Hamster iFokus

Hamster

Etiketteravelgenetikuppfödningguldhamster
Läst 1753 ggr
MammaL
0

Planerad kull/Samekullen

Om allt går som planerat så kommer en lyckad parning äga rum ikväll. Det blir min allra första kull som ska heta samekullen. Så spännande!

Förväntade färger är: Sapphire

e. Snövit´s Pixel u. Guldgruvans Serena

[iurochskur]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

e. Snövit´s Pixel (sapphire)

ee. Pongo uu. Prissy 

u. Guldgruvans Serena (sapphire)

ee. Molgan uu. Hydra

Förväntade färger: Sapphire

I linjerna bakom Serena finns det mandarin, kan vara bra och veta.

Åh, ska bli så skoj! Här kommer en bild på snygga Pixel, dock i vinterpäls.

MammaL
0

Genotypen står med små bokstäver och min syster har lärt mig att det betyder recessiv. Nu har ju Serena Mandarin bakåt och är jag helt ute och cyklar men kan det inte komma Mandarin också.

SandyCipper
0

Söt :)

SandyCipper
0

Hur gammla är dem?

[iurochskur]
0

Honan är 3 ½ Månad och hanen ca 6 månader.

MammaL
0

Japp det stämmer…någon som är expert på min fråga?

Schniigel
0

Lycka till med parningen! :)

Denna kommentar har tagits bort.
MammaL
0

Jag hoppas ju självklart att det dyker upp någon Mandarin=)

SandyCipper
0

Hoppas det går bra med parningen /_

Zeliah
0

Lycka tillGladvill oochså ha kullar men har en gammal guldhamster kille efter han kanske jag vill ha kullar sibiriska manarinfärgade tror jag

MammaL
0

Tack!

MammaL
0

Men det kommer förhoppningsvis fina bebisar iaf=) Med fint temperament efter mamma Vera (Serena). Hon är alltid så otroligt lugn och harmonisk.

Kram på er!

[iurochskur]
0

Ja, jag kan bara säga: Hon är en gosboll, precis som sin mamma. Hon fick träffa hanen igår, även om inte parning skedde så är dom lite kära. Pixel blev alldeles till sig och ville para sig på en gång. Får se ikväll hur andra träffen går.

[iurochskur]
0

Och här kommer en underbar bild på vackra Serena.

MammaL
0

Spääääänande…=) Jag saknar min gumma massor ju.

[iurochskur]
0

#20 Lovar att du får henne tillbaka…risken att jag pussar henne i massor är stor bara, idag fick tjejerna springa lite i Tuvas säng och så pussade jag deras söta rumpor.

[iurochskur]
0

Idag blidde det parning mellan Pixel och Serena! Nu kan du nog räkna med bebisar inom 22 dagar.

Har filmat parningen eftersom du MammaL inte varit med om parning förut.

Kram!

MammaL
0

Lyckad parning ägde rum ikväll…nu är det bara att vänta och se. Jag är så lycklig just nu. Vera (Serena) var så himla snäll och lät Pixel komma till. Hon kommer att bli en bra mamma. Men nu kommer nästa orosmoment, dräktigheten och födseln.

Kram alla!

[iurochskur]
0

#23 Du ska se att det går galant. Jag kommer finnas där och hjälpa dig hela vägen.

MammaL
0

Ja det känns tryggt att veta. Jag är lycklig som har dig=)

[iurochskur]
0

Kyss

[iurochskur]
0
MammaL
0

Glaaaaaaaaaaaad är jag=)

[iurochskur]
0

När vi har kräkts färdigt här hemma så får du tillbaka din tös. Vi är ju nu 2 av 4 som ligger och kräks.

Puss

MammaL
0

Ja jag vill verkligen inte ha kräksjukan=( Synd om er. Tack för all hjälp kära du. Du har ju en ur kullen som du får välja som tack för hjälpen.

Kram!

MammaL
0

Parningen verkar ha tagit sig och bulorna börjar uppenbara sig=) Beräknat så kommer bebisarna den 12:e.

Hoppas allt går bra nu bara och att Vera föder lätt utan komplikationer.

Kram!

[iurochskur]
0

Jag räknar dagarna! Puss

MammaL
0

Ska gå o ta lite kort nu så får du se=)

[iurochskur]
0

Ta uppifrån då så ser man bäst.

MammaL
0

Här kommer lite bilder…

MammaL
0

Alltså varför tar ni det i min tråd om samekullen??????

kan sajtvärden eller medarbetarna ta bort dessa onödiga inlägg!

Tack!!

[iurochskur]
0

Du ville ha svar om mandarin, då skrev dom snällt nog hur mandarin fungerar. Men visst, ta bort dom "onödiga" svaren.

MammaL
0

Jamen man behöver ju inte fylla tråden med det. Jag spekulerade lite löst om det själv och det blev en hel artikel om det. Jag kan starta en tråd ist med enbart prat om detta.

MammaL
0

Kan Vera bli större? Idag när jag skulle städa burar och ge mina små gullegrisar nykokt havregröt och ärtor så ser jag att hon är så himla rund. Dvärgisar brukar inte få så många ungar men undra om hon kommer få lika som sin mamma Hydra, 7 st.

Kram!

[iurochskur]
0

#43 Jag blev förvånad att det syntes så väl idag. Men grattis till din allra första dräktighet där hemma. Såg nog hur glad du är för det här…

Kram!

MammaL
0

#44: Jag försökte hålla gråten inne. Men det syntes nog iaf…Jag ska ju bli mormor.

MammaL
0

Idag är det bara 4-6 dagar kvar och kickan bara växer…=) Hon har svårt att vända sig när hon sandbadar. Men hon mår toppen och ätar en hel del. Gröna ärtorna är en favorit. Här kommer minutfärska bilder…

Nusse123
0

Ja, det syns ju tydligt :)

Mvh Maja

Medarbetare på Djurannonser och Hamster

MammaL
0

=)

[Sniff]
0

Vad kul:D Hoppas allt går bra! :)

Minitassen
0

Pixel <33

MammaL
0

Tack,,,,

[NinniVivvi]
0

Lycka till!Glad

MammaL
0

Nu är det på G tror jag. Men ska inte in och störa nu så jag kollar imorgon igen.

Nusse123
0

#53 vad kul Skrattande Då får vi se imorgon :)

Mvh Maja

Medarbetare på Djurannonser och Hamster

MammaL
0

Ja jag vill inte in och störa…så det blir att jag kikar in tyst som en mus imorgon bitti=)

MammaL
0

Imorse stack jag in huvudet bara men hörde inget pipande ifrån hennes Bur. Tänker inte in och pilla….ska lägga lite nykokt gröt ikväll och kan då passa på att titta på henne om hon har tecken på att ha fött.

Jag vill att allt ska gå så smidigt som möjligt och då gäller det att inte hålla på för mycket heller=)

När kullen kommit så kommer dom få en egen bildtråd och det blir när dom vuxit på sig lite.

Kram på er!

Royalz
0

Ungar piper inte hela tiden. Utan man får sitta och lyssna ett tag om man inte vill störa :)

MammaL
0

Hihihi, jag satt i hörnet helt obemärkt igår under en 30 min och smög ut. Ska sätta mig sen igen och läsa en bok i mitt hamsterrum. Vera är otroligt sällskapssjuk…men hur gärna man än vill kela så får man vänta=)

Kram och tack för tipset!

Mexxie
0

hehe jag förstår hur nyfiken du måste vara =)
Gäller att ha tålamod!

MammaL
0

Ja nyckelordet är tålamod=) Det lönar sig i längden då man ser att det gått bra och man får fina bebisar.