in=)

[MissDiss]
0

Nu kommer jag och måste gnälla! :(

Jag har så förbaskat ont i nacken så jag tror huvudet kommer trilla av, jag är trött men kan inte sova, jag är inte hungrig men jag borde äta, usch suck… "/

TildaH
0

Typiskt typiskt typiskt!!!

Jag vill ha djur nu!!! Hade bestämt mig för en ny hamster, men började tveka, vill inte ha ngt att jämföra med… Eller det kanske går ändå??

Bestämde mig för råttor, djur som jag älskade under min uppväxt, fick en massa svar på råttorifokus, människorna var trevliga men deras svar fick mig mer att backa än bli intresserad. Allt jag undrade var felSkäms Och det känns på sitt sätt inte som om jag orkar börja reda ut allt igen, jag hade precis börjat få så bra koll på hamstrar…

Har pratat m lite hamsteruppfödare, och funderar väl på ngn liten sötnos, men samtidigt så försöker min familj övertala mig att det är lika bra att köpa en ny från affär. Och visst jag är myndig, men ändå, det är jobbigt att fatta beslut som alla andra är emot…..

Och jag erkänner, skulle jag hitta en söt zoohamster på blocket inom lämpligt avstånd så skulle jag åka idag! Men hittills har alla affärer jag pratat med bara haft nf hemma. Och jag vägrar, inte en ny nf!!

Suck, jag hatar detta………

--------------

Royalz
0

#81 Ta inte åt dig av vad rått folk skriver. Dom flesta har dålig mentalitet och tar allt man skriver som negativt.

TildaH
0

#82 Då inbillade jag mig inte? Alltså ville inte skriva det rakt ut men upplevde att vissa nästan blev sura bara för att jag frågade b la om min Bur var för liten att börja med. Tänker ju bygga om bokhyllan men tänkte om det hade gått bra med lilla buren tills den var klar. Jag VET att råttor ska klättra, är uppvuxen med råttor, men det är ngr år sedan så jag har hunnit glömma en del.. Ville bara fräscha upp minnet…

--------------

Royalz
0

Fast läste svaren nu och jag tyckte inte dom var otrevliga på något sätt :) Dom svarade bara på frågorna du hade ställt.

Men överlag så är rått människor väldigt snabba med att tycka allt man skriver är negativt.

Skulle man t.ex avla på en zoo råtta så är man dödsdömd ;)

TildaH
0

Nej, det skrev jag även som sista svar. Det var inte otrevliga svar men jag vet inte, fick ändå inte bra kontakt. Kände mig mkt mera välkommen när jag skrev mina knäppa frågor för första gången här på Hif.

Så jag vet inte hur jag ska göra.

Om jag bara snabbt listar det jag konstaterat om råttor utifrån deras svar, de stinker, jag har ingenstans att köpa dem mat, har ingenstans att köpa råttor, har inte råd att köpa Bur. Var väl dräför jag blev irriterad antar jag…

Ska nog skriva lite bättre på deras sida o förklara lite bättre, för jag kan erkänna, jag är mkt mera känslig för vad folk säger just nu. Antar att de blir bättre med tiden, det har ju bara gått 2dgr, men just nu blir jag irriterad på det mesta, men jag tror att de skulle kännas bättre om jag hade ngt nytt att lägga energin o tankarna på…

--------------

[MissDiss]
0

#81 Tro mig, är man smart undviker man råttor i fokus. Man blir påhoppad för minsta lilla där. Jag skrev in en annnons om en Bur en gång, och bara för att min mammas kompis hade sagt att nypriset var 1500kr och jag skrev ut det, och så råkade det vara fel, så blev alla skit förbannade på mig.

Så där skulle jag inte hålla till om man vill må bra.

BMEXX
0

#85 Kan väl inte påstå att det var så dåliga/otrevliga svar men ändå förstår jag att du är lite mer "känslig" (ursäkta utrycket) nu. Inte lätt när man förlorat sin lilla vän och man ska börja titta sig om efter nå nytt.

Hoppas du hittar en hamster eller vad det nu blir!

__

Bläää har bara sovit 3 h i natt, kommer skolka eftermiddagen tror jag och sova ist, så jag kan göra mina läxor ist sedan.

// Pabblo

Ebba-A
0

Jag vaknade vid tio imorse, skönt! Trodde min mor skulle väcka mig vid sju och försöka övertala mig att gå till skolan, men tydligen inte. Har nyss ätit frukost ute i solen på verandan och nu vet jag inte vad jag ska göra. Ska nog ta en promenad eller nått.

