Kanel har kommit :)
Då har Kanel anlänt till sundsvall. Han sitter i sin Bur o knaprar på en paprika :P Allt verkar ha gått bra och han verkar otroligt lugn. Ska låta han vara nån dag innan jag tar några bilder på skönheten :)
Sen så blir parningen i början på april. Ända problemet är att Gnutta inte brukar visa när hon är brunstig.. Men får väl försöka stryka henne över ryggen o se ifall hon regarerar. Finns det nått annat sätt man kan prova för att se ifall honan är brunstig)
Bilder på Kanel kommer imorron eller på onsdag ;)
Mvh Tova

Kanelisen…
Har ju kärat ner mig totalt i honom
naw.. å så var du tvungen att skapa en heelt ny tråd bara för att hedra hans ankomst *lol*
Va skönt att höra att han kom fram oskadd, jag är såå glad att Maria ville ta med sig honom. Hon kan man allt lita på 
Han har varit lite chockad över den hemska miljön här hos min syster i Kramfors, mycket konstiga dofter, djur å bäbisar… Så det kanske tar nån dag innan han blir sitt vanliga jag igen *hihi* Men han anpassar sig nog snart 
(jag saknar honom redan.. men ska försöka inte känna efter så mycket nu, vet att han har det bra hos dig å att du skyddar honom med ditt liv- hoppas ja *blink blink*)
En del honor kan vara svåra att hitta brunsten på, men man får göra som vana att man kollar av henne varje dag vid olika tidpunkter på kvällen/natten.. det är oftast då de brukar komma i högbrunst. Om du ser att hon lyfter lite på rumpan när du stryker henne över ryggen- vänta nån halvtimme/timme å testa igen.. Har man tur då så hittar man rätt ;)
Man märker klart och tydligt på en hona som verkligen är redo, då ställer hon sig med rumpan i vädret och liksom stelnar till. Så när du väl hittat brunsten så kan du inte ta miste :)
Ett tips innan man sätter ihop dem då, kan vara att man stryker henne ytterligare över ryggen så att hon verkligen är "på G" när man väl sätter ihop dem.. så minskar risken att hanen blir skadad.
Så får man vara beredd med en handduk eller liknande, att Utifall de börjar slåss så kan man kasta handduken över dem så de inte hinner skada varandra..
Men brunstar hon ordentligt så lär det bara gå fint! Kanel är mycket snäll och försiktig så han lär inte ta sig några friheter om inte Gnutta är med på noterna :)
(när det väl är dags att sätta ihop dem så sätt ihop dem på en neutral plats, så ingen ser det som "sitt revir". Det kan också va en bra grej att tänka på)
Du är ju alltid välkommen att ringa/maila mig sen när det börjar närma sig. Så kan vi gå igenom det lite innan, du har din egen personliga support här jue ;)
Ta hand om den lilla fluffen nu, jag hoppas ni får en fin tid tillsammans nu. Han är verkligen underbar 
_♥ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's ♥
_

gu vad kul! :D
visst har du bara lånat honom va? :)
//Anja
#4 ja han är bara ute på lån, han har tagit lite semester ;)
_♥ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's ♥
_
#3 Jamen det är väl klart ;) Han står och hoppar på burvägarna för att få komma ut :P Haha, han är otroligt fin o söt. Gnutta har stått o spanat in honom lite granna. Känns skönt att ha någon erfaren man kan höra med eftersom det här är första gången för mig. Men jag tänker inte försöka föräns jag märker att hon högbrunstar, vill inte ha nått slagsmål ;)
#4 bara på lån :) Men ska behålla 1 elr 2 bebisar från kullen :P
Kanel kom fram o nosade på min hand, så jag luktade ju som Kanel när jag skulle ta upp Gnutta…Jäklar vilket liv det vart! Gnutta springer omkring som en liten dåre och söker efter sin kille :P
#6 "Gnutta springer omkring som en liten dåre och söker efter sin kille :P "
naw, så sött.. du får uppdatera sen när det närmar sig april och parning. Passa på å njut av den lilla go'ingen nu :')
_
#7 Kanel kom ju fram och hälsade på mig igår när jag gjorde ren toalätten. Sen så skulle jag göra ren Gnuttas toa och hon började lukta på min hand och försökte klättra uppför armen heela tiden :P Sen testade jag att stryka henne över ryggen… Jotack, hon är nog så brunstig man kan bli x)
Hon står och hoppar och springer omkring med spetsade öron för att få komma in till Kanels Bur :P
#8 härligt! anteckna hennes högbrunster så är det lättare att hålla reda på, de brunstar ju ca var 4:e dag :)
_