Sökes:stor plastlåda som lekhage
Hej!
Jo det här är då inte en "köpes" tråd utan jag undrar vilka storlekar det finns på plastlådor.
Tottes hage klättrar han nu ut ur fast än jag har kartong på insidan. Så jag tänkte köpa en platslåda som lekhage, tycker ni det är en bra idé.
Men jag är rädd för att de är för små. De jag har sett är oftast väldigt höga men har en liten bottenyta.
Så skriv gärna vilka mått ni vet finns på hagar (glöm ej höjden) och sedan vart ni vet att dessa finns, och gärna cirka pris!
Tack på förhand ;)
putt
Jag tycker dem är för små. Tottres hage som han har nu är 70x70 och jag skulle gärna velat att den nya lekhagen var i alla fall i det måttet.
Jag kommer ha lådan under sängen och sen dra fram den och då kan det vara i princip hur stor som helst. Det värsta är att de ofta blir väldigt höga och det vill jag helst inte.
Är det ingen som har en låda större än 130 liter? =)
Det finns nog inte så många lådor större än 130 liter, men ska leta lite. 
Annars kan du ju köpa 2st 130L lådor och skära upp ett hål och sätta ett rör imellan. Då blir det ju stort plats att röra sig på :)
Kanske går att få tag i 2 pallkragar att sätta i hop på höjden, borde ju gå bra.
#4 Tack så jättemycket för att du hjälper mig att leta. Det tar ett tag att leta sig egenom att sidor :)
#5 Ja, vi har tänkt på det. Det kanske blir att vi gör så. Men lite svårt att få hålet så exakt. Minsta lilla för stort så får han tag och kan gnaga upp det ^^
#6 Ja, det skulle ju vara lite intressant att göra. Lite annorlunda blir det ju allt ;)

Om du kan hitta en bokhylla som är ganska djup så kan man ta ut hyllorna och lägga bokhyllan ner. Då har man en hage.
#8 Haha, ja det var ett väldigt roligt knep. Dock kan det nog bli lite för stor istället. Men man kan ju åka till Ikea och kolla ;)

#9 Finns barnbokhyllor som är lägre och alltså blir mindre. De är ju tyvärr mycket dyrare istället men ibland kan man ha tur och hitta sådana på fyndavdelningen på Ikea. Eller Blocket.
Det som är bra med pallkragar är att de har gångjärn och går att vika ihop, vilket gör att de tar liten plats att förvara.
antonius sortimentet är bra, dom största lådorna med hög kant funkar bra för oss.
lycka till! :)
Jag valde att köpa en 130 l låde ändå. Får se om jag kanske bygger ihop något längre fram men nu behövdes den direkt så det enkalste var att köpa en :) Tack för alla tips
Det är för lågt…måste vara 30 i alla fall.
Vet att de är en gammal tråd men såg den där sänglådan dilling, de jag kom på att man kan göra är ju att man kan skära ut två storta hål i locket och häfta fast nät där. Funderar själv på att köpa denna och göra så.
Dilling har vi som hage åt robbarna, funkar finfint! Men guldisen rymmer såklart ^^ För låga kanter för henne.
// Emmily
Besök gärna vår blogg: http://birasblogg.wordpress.com/
#18 Precis, jag som ska skaffa guldis tyckte de var smart att man kunde häfta fast nät och ha kvar locken, annars rymmer de som sagt :P