Egentligen vill jag ju till skolan, men samtidigt klarar jag inte av det. Förhoppningsvis så är det bara någon vecka kvar tills jag kan börja i en annan.

Värd på Choklad iFokus

TildaH
0

Jag ger Råttorifokus en chans till, försöker slappna av o inte fastna på orden som skrivs, så får vi se.

Jag har ju som sagt haft 7 råttor förut, samtliga levde över 2år utan sjukdomar, så nog vet jag en hel del, men man blir tveksam o vill fråga och jag visste inget annat ställe.

Oavsett om jag köper råttor eller ej så kommer jag att köpa en ny guldhamster, dessa 2 arter krockar ju inte när det gäller utevistelse osv.
Jag vet inte om det blir nu eller om ett år eller när det blir.
Men en hamster blir det, måste bara känna att det känns ok inombords före.

--------------

Tinwe
0

Jag sitter i skolan, segar som tusan.. är ju fint väder ute.. Sen känner jag mig jättestressad inför svenska nationella prov :(

/Matilda

Zvintos
0

Sitter och segar som attans.
Hade ställt klockan på 10:30, men som vanligt kunde vaknade jag x antal gånger under morgonen.
Vaknade vid 6:30, 8, 9, 10 och sen precis innan klockan ringde.
Så nu är jag helt slut.

Men det kom i alla fall något gott utav det.
Har sommarjobb klart och funkar det bra - även fortsatt vikariat. ^^
Men först och främst 8 veckor under sommaren.

Så då blir det att lägga undan så mycket det går till körkort.

Ebba-A
0

Sitter på verandan i solen, har nyss städat marsvinsburen. Mina grannar som sitter på sin balkong 15 m härifrån verkar inte tycka om min musik, haha. Nej nu ska jag slå ihop datan ett tag och läsa lite istället :)

Värd på Choklad iFokus

Royalz
0

Nu ska jag snart ut och gå en sväng. Sen ska jag iväg och sola solarium :) Orkar inte vara blek längre :p

BMEXX
0

Mutter mutter hittade ett terrarium som skänkes bort inte långt i från mig men har ingen möjlighet att hämta det. Aja nästa gång jag råkar på nå sånt eller om det är riktigt billigt så ska jag ha det!

// Pabblo

[Sniff]
0

Gääääsp… (A)

TildaH
0

#95 Gammal som jag är så måste jag fråga vad tusan (A) betyder!? Ser det jämt på forum o fattar nollOskyldig

--------------

TildaH
0

Har kommit till ett beslut, det blir en ny hamster, tänker inte börja krångla med något annan djurart, utan jag vet ju att jag älskar hamstrar så jag stannar här på HifSkrattande

Ska bara fundera vad för hamster det blir, finns ngr alternativ…

--------------

[Sniff]
0

#96 (A) = Oskyldig    

^^

Tinwe
0

#97 Låter som ett bra beslut! ;)

/Matilda

Ebba-A
0

#96 (a) är kortkomandot för ängelgubben på msn :)

Värd på Choklad iFokus

Superstars
0

Här inne skiner det som inne i ett slott! Nu vågar man utan tvivel bjuda hem sin forskar vän från Stockholm. Om allt går enligt planerna så skall jag bjuda honom på en utsökt middag med ugnsbakad lax garnerad med skaldjurs creme fraice sås och smält pozzarella. Till det skall det blei klyftpotatis och rotfrukter stekt och kryddat med soja sås.Skrattande Mitt äget recept på en god ugnslax. :) Varför just lax? Därför att båda gillar lax…hahahaha. Nu blev ni allt snåla va?!Flört

Han kommer till Åbo för slut examens arbete här nu på Fredag. Så då får vi se om det blir middag då eller på lördagen…Skrattande

BMEXX
0

#101 Namnam kan du skicka en potion till mig med? här blir det bara tråkig lax med ris och lite teriaki på det idag.

// Pabblo

Tinwe
0

#101 Men vad gott! Lax … mums, och endå har jag nyss ätit… sugen endå! :P

/Matilda

PsychoTroll
0

Nu har man redan jobbat två dagar heltid på dagiset efter att ha vart sjuk nästan 3 veckor. Började ju jobba för ca 1 månad sen så hann bara jobba 1 vecka o 2 dagar sen vart jag smittad av alla barn som började bli dåliga xD Men iaf, skönt att jobba på dagis, de är slappt och man kan sitta och sola i den sköna solen när barnen är ute och leker :D

