Hamster iFokus

Hamster

Etikettguldhamster
Läst 1407 ggr
Music96
0

springer undan

Halloj. vet att jag skriver väldigt många inlägg nu för tiden, men det är så mkt nytt som dyker upp hela tiden (trots att man sa sig vara påläst). skriver en ny tråd nu eftersom jag inte tycker att den här frågan har något med mina tidigare att göra (spelar kanske ingen roll?)

Jaha, nu är det så i alla fall att min hamster Zorro har ganska mkt spring i benen. han får komma ut och springa varje dag men verkar lika rastlös ändå. när man ska ta ut honom från buren är han ganska lätt att ta. han kan gå undan lite, men annars går det bra. men när han ska in kan man liksom få "jaga" honom. är det dåligt? borde jag försöka ta det lugnare?

vet inte om det spelar ngn roll, men ville kolla. :)

P.S. visste inte var jag skulle lägga tråden.

BMEXX
0

Är bara att fråga på. Sedan tycker jag det bara är bra att man tar upp vissa frågor eftersom en annan kan ju ha samma problem.

Angående din lilla buse så tror jag itne det är så konstigt. Min är hur tam som helst men vill ändå prova att spring undan när han är ute eftersom han inte vill tillbaka till den tråkiga buren.

// Pabblo

Music96
0

#1 vad bra. :) jag tänkte om han kanske skulle bli "skygg" och typ rädd om man bara jagade honom hela tiden. men då är det väl inte så då. :)

Music96
0

kom på en annan grej. Ibland rycker han liksom till, till synes helt utan anledning. och sen spurtar han liksom iväg.

alldeles nyss tex. så skulle jag sätta ner en ny grej i hans "lekhage" och då hoppade han till och sprang iväg ett par steg, sen vände han och liksom hoppade mot mig medan han lät på ngt konstigt sätt… har hört att de då varnar för att bitas? vad kan det annars vara? han har aldrig låtit eller hoppat så mot mig förr… :/

EternalWinter
0

#3 Han blev nog bara skrämd när du satte ner grejen i hans lekhage, min hamster gör likadant fast han är hur tam och kelig som helst men te.x om jag ska öppna hans Bur och byta mat och öppnar luckan när han inte är beredd på det så hoppar han också till, pröva att prata med honom så att han hör att du kommer. =)

It's hard not to be a menace to society
When half the population is happy on their knees..

MedarbetareAvenged Sevenfold

TildaH
0

Om du vill vara säker att han inte uppfattar dig som ett hot o blir osäker när du ska fånga in honom så kan du använda dig av ngt typ av fångst grej, t ex ett chips rör. Så håller du de framför honom o lyfter när han sprungit in, då kanske ni slipper "jakten".

Behöver faktiskt inte jaga min kille, när jag väl hittat honom, han stannar under förutsättning att jag är nog nära, är jag en halvmeter bort o han ser att jag funderar på att fånga honom, då "räcker han ut tungan" o springer åt andra hållet, mest för att de är skoj att jäklas med matte.

--------------
//Tilda, http://guldis.bloggplatsen.se
Medarbetare på Hamster ifokus

Music96
0

#4 Listade ut att det nog var så senare. :) brukar alltid prata med honom, tror jag gjorde lite för hastigt. Så nu är det långsammare rörelser som gäller. :)

#5 Tror faktiskt han är smått road av "jakten". ;) Han springer undan och tkr sen det är skitkul att låtsas som om inget hänt och bara gå vidare som vanligt. :) tydligen är det kul att visa hur svår man är att fånga. ;) Det verkar va huvudnöjet. :P

Han är lättare att fånga nu, så det blir nog bättre ju mer aktviering han får. :)

EternalWinter
0

#6 Vad bra att det funkar bättre med honom nu då =)

It's hard not to be a menace to society
When half the population is happy on their knees..

MedarbetareAvenged Sevenfold

TildaH
0

#6 Fattas bara att han börjar räcka ut tungan, är säker att jag sett herrn här hemma göra det när jag "missat" honom, hmmOskyldig

--------------
//Tilda, http://guldis.bloggplatsen.se
Medarbetare på Hamster ifokus