Hamster iFokus

Hamster

Etikett: guldhamster
Läst 1202 ggr
Schniigel
0

Ni som fortfarande bor hemma

Jag vet inte om det redan finns en tråd som denna men jag hitta ingen i alla fall…

Mina frågor riktar sig till er som har många hamstrar (uppfödning?) och som fortfarande bor hemma:

*Vad tycker era föräldrar om det?

*Är dom involverade i er hobby?

*Har du alla burarna inne på ditt rum eller har du fått ett speciellt hamsterrum? (isf gärna en bild på rummet också)

*Bidrar dina föräldrar med pengar till till exempel Foder, spån, nya hamsterinköp och annat liknande?

* Har ni några andra djur som är bara era och inte hela familjens?

(Ni får gärna berätta hur många hamstrar ni har också ;)

Minitassen
0

*Vad tycker era föräldrar om det? De tycker att det är roligt att jag har något att sysselsätta mig med Skrattande

*Är dom involverade i er hobby? De är faktist lite rädda för dem ;)

*Har du alla burarna inne på ditt rum eller har du fått ett speciellt hamsterrum? (isf gärna en bild på rummet också) Alla är inne på mitt rum, jag har 5 burar som används.

*Bidrar dina föräldrar med pengar till till exempel Foder, spån, nya hamsterinköp och annat liknande? Japp ^^

* Har ni några andra djur som är bara era och inte hela familjens? Alla andra är hela familjens, men hamstrarna är mina

Zvintos
0

Bor ju inte hemma längre, men kan berätta om hur det var när jag gjorde det.

Mina föräldrar kunde pyssla lite med hamstrarna och tyckte dem var roliga, men hade inget mer intresse än så.

Inte mer än att de matade dem när jag inte var hemma.

*Har du alla burarna inne på ditt rum eller har du fått ett speciellt hamsterrum?
Hade ett eget rum där hamstrarna och ena kaninen stod.
Första bilden som togs.
Sedan hamnade stora akvariumet ovanpå bordet och det lilla, samt "dunan" under bordet.
På vita bordet ställdes sen två samla-lådor.
Sen ställdes en kaninbur där den blåa lådan står.

*Bidrar dina föräldrar med pengar till till exempel Foder, spån, nya hamsterinköp och annat liknande?
Någon gång ibland, men brukade betala det mesta själv.

Förutom hamstrarna hade jag 3 kaniner (som nu bor hos fodervärdar).

Royalz
0

Min pappa bryr sig inte så mycket. Han tycker det mest är roligt att jag har något att pyssla med.

Ja. Han tar hand om dom om jag åker bort någon helg. Sen kör han mig väldigt mycket på utställningar. (inte bara hamsterutställningar utan marsvinsutställningar också)

*Har du alla burarna inne på ditt rum eller har du fått ett speciellt hamsterrum? (isf gärna en bild på rummet också)
Jag har alla mina djur i vardagsrummet. Det blir trångt, men vi bor litet så dom får inte plats någon annan stans. Dvärghamstrarna bor i mitt rum för dom är tysta på natten, skulle aldrig klara av att ha alla mina guldar på mitt rum när jag ska sova.

***Bidrar dina föräldrar med pengar till till exempel Foder, spån, nya hamsterinköp och annat liknande?
**Pappa betalar rätt mycket. Det blir mycket bensinpengar som han lägger ut och sen spån betalar han. Sen om jag köper småsaker så betalar han också.. Det är nog för att jag inte fått mitt studiebidrag på 1år så jag har helt enkelt inte råd egentligen att ha så många djur som jag har. Så jag är tacksam att min pappa ställer upp så mycket som han gör.

Jag betalar själv för nya hamstrar då han inte alltid är så glad för att det blir mer ;) hehe.

Jag har 4 marsvin + 3 ungar, en katt och en hund.

Kalashnivik
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

*Vad tycker era föräldrar om det? Mamma tycker det smutsar ner mycket men annars så tycker hon det är okej. Det var jag och pappa som startade allt, han hjälpte mig med skjuts och såna saker. så han tycker att det är roligt att jag ''brinner'' så mycket för djur.

*Är dom involverade i er hobby? Nej inte direkt..

*Har du alla burarna inne på ditt rum eller har du fått ett speciellt hamsterrum? (isf gärna en bild på rummet också) Jag har ett hamsterrum. Men jag har en hamster i mitt egna rum också.