På Torsdag hämtar jag hem min lilla guldhamster flicka också.. Längtar såå hihi. hon är en av de största i kullen med, så hoppas på att hon blir en bamsing hihi, inte fet dock men bra hull :) Sen ska de börjas med utställningar :D
Ne nu blir de att kolla på kanal 5, de är ju dating in the dark, desperate housewives och cougar town idag :D Jag är iaf bänkad framför tv:n :D

[Sniff]
0

Jag börjar bli förkyld:/ Jag har nyst flera gånger och är snuvig. Och på affären började jag blöda näsblod… :/

Tinwe
0

#105 Jobbigt :(:(

Själv har jag äntligen fått tummen ur rumpan och skrivit klart mitt nationella PM i svenska.. skrev om psykisk misshandel. Gick förvånansvärt bra! :)

/Matilda

Zvintos
0

Om 7 timmar och 30 minuter är det 22 år sedan jag föddes. ^^

PsychoTroll
0

#107 Grattis i förskott :P

Zvintos
0

#108: Tackar. =P

Minitassen
0

Denna dagen har vart otrolig.. OMG..

Tinwe
0

#107 Grattis grattis! :D

/Matilda

Zvintos
0

#111: Tack tack. ^^

Minitassen
0

O M G what a day! xP

Cindy S
0

Min lilla Electronica är så söt. Jag fixade till lekhagen och hade kartong på insidan så att hon inte skulle kunna smita, men hon kom under kartongen och var påväg ut ur lekhagen innan jag tog henne. Men nu har jag mer tejp så hon kommer ingenstans, fast hon försöker som en tokig. Jag behöver mer leksaker än en tunnel och en låda. Ska köpa snart. Kanske en swing-tunnel och ett klättertorn.

Jessica Jones (2015-)

Cindy S
0

#89 Kom ihåg att ha absolut rymingssäkra burar så att råttorna inte tar sig in till hamstern. Kan sluta olyckligt. Det var det som fick mig att bestämma mig för att hålla av med råttor tills vidare.

Jessica Jones (2015-)

91Marran
0

#113 vad har du gjort då?

Mvh
Mig

Ebba-A
0

Vaknade av att min mamma och bror skrek på varandra imorse. Underbart, eller inte. Väntar på att det ska bli tillräckligt varmt för att gå ut och sätta sig, men det är nog några timmar kvar.

Värd på Choklad iFokus

TildaH
0

#115 Nu kom ju Caine tillbaka så råttorna är avskrivna. MEN det hade jag väl ändå beslutat, blev avskräckt när jag läste att de pissar där de sover. Det visste jag väl redan, men usch vad svinigt, nog föredrar jag hamstrar, det är renliga djur!

--------------

91Marran
0

#118 hamstrar skiter ju där de sover. föresten så urinmarkerar ju råttor också hela tiden när de går för att hitta tillbaka, så håller nog meddig om att hamstrar är bättre.

Mvh
Mig

TildaH
0

#119 Har aldrig hittat en plopp i huset, faktiskt inte i själva buren heller. Enda stället förutom i toan är vid hjulet. Duktigt rymmar hamsterKyss

Men i alla fall, även om hamstern skulle skita överallt, sak samma! Det är ju hårt o luktar noll, till skillnad från råttpiss som luktar riktigt stark…

--------------

Tinwe
0

#114 Hahha, busflickan till max! Men tänk att hon är mest såhär sprallig när hon är liten bebis och så :) Hon kommer nog lugna ner sig med åldern :P Det gjorde iaf farsan Baloo ;)

/Matilda

Tinwe
0

Idag firar jag och min underbara pojkvän 1 år tillsammans! Vi kommer nog inte "fira" så mycket, men det är värt att tänka på iaf :D

/Matilda

TildaH
0

#122 Grattis!
Kom han ihåg det på egen hand?

Här ska vi då inte skryta med sådant, ska väl vara glad om han ens kommer ihåg att jag fyller år, men även det är verkligen tveksamtObestämd

--------------

Tinwe
0

#123 Tack! :D
Ja, det gjorde han faktiskt.. Jag hade tjatat på honom hela veckan tidigare… hihi. Tungan ute

Jobbigt.. sånt stör man sig verkligen på… :/

/Matilda

TildaH
0

#124 Jobbigt första åren sedan blir det mera en vana. Ska jag vara säker att han kommer ihåg något så påminner jag honom dagligen, dagen före bör man påminna ngr extra gånger för säkerhetsskull. Hihi.

Får väl skylla på att de är en karl, då förstår de flesta problemet, haha.

--------------

Ebba-A
0

Känns som jag bor ute på verandan numera, haha. Sitter här hela dagarna, nu när jag inte har nått bättre för mig :) Men nästa vecka hoppas jag att allt ordnat sig.

