Städat burarna!
Hejsan! Nu har jag städat burarna. Idag städade jag 3 burar, men de är faktist svåra att städa! Det är stora och 1 är duna ;P Ska ta de andra 2 burarna en annan dag :)
Detta är en liten gisstävling: Hur länge tror ni att det tog för mig att städa mina tre burar?
klara… färdiga..gå! :D
2 timmar?
Mvh
Mig
1½ timme? :P
Ja du har rätt YrIPannan ^^
Jippie :D haha, det var snabbt :) jag har bara en guldis och det tar typ 40 min att städa hennes Bur, och om jag hade haft 3 burar hade det gått saktare mot slutet.. så det hade nog gått på över 2 timmar :P
Nepp, men det var en snabbstädning jag gjorde

Va? Hur gick det till? Det tar ju 2 h att städa 2 burar för mig
Okej, jag erkänner; Jag håller mest på med hamstrarna, det är därför det tar så lång tid 

spelar ingen roll vilken tid jag börjar på onsdagarna när jag ska städa, för jag är ändå aldrig klar till klockan åtta, när jag borde vara klar. jag har en Bur och på fredag tar det längre tid för då ska jag byta till en Bur som är tre gånger så stor. det är själva inredningen som tar tid för mig :-)
Mvh
Mig

#9 jag sköljer ur burbotten med vatten, låter rinna av, torkar jättenoga, har i spån, Sand, torrfoder, färsk mat, inreder… Gosar med hamstern
Så här ser min lilla städlista ut för en dunabur:
1. Ta upp alla saker ur buren.
2. Tvätta bottnen ordentligt med vatten och skrubba!
3. Tvätta överdelen ordentligt och skrubba
4. Man kan alltid tvätta gallret lite :)
5. Rengör alla leksaker, såsom rör .
6. Lägg i mycket spån.
7. Byt blomjord, så de kan gräva i nytt.
8. Lägg i hamstrarna .
Klar ! :D
Noga ska man vara ^^
För oss tar det nog 30-40 min att städa varje akvarium (90x43 e det ena o det andra 125x30). Fönsterputs sånt ingår ju då ^^ Och vi är två som kör tillsammans.
Fast vi städar typ bara varannan månad lr ngt så det e ingen panik ^^
// Emmily
Besök gärna vår blogg: http://birasblogg.wordpress.com/
#9 Tänkte precis fråga de du skrev. Fast nu har ju ngr hunnit svara dig i stället.
För mig tar det absolut max 15 min, men sällan ens det.. Det enda jag gör är att jag plockar ur sandlådan, silar alla Sand o ställer tillbaka den. Sedan är jag klar.
En gång/vecka plockar jag ur hela hans bo från inne i huset, fyller på ny spån därinne o nytt papper, så det tar väl 5 min extra.
Har inte bytt all spån en enda gång (finns ingen anledning han smutsar inte ner den). Så jag är nog bortskämd m lättsam städning, hihi.
--------------
//Tilda, http://guldis.bloggplatsen.se
Medarbetare på Hamster ifokus
jag tycker det är lång tid med 30 min per Bur om man enbart städar buren, dvs inte kelar med hamstern då, för det ingår ju inte i "städning".
För mig tar det väl inte mer än 15 min, och då skrubbar jag rent buren och alla tillbehör/leksaker som kan skrubbas, fyller på spån tillbaka med sakerna och klart!
För mig tar det kanske max 7 min att städa en hamsterbur ;)
* Tar bort all inredning och matskålar osv.
* Häller ut bottenströt.
* I med nytt bottenströ
* Tillbaka med inredningen och i med matskålarna och vattenflaskan.
* Riva papper
* Sen i med hamstern.
* KLART!
Det tar ju såklart extra lång tid när jag diskar ur alla burar.
Det tar typ 1h för mig att städa en liten dunabur :)
#16 En timme? Jösses vad gör du när du städar buren? 

#17 Haha jag slöar :) men halva tiden sitter jag och kollar på min hamster:)

haha när jag hade hamster hade jag en hyfsat stor Bur som tog ca 1 timme ibland 1½ timme att tvätta, men jag tog alltid ur bottenmaterialet, tvätta tvätta tvätta, rinna av, torka, hälla i nytt Bottenmaterial, lägga in all inredning, byta toan, riva papper, byta torrfoder och vatten, kela en stund med hamstern och sen är jag klar:)
komma på ny inredning varje gång kan ta tid.
Mvh
Mig