Transportbur.
Vart köper ni era transportburar?
Vad har ni för sort?
Vad betalade ni för den?
Skriv gärna några meningar om vad du tycker om din transportbur. !

Har ingen transportbur, skulle vilja ha en såndär petbox som man har på utställninga…Undra var man köper sånna?
För sånna kan man ju använda som transportbur också :)
Annars ha ju Djurbiten en billig (79 kr tror jag), och den verkar bra
Jag ska köpa en sån Pet Box antingen på Arken Zoo som har dessa eller Bromma Zoomarknad. Ja köpte en häromdagen men den var visst för liten :P Men nästa storlek som är 30x20x20cm, finns den storleken på Bromma, kostar 120kr, den är iaf godkänd att ha en guldhamster i på utställning. SmartKeeper tror jag de heter. Men De här Pet Boxarna brukar ofta stå vid akvarium tillbehör eller terrarium/reptil tillbehören då de även kan heta Fanarium :P
Jag köper mina på Tropic Zoo i Motala, där finns det boxar lämpade för utställning. Dock inte så billigt, men har blivit att jag köpt där ändå. Så man kan även köpa på plats på själva utställningen, de större (Treor) kostar 85 och de mindre (Tvåor) 55. (Eller är det 65? Minns inte riktigt exakt) Har även annan sorts Bur, jag minns inte riktigt vart jag köpte den, lite stor och otymplig på utställningar. Men bra om man ska ta djur till veterinären (Som jag lyckligtvis aldrig behövt) eller om man behöver hålla djuret i transportbur länge. 

#2 jaha okej… ska titta i djuraffärerne här i uppsala då
Låsa?
Finns redan en annan.

Jag låser inte förrän TS själv ber om det :)
#6 Jaså? Så det är tillåtet med flera trådar som handlar om samma ämne?
men är inte den andra tråden gammal?
#8 Slutet av november.
Tycker ändå inte att det är motivet till att göra en helt ny tråd.
Jag köpte en av en kompis, som hade marsvin, tyckte den transportburen var stor och bra! :) Minns dock inte hur mycket jag gav för den 
/Matilda
"Never give up on something you can't go a day without thinking about."
Tinwe, hur blir det med maiti'z hamsteruppfödning? xD
#11 Haha! Jag funderar just nu på antingen Firefly's hamsteruppf. eller Ivory's hamsteruppf. ;)
/Matilda
#12. Fint!
#13 Tack! Förlåt för lite OT :)
/Matilda

Men, men Silverskoogens då?? Jag gillar silverskoogens
#15 Amen! xD Alla vill ju olika… snart får jag väl sätta ihop allt! SilverskoogensIvoryFireFly's hamsteruppf. :D
/Matilda
Tinwe, man får väl skriva OT om den som startade tråden gör det? hihi
// Minitassen

#16 nejnej, silverskoogens!

Okej… hehe, tror det räcker med OT nu :P
Håller med.. enough OT ;)
/Matilda
Vill gärna ha en bekräftelse på mitt påpekande.
#21 hmm.. såg inte förlåt .. ;/ Jadu.. Jag känner mig lite osäker på om jag ska låsa..
/Matilda

Om man inte ska ha burarna till utställning utan just för att frakta hamstrar så rekommenderar jag den här:
http://www.zoosajten.se/smadjursbox-p-1518-c-277.aspx
Sitter inte på min egen dator så ni får hela länken istället för bild. MEN denna Bur kostar 89kr på Hornbach, så man behöver inte betala så dyra pengar. Den är bra för hamstern har gott om plats att röra sig på samtidigt som det är en säker transportbur.
De små utställningsburarna kostar 50kr där.