Värd på Choklad iFokus

Zvintos
0

#122: Grattis. =)

Cindy S
0

# 121 #122

Grattis!

Och hon får gärna vara sprallig ett tag till, det är bara roligt att kolla på. Kan ju bli problem om man försöker ha ett gruppmöte över chat och se till att tokungen inte rymmer på en och samma gång, men jag klarade av det igår :D

Jessica Jones (2015-)

Tinwe
0

#127 Tack! :D

#128 Tack du ;D Haha, ja visst är det :P Men va bra :D Vill snart se bilder på tösen hörru ;D

/Matilda

Cindy S
0

#129 Jag ska ringa till syrran snart och be henne skicka bilderna vi tog. Blir svårt att övertala henne att slita sig från pojkvännen, hehe.

Jessica Jones (2015-)

Tinwe
0

#130 Haha :D Okej *hoppas hoppas* :)

/Matilda

TildaH
0

Var på djuraffär i Kalix idag, ville köpa en massa skoj åt lilla rymlingen. Slutade med 8hg Crispy Foder. Verkade smarrigt så vi prövar deSkrattande
Utöver fodret hittade jag inget skoj, blev ju besvikenOskyldig

Var även förbi på Granngården, men de hade inte rätt nät, endast 19*19maskor på 25m rulleFörvånad Så jag får köpa på GG i luleå, de vet jag har rätt nät, har redan pratat m demSkrattande

--------------

Sigriiid
0

Imorgon är det stooooor risk för att jag blir med en kines… en lite agouti hona. Född 18/3… blev helt förälskad! Smilla kände jag att hon hette så följer hon med hem så blir det en Smilla! =)

// Emmily

Zvintos
0

I slutet av månaden blir det att införskaffa Bur och allergitabletter.
Sen ska jag plocka hem min älskade Froste från sin fodervärd.
Är egentligen tänkt att han skulle stanna där tills vi flyttar till hus.
Men har inte lust att vänta så länge, då det kan dröja en halv evighet.
Så kommer försöka "trotsa" min hö-allergi.
Vanliga receptfria allergitabletter torde räcka, då jag mest nyser som en tok av hö.
Är inte mycket värre än så.

Skönt ska det i alla fall bli att få hem honom.
Har saknat min långörade "fjant". Kyss

Bjuder på en av mina favoritbilder från när han var liten.
Numera är han inte så liten längre, utan han blir 1 år i slutet på Juli.

TildaH
0

#134 Vet inte om djuren gillar dem, men visst finns det typ höbricketter? Kanske vore ngt att åtminstone komplettera med just för allergin.

Var bara försiktig så du inte drar igång en värre allergi, lätt hänt om man provocerar (fast jag förstår ju att du vill ha en en sådana sötnosKyss)

--------------

TildaH
0

Nu har man varit duktig o skurat köks taket, var ett tag sedan så det behövdesTungan ute

Kollade lite på blocket, o hittade en hamster på övriga djur när jag kollade hela sverige. En sv skp bandad (eller vad de nu heter när den är svart o sköldpadda o bandad) Nå i alla fall, vilket snyggt band! Perfekt runt hela vägen, ovanligt att se tycker jag.

--------------

Royalz
0

#136 Svart skp/vit heter det :)

Nu ska jag ta med vovven och gå en sväng på stan tänkte jag och miljöträna och inte göra nått. Bara vara passiv som han tycker är dötrist ;)

Zvintos
0

#135: Ja, det finns.
Men jag räknade ut förut att det skulle gå på flera tusen varje månad för det.
Det kostar ca 90kr för 500g och det räcker inte många dagar alls, om ens en.
Kommer dock försöka att ha fönstret öppet så mycket det går, samt välja bort spånet mot något annat.

Zvintos
0

Kaninbur beställd! ^^
Och till mycket billigare pris än jag först räknat med.
Ett steg närmare att få hem mitt kelsjuka hängöra. Kyss

Royalz
0

#138 & 139 Du kanske kan ha fleece istället :) Det är det många som har till marsvin.

Vart beställde du buren? :)

Ebba-A
0

Stör mig på att spotify helt plötsligt börjat sända reklam för två konserter som var för sex veckor sen. Har hört den 3 gånger på fyra dagar.

