Hamster iFokus

Hamster

Etiketteravelgenetikuppfödningguldhamster
Läst 3895 ggr
Nottie
0

Dräktig hamster?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hur ser man att en hamster är dräktig? Jag misstänker att min hona är det då jag tyckte att hon var lite "bulig" om magen.  Jag hoppas att hon inte är det för då blev hon parad i djuraffären, och hon är bara 8-9 veckor nu.

91Marran
0

kan vara bulligare om magen den dagen de brunstar. vissa gånger som de brunsar är det värre andra gånger och då märks det knappt alls.

Mvh
Mig

PsychoTroll
0

Satt hon med andra hamstrar i djuraffären? Hon kan ju mycket möjligt vara dräktig om hon suttit med andra hamstrar, djuraffärer har inte alltid koll på vilka som är honor och hanar tyvärr :(

Nusse123
0

Håll koll nu om hon brunstar, för gör hon inte det så är hon nog dräktigObestämd

Mvh Maja

Medarbetare på Djurannonser och Hamster

Nottie
0

När jag var där och köpte henne så satt hon ensam, men sen efter någon dag när jag såg bulorna så ringde jag och frågade om det, då fick jag veta att hon i affären tyckt synd om honan som var ensam, så hon hade stoppat ner henne till hanarna som hon hade gått med en vecka innan hon blev ensam igen och jag köpte henne Obestämd Jag väger henne varje dag men hon har iaf inte gått upp i vikt sen hon kom hit för en vecka sen, men dom kanske inte går upp så mycket?

Hur märker jag att hon brunstar?

[NinniVivvi]
0

De brunstar väll var 4 dag, du stryker henne lite längst ner på ryggen, och lyfter hon på svansen så brunstar hon.

PsychoTroll
0

#4 Typiskt djuraffärer tror sig tyvärr göra rätt ibland men gör de som är helt fel. Blir så när de är okunnig personal. Men håll koll efter brunsten som de andra skriver med. Om hon är dräktig är de bara att hoppas på att hon klarar sig fint, hon är ju ganska ung för att få ungar, men inget är ditt fel iaf. Dessa djuraffärer, de borde ha koll på hur man sköter de djur man har till försäljning i sin affär.

91Marran
0

#5 fast ändå liksom så får man ju kolla upp sådant innan man köper hamstern om den suttit med hanar, har den då det så vet man ju att man inte ska köpa den.

Mvh
Mig

Nottie
0

#5 hon brunstar inte idag iaf, men jag fortsätter hålla koll.

#6 Ja jag har hört en del dåligt om djuraffärer men jag har alltid tyckt att denna affären har varit ok innan Obestämd

#7 Du har rätt, men detta är min första guldhamster och när jag kom dit så satt hon ensam i en Bur och var den enda hamster som fanns i affären, så jag tänkte inte på att fråga om hon gått med hanar.

91Marran
1

#8 nej, det är ju inte det första man tänker på direkt om hon sitter ensam.

Mvh
Mig