Pärlans bebis
Gör en fortsättningstråd om Pärlans lilla vita bebis här. Förra tråden finns här: Ds-parning
Lilla Snövit äter och växer…
Sniff, vad ska man smaka på först tro?

Haha aw vad sött ^^
Såå sött!
// Sofia

Haha fan jag hatar dig just nu av två anledningar Ulrika.
1. DU HAR ALLTID SÅ SÖTA DJUR! Blir lite avis:$ Och alltid så många och så söta bilder.
2. Enda sedan jag var gravid har jag haft KRAFTIGA cravlings ellr vad man säger (=sug) efter groddar (av någon idiotisk konstig anledning…) då och då och bara för att din söta hamster satt och smaskade i sig det blev jag också sugen:(
Inte snällt när man sitter i ett hus utan mat klockan 4 på natten! (min kyl har varit "ur funktion" några dagar…)
Kan väl fråga om sötisen vill bjuda lite;) *blink-blink*

#11 Du tror väl inte att det blir några grönsaker över till mig? Här går alla pengarna till bra mat till djuren, själv lever jag på nudlar…om jag har tur vill säga.
HAHA indeed xD Har fått pojkvännens kommentar många gånger "amen vaf'n, du serverar ju råttorna finare mat än vi själva äter ju!"
Fast själv blir det mest mcdonalds måste jag erkänna:$ Ghaa är så kär i deras kycklingburgare, FASTÄN jag egentligen är emot att äta kycklingkött…
Så ja, nudlar blir det mycket;) Men ja vår spis är också "ur funktion". Fick koka nudlar över ett ljus förra veckan. Pojkvännens ide. Fick lite konstig "marshmallow"konsistens…

Tekokare? Värm vatten och häll över nudlarna. Färdigt!
McDonalds har vi inte råd till här, är du galen?
Haha vart ska jag värma vattnet då?:P Över värmeljus eller?:P
Har ju knappt nån el i huset xD
Haha nä jag kan säga att jag har VERKLIGEN inte råd med mcdonalds heller men det har blivit det hela veckan pga ja, elen -.-

Jag blev otroligt fundersam i natt när jag tittade på bilderna i stort format för hon ser ut som om hon har en créme fläck i nacken. Men den syns dock inte i verkligheten på samma sätt.
Lade in bilder på SHF:s forum också och där såg en annan uppfödare fläcken också och trodde att hon kunde vara en överspottad créme d.s istället.
Såsom min Precious ser nästan helt vit ut fastän hon är överspottad silversobel d.s.
Men är hon d.s så bör man ser fläckar på öronen och jag ser verkligen ingenting. Men det får tiden utvisa helt enkelt.
Men hon kan alltså kanske vara d.s istället. Söt som socker är hon i vilket fall som helst!
Jättesöt! Håller med dig om fläcken…ser ut som en överspottad creme ds.
Om hon är en spottad.. kunde du inte ha döpt henne till Laman då.. lamor spottar ju över tre meter eller äre bar ajag som har dålig humor ikväll kanske ;)
Tycker det verkar så krångligt det där med överspottade, jag vill helst se på En GÅNG vad en hamster är, inte sitta å gissa- man blir ju knäpp av sånt 
_♥ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's ♥
_
Jag tycker hon också har en fläck i nacken men även en fläck på örat tycker jag mig se på bild #3 :).
"Om man inte vet vad man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram."
//Frida

Märkliga barn att inte bestämma sig.

söt är hon oavsett vad hon nu är för nåt.
spännande att se sen.. bör ju visa sig längre fram.. eller?
_♥ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's ♥
_
Jättesöt oavsett färg, tycker många av dina hamsterungar är riktiga sötnötter

Nu har bebis bestämt sig för att vara en créme d.s iallafall. Har dykt upp en diffus fläck på rumpan också. Ser ganska märkligt ut.
Men, däremot har bebis ombestämt sig i en annan fråga istället.
Tydligen när nära döden upplevelsen inträffade såg bebis någonting som inte riktigt var bra tydligen. Så bebis bestämde sig för att ändra sin framtid helt enkelt.
Hon gjorde ett könsbyte och blev en pojke istället!!
Jag ger upp, jag har BARA pojkar härhemma och inga tjejer. Ingen samarbetsvilja alls härhemma längre tycker jag.
Men antingen har jag nu en transvestit hamster som heter Snövit eller så får jag ju ta en allvarlig funderare över namnet.