Värd på Choklad iFokus

Zvintos
0

#140: Beställde hos teddytassen.se. =)

Funderar på att införskaffa en vanlig matta istället, som inte halkar omkring.
Får köpa en toalåda åt honom också.
Blir det lite mindre att reagera emot i alla fall. =P

TildaH
0

#140+142 Nu när ni nämner det, så såg jag igår en kanin på blocket, den hade hårigt tyg hela buren + på hustaket. Så hade den en toa m toa-lätt. Såg ganska konstigt ut.

Att buren däremot var på tok för liten, det ids jag inte kommentera (vilket jag ändå gjorde, hihi)

--------------

TildaH
0

Satt o kollade lite på SHF o fick lite funderingar, tänkte först göra en ny tråd men de kändes onödigt….

1. Läste om registrering, där nämndes enskilt djur. Vad menas med det? Kan jag t ex rega in Caine? Men jag vet ju ingen info iofs…

2. Uppfödaretestet, när man ska rega sig, vad är det? Är det ngt man gör hemma?

3. Ska jag bli medlem? Vad tycker ni? Alltså jag ska aldrig på en uts, troligtvis aldrig börja med avel osv. Så med andra ord skulle jag bara få tidningen, inget annat, men samtidigt funderar man ju om de kanske ändå vore skoj, hmmm…

--------------

Royalz
0

Ja du kan regga in honom, men då måste du bara medlem :) Du fyller bara i det du vet.

Man gör uppfödartestet hemma, det är som ett prov.

Att vara medlem i en förening är ju alltid kul :) Man får dock inte hem tidingen längre.. utan den måste läsas på hemsidan elle forumet eller hur det nu blev.

TildaH
0

Får kolla om pengarna räcker till medlemskap nästa månad, inte för att jag egentligen har ngn direkt nytta som sagt, men kanske ändåGlad

Men nu fick jag däremot huvudbry… Vad för djur har jag registrerat in och vart!!?? Alltså jag känner igen det där, att man skriver infon man vet.. Kan det ha varit chinchillorna? Ja, alltså nått djur var de, men nog har jag dåligt minne…. Hmm..?

--------------

[NinniVivvi]
0

Längtar till jag ska köpa en mobil! Har hittat en som jag vill ha. Det dåliga är att jag måste vänta 5 veckor!Rynkar på näsan

Nusse123
0

Har verit lite halft aktiv dom senaste dagarna: Fint väder har det varit och jag har kastat bort hela dagarna på ett hoppa studsmatta Oskyldig Hehe ^^

Ska plugga spanska snart…Men jag ooorkar inte!Skrikandes

Mvh Maja

Kalashnivik
0

#148 Förstår dig med spanskan… Har FETT IG i spanska, jag har lämnat in blanka prov och läxförhör denna terminen :P Men jag siktar inte på något bättre… Gör andra ämnen på spanskalektionerna så jag får bra betyyg på dem istället :)

Hehe, lycka till :D

BMEXX
0

Nästan 10 000 steg i dag.. tjoho! Håller på att gå ner från 70 kilo till 65. Sedan jag flyttade i hop med karln så har kilona bara attakerat mig Skrikandes

// Pabblo

Nusse123
0

#149 ja, spanska är så TRÅKIGT! Sattsar inte högt där, jag heller… Men pluggar så gott det går (eller snarare så mycket jag orkar med (A) ^^) så jag är inte JÄTTEDÅLIG på spanska :P

Mvh Maja

Kalashnivik
0

#151 Jag tror inte det är så svårt om man lägger ner lite tid ;)

Gick från ''MVG'' i sjuan till först VG sen G och nu i nian IG :-/ Suck, snacka om fritt fall :P Som tur är så är jag inte så verdelös i dem andra ämnena ;)

Nusse123
0

#152 Hehe, ja fritt fall ^^

Vad har du i dom andra ämnena då? (A)

Går bara i sjuan nu då, så jag får inga betyg än (Hurra för det! ;P)… Men en ligt min lärare "Klarar jag kursen bra" och det nöjer jag mig med :)

Mvh Maja

Sigriiid
0

Idag var jag o kikade på den lilla kinesten som vi föll för i onsdags på ett zoo. Född 18/3 var det och vi blev sura att hon inte var 4 veckor men hon föddes visst den 18/3 för ett ÅÅÅÅR sedan - Hon fick då inte följa med hem…

Djuraffären köpte hem två kinester för ett år sedan men de hade bara blivit av med den ena. svårsålda tydligen. På vägen hem sen så började jag fundera… inte kan hamstern bo på ett zoo hela livet. Är hon 1 år och 1 månad nu så lever hon kanske ett år till. Då ska hon ha det bra! Dessutom så spelar det oss ingen roll hur gammal hon är.

