Hamster iFokus

Hamster

Etiketterhälsabeteendekosthållningguldhamster
Läst 1772 ggr
nikolean
0

Hjälp!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

I dag när ja vaknade såg ja att min hamsterpojke hade rymt, har ingen aning hur han tar sig ut för de finns inga hål i buren, har en gallerbur. Så gick jag upp och började leta och hittade honom i toaletten, där sitter han i allt vatten och skakar. Tar genast upp honom och sköljde av honom sen torka jag honom, han är i sin Bur och äter nu men skakar lite. Är jätte orolig för honom nu att han ska bli sjuk och dö av kylan och alla bakterier. Jag har gett han massa mat och extra mycket toa papper att bädda med. Har ni några tips vad jag kan göra och är han dömd att bli sjuk nu?

Imasy
0

Se till att han får det varmt, ifall han blev nerkyld. Låt honom få lugn och ro också, ifall han blev chockad av sitt lilla äventyr.

[Hamster95]
0

Usch då. Men vet du vad ? Min Totte är likadan.

Han rymmer minst en gång i veckan och han har gallerbur. I förrgår hittade vi honom klämd mellan soffdynorna, då hade jag sprungit runt i 1 timme och letat och jag hade med stor sannorlikhet setat på Totte som låg klämd under Soffdynorna. Ja, jag fick en chock då.

Han har också ramlat ner från min axel ( 173 cm . Oftast hittar vi honom klämd bakom någon hylla, för några veckor sen satt han i dvärgens Bur ( Tott är en guldhamster).

Låt det vara sålänge han äter och dricker, ge honom en liten såndär handduk ( sån man torkar händerna på) i frotté om du har någon. De funkar jättebra.

Kolla över buren ordentligt, sätt någon typ av låsanordning på alla burdörrar.

nikolean
0

Tack så mycket för alla svar gör att man känner sig lite lugnare.