Lever ensam :(
En tjej som jag känner ( Ingen här på iFokus )
Har bara en 1 dvärghamster, för att hennes pappa inte ville ha 2..
jag undrar om det finns något att göra?
jag blir ledsen faktist :(
det finns väl inget du kan göra. om hamstern mår bra så gör det nog inte så mycket. det där får hon nog lösa med sin pappa själv.
Finns inte så mkt man kan göra. Har ju 3 dvärghamstrar och alla sitter i olika burar.

Ja, jag har två som sitter i olika burar (eftersom djuraffären sa att dom inte skulle vara flera i samma bur) och dom verkar inte må dåligt av det… :)
Finns inget du kan göra åt det…
Men jag tycker det är dålig stil av hennes pappa!
Föräldrar är inte så noga med sånt där, det är ju bara "råttor". Mina föräldrar tyckte det räckte med en Gerbil i julklapp så han fick sitta ensam (dog innan jag hann skaffa en kompis till honom pga brand hemma).
// Pabblo

#5 fyy, vad läskigt :O
Blev bara tvungen att säga det även fast det inte hör till ämnet XP
Fast han brann inte upp utan blev rökförgiftad.
// Pabblo
Min dvärghamster bor ensam och mår hur bra som helst

#7 jaha okej *phu*, fortfarande synd och lite läskigt men inte lika farligt :)
Vill påpeka att många föräldrar inte kan så mycket om hamstrar och djur. För att de skall förstå att vissa djur är flockdjur och inte trivs ensamma. Men om dvärghamstrarna är vana att vara ensamma så tror jag inte de tar så stor skada av det.
Det är faktist så att det är lag på att de ska leva 2 och 2. Ända undantaget är att de börjar bråka.
Du får väl upplysa honom eller nått ;P
Jag sa så här" det är lag att dvärghamstrar ska leva 2 - 2 "
Hon sa " Nej, det är lag att MARSVIN ska leva 2 och 2 "
-.-
Skriv ut en kopia på det vetja!! ;)
Hon blir arg på mig då..
ååh, jag blir så arg 
Marsvin ska också bo 2 o två enligt lag.
Jag vet ;)
Du skulle behöva printa ut lagen och ge dem till dem om du hittar det på internet! Då kan de inte bråka med dig mer om den saken…Jag skulle printa ut den lagen från netet där de har om lagar hur man håller djur! Printa ut det och ge dem till dem och sedan hota dem med att stämma dem med kriminalitet med att inte följa lagar…hehe…Ja ja jag vet det låter hårt! Men sådär får inte vuxna uppföra sig! Lagar skall följas punkt slut.

tur att jag har "smarta" föräldrar:) först frågade pappa hur mycket en råtta kostade men när jag sa att de ska va minst två så lyssnade han och det slutade med att jag skaffade tre st:p