Hamster iFokus

Hamster

Etikettguldhamster
Läst 5306 ggr
Schniigel
0

Vilken temperatur gäller?

Våren är här!

Det är underbart, jag och hundarna har varit ute i parken och njutit av vårsolen, när jag kom hem så kom jag och tänka på hur varmt det måste vara för att kunna ta ut hamstrarna en stund?

Min värklighetsuppfattning är lite rubbad när det gäller temperaturer, jag kan tycka att det är kallt När det är varmt och tvärtomm så därför vågar jag inte lita på mig själv så då tänkte jag höra om någon vet?

(Förstår dock att det fortfarande är lite för kallt ute för det men ja)

Tinwe
0

Jag vet faktiskt inte, jag har haft ute min hamster en gång och det var på sommarn när det inte blåste och det var varmt. :O

/Matilda

"Never give up on something you can't go a day without thinking about."

Royalz
0

Jag tycker minst 17 grader och vindstilla. Dom blir ju lätt sjuka dom små hamstrarna.

Kalashnivik
0

Jag tog ut Babushka i 5 min idag :) Härligt med 17-18 grader :D

Royalz
1

#3 Lite väl tidigit kanske. Var det 17 grader i skuggan eller solen?

Tinwe
0

Hos mig är det typ bara 10 grader i skuggan ;(

/Matilda

"Never give up on something you can't go a day without thinking about."

Kalashnivik
0

#4 Skuggan, men vi var bara ute en liten stund och på en handduk.

Be-Bopz
0

Oj ! Jag skulle inte ens komma på tanken att ta ut en hamster nu Förvånad, det ligegr ju snö kvar på backen !

Jag tycker runt 20 grader för att ta ut en hamster och som skrevs ovan, vindstilla.

Nu brukar jag inte ta ut mina alls, det har hänt 1 gång tror jag, de är ju så pass känsliga för drag så man bör ju var försiktig, helt klart.

Schniigel
0

Ja nä jag brukar inte heller ta ut dom men det har hänt ca tre gånger (och då bara en kost stund) men det skulle vara kul och se hur dom reagerar (dom som inte har varit ute förr)

Be-Bopz
0

Ja absolut att man kan ta ut dem om man tycker att vädret passar för det, men jag tycker nog att man gör det på sommarmånaderna, nu är det alldeles för tidigt, det är tyvärr lite att be om att hamstern ska bli sjuk Rynkar på näsan

BMEXX
0

Tror faktiskt inte en hamster tycker det är så jätte kul heller utan bara läskigt. Hade ut min i sommras en gång och han var vid mina fötter hela tiden och ville ha skydd. Men däremot hade jag ut han på balkongen där det var svalt och skönt när det var så ****** varmt.

// Pabblo