Så imorgon ska jag hämta hem henne! JÄTTEFIN är hon, det lilla jag hann se iaf. Och relativt tam. Personalen tog upp henne och höll i henne lite och hon verkade hanterbar. Ska bli jättekul! Det blir dock en akutlösning med bur… jag flyttade nämligen i onsdags och har bara en duna som extra bur… får se när vi kan hämta extra akvariet som finns hos pojkvännens pappa.

// Emmily

Nusse123
0

#154 Låter bra tycker jag! Lite synd blir det ju om hon får bo på en djuraffär hela sitt liv, för även om djuraffären vill djuren det bästa och tar hand om dom väl så får dom ju inte lika mycket kärlek och kel som hos en privetperson :) Hehe, hoppas det fixar sig med burar ^^

Mvh Maja

Kalashnivik
0

#153 Helt okej, 215 p… Håller inte koll på hur många g, vg ochmvg jag har… Tror jag har 5 G, 9 VG, 1 MVG och ett IG då :) Tror jag, jag orkar inte räkna :P

Kanske inte toppenbetyg men det funkar för mig ;)

Royalz
0

Nu har jag precis tryckt i mig en hel räksmörgås. Så nu mår jag inget vidare^^

Ska städa lite här hemma. Senare kommer det en hamsterköpare som ska hämta sin unge :)

Måste även förbereda inför utställningen imorgon. Men det gör jag ikväll.

Zvintos
0

Sitter och ska äta frukost.
Var precis iväg och handlade det sista som behövs till maten idag.
Passade på att köpa en toning också.
Kan dock inte använda den nu, men det är så sällan just den varianten finns att jag var tvungen att köpa den.
Fördelen är ju att en oöppnad förpackning håller ganska länge.

Ebba-A
0

Jag ska snart gå iväg till Ica och köpa hårfärg. Har inte färgat det på över 6 veckor, så min röda färg är mer orangbrun med råttfärgad utväxt. Inte så fint, haha.

Värd på Choklad iFokus

Minitassen
0

ddddddddd
eeeeeeeee
eeeeeeeee
nnnnnnnnn
nnnnnnnnn
aaaaaaaaa
aaaaaaaaa
ttttttttttttttt
eeeeeeeee
xxxxxxxxx
tttttttttttttttt
är cool

Kan ni läsa det? :P

Superstars
0

#160 det står! Denna text är cool! :)

Jaja då var flygtrafiken stoppad då bara för att den fördömda vulkanen på island måste spy ut aska och dam. Typiskt alltid är det något! Blir så nedrans trött på alla motgångar. Min vän skulle göra sin presenation för den Finaka professorn idag! Håller tummarna och tår för att allt skall gå bra med presentationen. Tja…får se hur länge de måste vänta min vän inklusive den Finska professorn med att flyga  till Åbo.

Minitassen
0

#161 haha rätt ;D

En till:

JJJJJJJJJJ
JJJJJJJJJJ
aaaaaaa
AAAAAg
äääääää
r cool

Kan ni lösa upp den ;P

Royalz
0

Nu flyttade första bebisen ur kullen till nytt hem precis :)

Imorgon flyttar 2 till och 2 vuxna.

Så det börjar bli lite tomt på hamstrar, men det är det som är meningen..

Ebba-A
0

#162 Det där är både irriterande att läsa och det stör för personer med skärmläsare att ha 15 j på raken. Så snälla, skriv inte så Glad

Värd på Choklad iFokus

Zvintos
0

Sitter inne på stallet.se och kollar efter stulna bilder.
På knappt en timme har jag hittat 8 utav mina bilder…

Kalashnivik
0

#165 Oj, vad många! Hur upptäcker du dem?

[Sniff]
0

#165 Jag kan spana om du vill;) (A) Väldigt synd att folk inte respekterar andras bilder…. :/

Zvintos
0

#166: Jag sitter helt enkelt och bläddrar igenom sida för sida.
Det tar väldigt lång tid, men för tillfället finns inte mycket annat alternativ om man inte vill försöka söka på namn.

#167: Hehe ja, det går du gärna göra.
Har dock sluppit få hamsterbilder stulna.
Det är bara kaninbilder och någon på förra hunden i princip.

[Sniff]
0

#168 Hamstrar kan man ju inte ha på s.s… Men på andra sidor kan man ju ha det… :P Ska jag kolla runt och se om jag hittar något, men vilka har du hittat? (A) Jag säger till om jag ser något… Ser redan en misstänkt… (A)

Zvintos
0

#169: Jo, det vet jag.
Men har ändå sett några bilder på hamstrar där, likväl som marsvin.
Då bland kaninbilderna. Tungan ute

Dessa har jag hittat än så länge (se bild), plus Rabies Kleo.

