Precious bebisar 2
Förra bildtråden med Precious bebisar blev så lång så min dator orkade inte mer.
De äldre bilderna på kullen finns här: Precious bebisar
Först ut är mamma Precious själv som kollar så att hagen är riktigt bebis-säker för hennes småttingar.

Haha måste säga att jag satt och skrattade när jag läste texterna till bilderna! :D Härlig morgonhumor för mig! :D Så söta dem små är <3
/Matilda
"Never give up on something you can't go a day without thinking about."
Vilka charmiga bilder (o texterna är helt otroliga, hihihi) o pinne apporterande ungar
--------------
//Tilda, http://guldis.bloggplatsen.se
Medarbetare på Hamster ifokus

gud så söta
De e galet söta och texterna e roliga :)
// Emmily
Besök gärna vår blogg: http://birasblogg.wordpress.com/
Hihi, sitter här och fnittrar! Det borde vara lite olagligt att vara så söta… ;D
Men gud! Fnitter bilden var ju bara för söt! :D
hahahaha
// Pabblo

Puttar till en som inte hittade tråden.

#32. Vad har den till vänster för färg?
Jessica Jones (2015-)
- Sajtvärd för superhjaltefimer.ifokus.se - Medarbetare för halloween.ifokus.se -

Han är b.ö sobel, precis som sin pappa Mazarin.
b.ö.?
Då hade jag helt fel, jag gissade på choklad.
Jessica Jones (2015-)
- Sajtvärd för superhjaltefimer.ifokus.se - Medarbetare för halloween.ifokus.se -

#35 B.ö=brunörad.
Om du kikar in på min hemsida så har jag några choklad-hampisar du kan jämföra med.
Tack. Jag ser att choklad är mycket mörkare. Vad står "skp" för?
Håller på och kollar på dina hamstrar och chinchillor. Så otroligt fina. Dianthus Figaro ser verkligen ut som en gosebjörn, han är såååå söt.
Jessica Jones (2015-)
Ååh, B.ö sobeln är så fiin 

#37 Skp står för sköldpadd.
Tack! Figaro är en gosenos. Han är ju morfar till min andra kull här hemma, efter Snow och Kamomill.
#38 Tack Linda, han ska flytta utomlands om en vecka så vi håller på att plugga språk för fullt. Som tur är ska han få med sig en brorsa att hålla i tassen på vägen så det inte blir så läskigt för honom.
Dina små hamstrar är jättesöta och texterna är så roliga!

#40 Tack så mycket! Är lite tråkigt att det redan är dags för dem att flytta.

Putt till Orions nya ägare.

Åh gud va söt! Jag längtar jätte mkt efter att få träffa Orion och chillorna :D
Verkligen jätte fin är han. :D

#48 Hi, hi, där var du!

Haha ja, jag kikade in här ifall du hade lagt upp bilder. och som glad överraskning så hade du det :D Haha det börjar klia i händerna när jag ser honom haha :D

Pyxis är sjukt fin, hon kommer bli jätte vacker när hon blir vuxen :D

#55 Hoppas det, hon stannar hos mig.

Va roligt
ska du ta någon kull på henne i framtiden?

#57 Det är ju alltid planen med de jag behåller. Men sen beror det ju på så mycket annat. Om de utvecklar sig som de ska, man har rätt partner, att det faller rätt in i tiden för att ta kull osv.
Det är flera bebisar som jag sparat som varit tänkt att ta kull på men inte passat på ett eller annat sätt. Då bor de kvar som kel-hamstrar istället.
Nu ska jag skutta över i Snows tråd och lägga upp lite bilder där så hon inte blir avundsjuk.

Aha okej
Då måste jag smyga in och kolla på de sen, haha var där förut och tjuvkikade. Så söta 
#35 Bö soblar (cremebaserad) har ögonringar, choklad(svart baserad) är mörkare och saknar ögonringarna. Underfärgen på en bö sobel är creme.
Bö sobel är ju egentligen en caramel umborous. En sobel är ju en creme umb. Skall sluta krångla till det, blev nog lite överkurs..
Kan vara lite klurigt med färger i början, men att leta på nätet, på hemsidor och gå in här på HIF och SHF kan helt säkert underlätta att jämföra och se hur samma färg kan variera hos olika djur.
Jättefina ungar du har där Ulrika

#60 Tack Helena!
#60 *huvudet snurrar*
Bäst jag läser om det där efter att jag fått lite sömn.
Jessica Jones (2015-)
Jag satt och klurade lite på detta och tillslut skrev jag såhär:
creme + silver = offwhite
creme + rost + silver = offwhite b.ö
creme + silver + silver = vit
creme + silver + silver + rost = vit b.ö
creme + umb = sobel
creme + umb + silver = silversobel
creme + rost + umb + silver = silversobel b.ö
creme + rost = caramel
nu hinner jag inte skriva vidare, men detta gör det lättare för mig att förstå de olika anlagen osv, hur allt hänger ihop… O.o
/Matilda
"Never give up on something you can't go a day without thinking about."
#63 Så, om mamman tex. är silvergrå umb och har rost bakåt, och hanen är creme, blir det silversobel bö då? Eller hur funkar det…? (A)
Båda föräldrarna måsta BÄRA på rost å creme å ena föräldern måste vara Umb…. för att d ska bli b.ö sobel… å vill du sen ha med silver ja då måste ju en av föräldrarna vara d oxå…
#65 Okej, då tror jag att jag fattar… ;)