Haha, lilla pojken Snövit :) han är verkligen bedårande söt!
// Sofia

haha behåll namnet, jättegulligt ju!
Gullunge!
Du kan skicka över han till mig annars ^^
// Pabblo
Haha xD

Han är så söt så jag storknar!! Det är kidnappningsvarning på den superfina hamstern! *börjar smida planer*

Smider egna planer här hemma. Undrar om man kan göra ett könsbyte tillbaka på hamster-rackaren?!

#35 Hehehe, kanske om du frågar snällt?? Jag menar, om han har bytt en gång så skall det väl inte vara så svårt att göra det igen? ;P
*funderar på flyktplanen för hamsternappningen*

Aww! <3
Men gud vilket charmtroll!! Får han heta Snövit ändå? :)
// Sofia

Jag vet faktiskt inte. Helt ärligt så ser det ju nästan ut som någon kissat i snön med de där fläckarna.
Yellow snow kanske.
Nä, jag vet faktiskt inte. Just nu går han under namnet Mega-Bus!
jätte söt :)
Ska du behålla han?

Neeej inte byta namn!:D Snövit, Snövit, Snövit:P

#46 Jag vet helt ärligt talat inte. Jag har enbart pojkar i stort sett här hemma så egentligen är det bara dumt.
Det beror på ifall någon visar intresse som jag känner att jag kan släppa iväg honom till. Han är lite speciell.
Meeeeen vad fin han är! Klart du ska behålla…eller placera ut på Foder så du kan låna hem för parning?

#49 Men det är ju det som är poängen. Jag har ju inga honor att para honom med sen. Jag har bara hanar i stort sett nu.
En hane kan väl användas till parning tills han blir rätt gammal?
Jag tycker han ser ut som en liten Tim :P
// Sofia

#51 Jovisst, men hjälper ändå inte ifall man inte har några honor, ens bebis-honor.

ÅWWW vilken underbaring! <3
//Anja

#54 Tack säger Snövit!

Efter att ha fått en hel del mail och pm angående denna killen så ska han faktiskt flytta hemifrån om 2v.
Tror han kommer att få det kanonbra och jag hoppas kunna få tillbaka en avkomma efter honom lite längre fram istället.
Får pussa ordentligt på honom nu i två veckor.

Vem blir den lyckliga nya ägaren?:)
Nämen, så sötpojken ska flytta hemifrån trots allt :)
// Sofia

Han ska flytta till Maggan på Mapilamis uppfödning.
Lite roligt för Snövits mormorsmor och mormorsfar är uppfödda av henne. Har Mapilamis i många av mina stamtavlor här hemma.

Vad kul:)

Aw men så söt man är då! :')

Tack! Blir nog svårt att vinka av honom nästa vecka.
Vad stor han har blivit!:D Jättesöt<3 (A)
Aw! Ursöt!

awi!<3

va söt kille =)

aww, så söt! så vit å fluffig

#72 Men åh så fin han är! :)
/Matilda
"Never give up on something you can't go a day without thinking about."

#74 ojoj, en riktig kjol där
Så gullig
Ojoj vilken snygging!!
// Sofia
H*vete!! Vilken Kjol!!! 
7 veckor gammal liksom.. damn!
_

Jomen visst! Blev lite osäker om det ens var min hampis där ett tag ju.
Äh säkert hårförlägning bara ;)
// Pabblo
#79 haha.. va feminint av honom att köpa löshår *men blev ju bra iaf* super fin kille, skönt att han kom till ett bra hem- vet hur svåra en del är att skiljas ifrån.. :)
_