[Sniff]
0

#170 Ojojoj… Det var många! :O Visst har du mejlat ägarna?

Royalz
0

Måste gå upp kl 02:15 inatt :p Jag kommer vara död när utställningen är över.

[Sniff]
0

#172 Haha, ett hårt liv;) :P

Zvintos
0

#171: Nope, och det tänker jag inte göra heller.
Jag anmäler det direkt till support när jag har tid.
Då slipper jag få en massa bortförklaringar såsom att det är deras mosters kanin, deras egen kanin och att jag ljuger etc etc.
Support brukar vara snabba att ta bort bilderna.

Ja, tyvärr är det många av mina bilder som blir stulna.
Dessa bilder är bara det jag hittat idag…
Har fått så många bilder stulna att jag tappat räkningen.

Roxie
0

Sådär ja! Nu har jag uppdaterat lite på min hemsida, med nya presentations-bilder på alla hampisar! Skrattande Ta en titt vettja!!

// Sofia

Sigriiid
0

Idag så blev vi med en kines! :)

// Emmily

91Marran
0

när ska man börja lägga in färskt till hamsterungarna. vissa säger när de är 1v vissa när de börjar bli 2v, vad är bäst?

Mvh
Mig

Royalz
0

När dom är 8 dagar brukar dom börja kunna äta :) Jag har gett mina vid 1 vecka ibland för att testa och dom äter inte då.

Ebba-A
0

Nu ska jag upp till Stockholm och tillbringa i stort sett hela dagen/kvällen med Sonia och hennes vänner. Kommer bli mysigt :)

Värd på Choklad iFokus

[NinniVivvi]
0

Jag har klippt mig idag! (Jag har suddat bort mitt ansikte i paint!)

Nusse123
0

#180 Haha, snyggt ansikte ;P Nej men ärligt talat: snyyygg frisyr :D

Mvh Maja

[NinniVivvi]
0

#181Tack! Suddade bort det då jag inte får visa det på internet.

Nusse123
0

#182 Hehe, nej det får inte jag heller :P

Mvh Maja

Annisch
0

Sitter med min lill-kille i famnen och myser, han har precis somnat, vilket är ovanligt x) såå söt när han sover ;3

Nusse123
0

Jag älskar att hoppa studsmatta, göra volter och andra kul grejer Skrattande

Jag och brorsan turas om ^^ th_studsmatta

Mvh Maja

Minitassen
0

Hur gammal bör en hamsterhane vara för å paras?

UlrikaD
0

Min dräktiga iller-tjej Molly. 1 vecka kvar om allting går som det ska.Skrattande

TildaH
0

#187 Här snackar vi "Big Moma"Kyss

Synd att iller är så spec… Skulle nog vara svårt m alla våra hundar, men usch vad sötaKyss

--------------

PsychoTroll
0

#187 Jag kommer och snor alla iller bebbar sen när de är levklara ;) Jag har alltid velat haft en iller, min moster hade två innan, en normalfärgad och en vit, hugo och snobben tror ja de hette :)

[Sniff]
0

#187 Det var ingen dålig mage! :D Lycka till:)

Tinwe
0

#187 Hihi vilken tjöckis :D:D hoppa allt går bra! :D

/Matilda

Minitassen
0

naw<3333333333333333333333333333333<3333333333333333

Tinwe
0

Igår hade jag vissa problem med att skriva på internet, ladda upp bilder osv. Så blir en helt del man missat nu… XD

/Matilda

Roxie
0

#87 Vilken mage :) Måste komma och hälsa på när bebisarna börjat komma igång Skrattande

// Sofia

UlrikaD
0

Ja, Mollys mage växer för varje dag. Funderar på om hon har riktig koll på almanackan så hon väntar sina 42 dagar innan hon släpper ut dem.

#194 Blir perfekt, behöver ett offer att öva bit-träning på.Flört

Minitassen
0

Är inte illrar jättedyra? Rynkar på näsan

UlrikaD
0

#196 Det beror väl på vad man jämför med antar jag. Jämför man med en guldhamster så då är de ju det. Jämför man med en hund med stamtavla så är de ju inte dyra.

En illervalp kostar hos en seriös uppfödare som chippar och vaccinerar innan leverans ca. 3000kr.