*Bidrar dina föräldrar med pengar till till exempel Foder, spån, nya hamsterinköp och annat liknande? Ibland, men jag betalar det mesta själv.

* Har ni några andra djur som är bara era och inte hela familjens? Jag har en egen hund och en till som mestadels är min. Sen har jag ett akvarium också :P

På bilden är det terrariumet i mitt rum.

Tinwe
0

***Vad tycker era föräldrar om det?
**Jag bor hos min mor med hamstrarna. Hon tycker att det är okej nu - men innan jag riktigt hade pratat med henne om hur brinnande mitt intresse för hamstrar var, visat henne hur mycket jag har lärt mig om genetik osv, så var hon ganska negativt inställd till det. Vist hon accepterade det och bryde sig inte så mycket, jag fick göra vad jag ville. Men, det ledde till att vi bråkade, och jag sa att hon kan ju försöka intressera sig lite för mina hobbys och vad jag gör. Sen dess så han hon gjort en totalvändning och tycker det tom är kul med hamstrarna. :)

Min pappa som bor på ett annat håll - han tycker det är lite knäppt att jag åker så långt "bara för en hamster", men han tycker samtidigt inte att det är några problem att köra mig till en djuraffär eller liknande, när han har tid. :) De har själva både hamstrar och kaniner hemma hos sig. :)

***Är dom involverade i er hobby?
**Som det är nu så hälsar hon mest på hamstrarna, sköter om dem lite om jag ska iväg osv. Men i framtiden vill jag att hon ska stötta mig mer, tom börja fråga mig om genetik och sånt - så hon ser hur mycket detta betyder för mig. :)

***Har du alla burarna inne på ditt rum eller har du fått ett speciellt hamsterrum? (isf gärna en bild på rummet också)
**Jag har alla i mitt rum, det fungerar eftersom jag har inte som 20 hamstrar :P Har 9, men då räknar jag med mina bebisar. :) När bebisarna hittat nya hem så kommer jag ha 7 stk. :)

***Bidrar dina föräldrar med pengar till till exempel Foder, spån, nya hamsterinköp och annat liknande?
**Nej, jag betalar allting själv, det är ju mitt intresse så det är jag som får stå med kostnaderna, och jag jobbar inte ens. Jag får mitt studiebidrag (-150 för lite egna räkningar jag har) så allt som allt har jag 900 kr varje månad, varav hälften går till hamstrarna. :)

*** Har ni några andra djur som är bara era och inte hela familjens?
**Nej, hamstrarna är de enda djuren som "någonsin" får komma in i denna familjen har min mamma sagt. Innerst inne vet jag att hon vill ha katt, men det är inte alla i familjen som vill det.. typiskt. :P Men det fungerar endå, mina hamstrar gör mig lycklig ^^

/Matilda

"Never give up on something you can't go a day without thinking about."

southdakota
0

Okej, jag har inte många hamstrar men svarar ändå för är lite uttråkad. Tungan ute

**Vad tycker era föräldrar om det?
**De är ganska positiva, speciellt mamma. Pappa tycker dock jag har för många djur egentligen, men han bryr sig inte så mycket längre. Känns som han blir mer lättövertalad och medgörlig ju fler djur jag skaffar. Har väl gett upp helt nu, mohaha.  Cool

**Är dom involverade i er hobby?
**Mamma är ganska insatt och gillar djuren, när jag sover över hos kompisar eller någonting annat så att jag inte kan mata och pyssla om djuren ställer mamma alltid upp. Pappa är väl inte så värst insatt, men han kan ställa upp och bygga vissa grejer till djuren samt brukar faktiskt städa kaninernas Bur åt mig. För när vi skaffade dem när jag var 9 var någon vuxen tvungen att hjälpa mig, då buren är ganska stor och otymplig. Så det har blivit en rutin att pappa gör det. Tungan ute

**Har du alla burarna inne på ditt rum eller har du fått ett speciellt hamsterrum?
**Jag har 4 burar på mitt rum, 3 burar med gerbiler och 1 Bur med hamster. Sedan har vi 1 Bur med hamster i datarummet, samt kaninerna i trädgården. Glad

**Bidrar dina föräldrar med pengar till till exempel Foder, spån, nya hamsterinköp och annat liknande?
**Ja, de betalar nog det mesta om jag ska vara ärlig.

