Ett gäng roborovski
Då jag passar kompisens hanar i helgen, så passade jag på att fota dom ihop med mina tjejer
, för övrigt är det en jag fött upp och den andra är Thador en pojke jag ägit för ett tag sedan.
Först ut är pojkarna och Sekhmet..
"Om man inte vet vad man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram."
//Frida
Eko
"Om man inte vet vad man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram."
//Frida
Bobo sover ovanpå Sekhmet
//Frida
Pojkarna säger hej
//Frida
Såhär kan det ser ut när robbar sover
. Thador och Sekhmet
//Frida
Alla fyra 
//Frida
En sovstill till
, fast här sover pojkarna.
//Frida
En trött Bobo
//Frida
och en sista bild på sötungarna 
//Frida

Åhh, vad söta
Robbar är ju så söta, men lite för snabba för min smak 
Väldigt mysiga, härliga bilder! 
#9 Tack
. Mina är dock inte snabba mott mig, dom vill inte vara ifrån mig istället (väldigt mammiga nu, ellerfall Eko som ville häldre vara bakom kameran med matte idag)
, fast om någon annan skulle ta i dom så brukar dom springa iväg. Fast dom pojkarna som min kompis har är för snabba för mig
. Men kan hålla med dig att dom fläsa robbarna är väldigt snabba.
//Frida

#11 skönt med mammiga hamstrar, sött!
Så otroligt söta! Måste ju säga att bilderna gör att man blir vääldigt sugen på att skaffa robbar själv! ;)
/Matilda
"Never give up on something you can't go a day without thinking about."
#13 Hehe tycker jag du ska ta och göra
, ellerfall om dom blir som mina, super gosiga mamma grisar
. Nä men tycker dom är otroligt söta, var ellerfall en av anledningarna varför jag köpa mina första robbar :)
//Frida
#14 Jo, hihi, dem är ju så otroligt söta!
Men får nog flytta hemifrån först
Vill ju ha ett akvarium med robbar (typ 3 stk) :)
/Matilda
"Never give up on something you can't go a day without thinking about."

Åhh vad söta
Vill också ha robbar. Hur stora är det de blir?
#16 Mellan 4-6 cm och väger mellan 20-30 g
.
//Frida

Och jag som tyckar att mina vintervita är små 
De ser så ihopsjunkna ut^^ Pösbollar^^

Hur stor Bur ska de ha? Har ett akvarium på ca 60 l och det är ca 60x30 cm (nu är jag väldigt dålig på att uppskatta längder, men ungefär), räcker det till 3-4 st? Fast tror nog jag får vänta ett tag då, har faktiskt lyckat tjata till mej både gerbil och vintervita, så nu har jag både marsvin, hamster och gerbil ^^ Men när jag har flyttat hemifrån kanske
. Fast tror nog att mitt hus mer kommer att se ut som en djuraffär än en lägenhet då 
#20 Samma mått som andra dvärgar
. Om du ska ha dom i ett 60x30 akvarium skulle jag sagt 2-3 stycken låtter bra
.
//Frida
Men vad söta!

Funderar på att skaffa robbar, typ 3 st… Men jag får ju inte :'(
Jättesöta robbar
Har ställt frågan hur många robbar som gick bra att ha ihop och hur stor yta de skulle ha?
En länk till svar:
http://hamsterforeningen.se/shfsforum/index.php?topic=6243.0
Tycker det stämmer ganska bra det svaret
, dock inte på min ena hona som älskar nya kompisar och bryr sig inte så mycket om det flyttar in eller ut hamstar från flocken, och för henne gäller det ju mera kompisar ju mysigare
.
//Frida