[Sniff]
0

Jag skulle vilja ha en iller. Var inne på det ett tag, men sen kom jag på att det nog inte skulle funka… Men de är så fina, söta och roliga djur:)

Minitassen
0

"NINNIH"!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Jag såg dig på utställningen! :D

Jag ä en blond tjej och stod jämte min kusin och hennes mamma och minmamma var där:)

91Marran
0

#178 tack för hjälpen.

föresten kan de äta kattmat när de är så unga?

Mvh
Mig

Cindy S
0

Jag vill prata om hur gullig Electronica är. Hon springer runt, runt, försöker bita sig ut ur lekhagen(fick ta bort två tejpbitar från hennes päls och tass idag, så jag fick ställa videoband i vägen så hon inte biter). Hon är så gullig. Silvergrå och fluffig. Jag vill så gärna att syrran ska föra över bilderna vi tog på henne så jag kan skapa en bildtråd och prata om henne.

Jag undrar om det är något liknande den här känslan irriterande föräldrar har när de pratar och pratar och pratar om sina ungar. ;P

Hon är så busig. Jag vill jättegärna släppa ut henne i rummet, men då kanske jag aldrig får tag i henne. Dumma skrymsel och hål.

Nu klättrar hon på tornet gjort av videoband, mjölk/juicekartonger och grenar. Så sööööt.

Jessica Jones (2015-)

Nusse123
0

#197 Oj,  inte visste jag att dom var SÅ dyra :O

Fast, ja, det beror ju på vad man jämnför med ^^ Men jag trodde liksom att dom kostade typ 800 kr eller nått! Men oj,oj,oj så fel jag hade xD

Men hur sköter man en iller? Hur tar man hand om sånna? Behöver dom mycket motion? Stooora burar? *Nyfiken som vanligt (A)^^*

Mvh Maja

Nusse123
0

Dessutom visste jag ju inte att dom måste vara chippade och vaccinerade heller ^^

Oj, nu blev iller ett helt främmande djur för mig, helt plötsligt xD

Mvh Maja

UlrikaD
0

#202 En iller kan man väl säga är ett mellanting mellan hund och katt. Det är t.ex olagligt att ha en iller i Bur, den ska gå lös precis som en katt. Den går på kattlåda osv.. Och precis som en katt eller hund vaccinerar man den så att den inte får valpsjuka.

Cindy S
0

#204 Får man inte ha dem i burar alls, inte ens i några timmar?

Jessica Jones (2015-)

UlrikaD
0

Har varit inne på ett köp/sälj torg och letar terrarium. Hittat en annons som säljer levande kaniner, marsvin och degusar som Foder. Tittar jag på profilen står det att tjejen har ett omplaceringshem för gnagare.

Betyder det att hon tar emot djuren och sen säljer dem vidare som Foder? Jag mår illa….

PsychoTroll
0

#204 En fråga jag undrat över iller, får man t.ex ha illern i en typ stor hundbur mendans man är borta några timmar? Jag tänkte om illern inte lärt sig vara själv hemma ännu?

Nusse123
0

#204 Aha, okej :) Och…ehm, måste man ut och gå med den eller? ^^

Hehe, vad folk skulle stirra om jag kom och gick ut med en iller :P

Men inte visste jag att en iller var så lik en hund! Kanske borde jag skaffa iller eftersom jag inte får en hund… xD

Mvh Maja

Minitassen
0

Kan ni fylla i DESSA formulär? :D

GinaFanta
0

#209 Har det

Nusse123
0

Snart ska jag på vår uppvisning :D

Ska bli kul…men jag är faktiskt lite nervös xD Haha, varför det kan man undra; det är ju för tusan bara en UPPVISNING Tungan ute Men, det kommer bli kul iaf. Jag älskjar ju cheerleading :)

Mvh Maja

Tinwe
0

#201 Skönt att du är nöjd med henne! :) Hon är saknad av alla här hemma.. <3

/Matilda

Tinwe
0

Tänkte bara se om jag kan ladda upp bilder nu..
Bilden är på Jossan, min pojkväns lillasyster.. Fotade den i förrgår.. :)

/Matilda

Tinwe
0

Yes, det gick! :D

/Matilda

Minitassen
0

Ny Klottertråd?

Ebba-A
0

Usch vad jag är trött :(

Värd på Choklad iFokus

Cindy S
0

Jag hoppas att det inte är så. Stackars föredetta ägare som kanske blivit tvungen att ge bort djuren p.g.a. av sjudom eller något och saknar dem jättemycket och bestämmer sig för att ringa jourhemmet och kolla hur de har det.

"Hej, jag letar efter en hamster."

"Okej, vilken storlek? Vad för orm har du?"

Jessica Jones (2015-)

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.
Inlägget är låst för nya kommentarer