**Har ni några andra djur som är bara era och inte hela familjens?
**Utöver hamstrarna har jag 7 gerbiler och 2 kaniner.

[Tovab]
0

*Vad tycker era föräldrar om det? Min mamma är inte särskilt glad för alla djur som jag har. Men pappa ser inga problem med det så länge jag sköter dom :)

*Är dom involverade i er hobby? Nej

*Har du alla burarna inne på ditt rum eller har du fått ett speciellt hamsterrum? (isf gärna en bild på rummet också) Jag har alla burar inne på mitt rum, vilket inte är så jobbigt. Har bara 1 hamster :P

Nej, jag sköter sånt själv. Fast spån och sånt brukar pappa kunna betala

[Tovab]
0

#7 oj, blev konstigt…Obestämd På sista frågan är det att alla djur som är hemma hos oss är mina :) 1 guld och en katt. Sen har jag en åsna på Foder :P

Nusse123
0

Dom tycker väl att det är kul, mamma tycker ju om hamstrarna på nått vis :P

Njae, mamma går och petar lite på dom, pratar med dom, klappar dom… Men inget mer!

Millie är i mitt rum och Zamir är i min lillebrors rum…det är ju då egentligen min lillebror som äger Zamir, men det märks inte >.<

Jag och mamma turas om när det gäller spån, mat och Sand. Men vill jag köpa nya burar, nya saker m.m. får jag betala det själv!

Nix, vi har inga fler djur än dom två hamstrarna…Vi har tydligen inte tid för flera!

Mvh Maja

Medarbetare på Djurannonser och Hamster

Charlie2006
0

Vad tycker era föräldrar om det? Dom har slutat bry sig, sålänge jag tar hand om mina djur.

Är dom involverade i er hobby? Dom förstår sig inte på vitsen av att ha många djur, för dom skulle det räcka med 2 hamstrar och 1 katt.

Har du alla burarna inne på ditt rum eller har du fått ett speciellt hamsterrum? Alla burar är inne i mitt rum då jag inte får ha dom i våra andra rum.

Bidrar dina föräldrar med pengar till till exempel Foder, spån, nya hamsterinköp och annat liknande? Jag betallar själv sakerna till djuren, maten och burarna. Mina föräldrar står för spånet och allt till katterna.

Har ni några andra djur som är bara era och inte hela familjens? Har själv förutom hamstrarna 2 katter, 1 mus och några zebramöss.

Min hemsida

"Om man inte vet vad man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram."

//Frida

Dromprinsen
0

Jag har bara 1 hamster och hela familjen är kär i henne men mamma vågar inte hålla i henne :P det var lite kul en gång när jag var borta över helgen så mmsade mamma en bild på Bejla (min hamster) och min pappa när dom satt och gosade xD

Asså nja.. mamma bryr sig mycket om att hon ska ha det bra mm. och hon brukar läsa lite om hamstrar och vill köpa massa saker till henne och så :P

Aa jag har Bejla på mitt rum, men jag kan inte ha hon någon annan stans för vi har en liten borderterrier som är smådjursfixserad… :/

Japp, dom betalar allt :) men ibland när jag tar bussen till djuraffären så brukar jag köpa lite småsaker och då betalar jag själv (:

Jag har 4 akvarium som är helt mina och sen har jag en hund och häst men det är familjens :)

//Anja

Hemsida: www.dromprinsen.weebly.com

Schniigel
0

Intressant att höra hur det är i era familjer för här hemma så har min mamma inget större intresse för dom men hon tycker ändå att dom är ganska söta. Är jag borta över natten så hjälper hon dock till och tar hand om dom.

Mexxie
0

Min mamma hatar dom, haha^^

Inte ett dugg.

Har jättestökigt i mitt rum, har för mig att jag la upp bilder i tråden "Fler hamstrar - burlösning?"

Ja, till allt förutom själva hamstern.

Nej, bara mina hamstrar.

(Ni får gärna berätta hur många hamstrar ni har också ;) 

Jag har 3. I olika burar.

Minitassen
0

Jag tycker detta var en väldigt rolig tråd ^^

AnnaCDSG
0

Jag har tre hamstrar. Kanske inte räknas som många men jag svarar ändå.

Bor med mamma. Hon bryr sig inte så mycket mer än att hon klappar dom lite ibland när jag har dom uppe i famnen, och följer med på hamsterutställning (men det gör hon mest för min skull egentligen).

Nej, inte särskilt.

Alla tre står i mitt rum.

Nån gång ibland, men det mesta betalar jag själv.

Nej, de andra djuren är hela familjens.