Hamster iFokus

Hamster

Etikettbildtråd
Läst 5363 ggr
Odette
0

Kanel

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Fick en jätte fin bild mailad till mig idag, på Kanel som Ulrika här fött upp.. han bor för tillfället hos min syster i skövde men i december kommer hon hit med honom.. gud vad jag längtar..!! Han e ju super fin! Jag verkligen smalt när jag såg bilden, ska bli kul sen att få träffa honom IRL. Har gjort i ordning hans Bur och allt, nu äre bara han som fattas :)

_ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's
_

[MissDiss]
0

Vad roligt! Grattis !:)

UlrikaD
0

Vilken superfin bild din syster fått på honom! Vad roligt.

Mamma, pappa och syskonen vinkar härifrån och hoppas att han snart ska få komma hem ordentligt.

Zvintos
1

Vilken sötnöt! ^^

Odette
0

Tack tack! jo,, inte ens jag lyckas ju få så fina bilder ;)

han hälsar tillbaka Ulrika! å ja kan ju meddela att min syster börjar bli riktigt kär i honom ;)

_

UlrikaD
0

#4 Då får du säga till henne att köpa en egen!

Brorsan här hemma vill ju flytta.Flört

Odette
0

#5 naw,, pröpen…! Men jag har ju faktiskt en baktanke,, jag har baktankar med allt Flört har just fått den glada nyheten att hon flyttar hit till sommaren, sen vet man ju aldrig hur länge hon stannar här. Men då har jag tänkt pracka på henne en bäbis av mig sen, alternativt att hon e fodervärd om jag vill behålla ur en kull fast kanske inte har plats å tid själv. Då äre ju perfekt med en syster i närheten Skrattande

_

UlrikaD
0

#6 Låter som en perfekt plan.

Odette
0

#7 visst gör det! Får ju se hur pass lätt det blir att sälja ungar här i västerbotten sen överhuvudtaget, annars får jag ta ett gäng hamstrar å semestra över till sthlm å götet Obestämd

men ett steg i taget, först å främst ska ja njuta av dom ja har å se fram emot att få hem denne underbara lilla plutt..

_

[Sniff]
0

Jag förstår att du längtar;) Grattis:D

Sara87
0

Riktigt snygg! :)

AnnaCDSG
0

Vad snygg han är! Är det han som är silverchoklad? :D

Jag har ju hans kullbror, Shiro (Socker), och bor i Skövde, jag med. Skrattande

Odette
0

#11 naw.. ja,, då har du hans bror :) stämmer att det är silverchokladen,, va kul! Kanske kan dom börja brevväxla Tungan ute han e ju super fin Shiro *nicka*

_

Odette
0

oj oj oj.. vilken dag… fick ett väldigt gott besked i morse ("råkade gå in på farmville en skvätt innan jobbet hehe…) och gick då även in på min mail å fick som sagt en god nyhet. Så dagen började KANON!!
Hur glad som helst,, sen.. på eftermiddan när vi städade på som bäst (jobbar med städ) så ringer min syster som har hand om Kanel.
-"Det här är ett samtal som jag verkligen inte ville göra.." börjar hon i telefonluren.
-"vadå? vad har hänt?" säger jag.
-"Kanel har rymt.. han har gnagt sönder buren och jag har letat Överallt. Dragit fram spisen, kollat alla skåp och alla hörn. Finns inga hål på golv-höjd i köket,, kollat överallt men hittar honom inte".

Det sjuka var att jag var så himla lugn. Jag sa direkt att hon inte ska ta på sig det, sånt händer. Hon kunde inte ha förutspått det överhuvudtaget och det var verkligen inte hennes fel. Så det blev JAG som tröstade Henne fast d va min hamster som va på vift Flört

hur som helst… jag gav lite tips på hur hon skulle göra för att kunna lokalisera honom. Hittar man bara åt honom, även om han krupit in i något mystiskt hål nånstans i lägenheten.. så kan man ju ändå andas ut lite. Då vet man ju att han är kvar i lägenheten, vid liv. Och så får man bara se till att fånga honom därifrån..

Men så går tiden.. jag jobbar vidare. Så känner jag bara hur det knyter sig i magen, och hur ledsen jag blir… och besviken.. kände mig så hjälplös.. här är jag, å kan inte ens hjälpa till att leta efter honom.

Hon ringde ca en timme efter första samtalet- jag har hittat honom!!
(Jag= PUH!!!)

Han låg och sov i vardagsrummet bakom en blom-piedestal Cool

Han är nu i tryggt förvar. Men faen alltså,, det  ENDA som var "bra" med den här upplevelsen var väl (om man ska försöka se det positiva……) att jag insåg hur mycket jag egentligen vill ha honom.. å hur mycket jag längtar tills han är här och Jag kan ansvara över honom. Inge illa menat mot min syster, kunde absolut Inte hittat en bättre hamstervakt än henne.
Men det är lättare att klandra sig själv om något skulle hända, än att bli arg på någon annan.

Som tur var så gick det ju bra,, men är det inte allt för typiskt..?! först får man världens bästa besked på morgonen och sen utsätts man för den här sjukt jobbiga känslan av att man bara står helt hjälplös å inte kan göra ett skit. Och att en vän som man inte ens fått chansen att träffa, kanske man Aldrig kommer att träffa, någonsin.. för den är försvunnen… *hemska tanke**

Aja,, nu har jag skrivit av mig Skrattande

Får Förhoppningsvis hem den här utrymmningskungen (som även gnagt sönder halva min systers toalett dör mouhahahahaha!!!) nu i början av December!!

Fortsättning följer… Flört

_

Odette
0

(shit va långt inlägget blev *host*)

_

UlrikaD
0

OJ! Vilken tur att hon hittade honom. Lysithea säger att så har hon minsann INTE uppfostrat sina barn.

Förstår att du måste varit orolig innan hon hittade honom.

[MissDiss]
0

Oj, åh stackare. :/

Tycker verkligen synd om dig :(

UlrikaD
0

#16 Nu är det väl inte synd om henne längre.

[MissDiss]
0

#16 Jo, för att det blev en sådan jobbig dag..?

UlrikaD
0

#18 Aha, du tänkte så. Jag tänkte mer bra dag för han hittades.Skrattande

Odette
0

Haha ja.. men jag kan gärna stå ut med lite ångest och jobbiga känslor så länge det slutar bra! Nu ska jag bara tänka positivt tills han är hemma. Hemma här!

Å då ska jag ta ett allvarligt snack me han…..

_

UlrikaD
0

#20 Du kan hälsa honom att ingen av bröderna som är kvar hemma har gnagt det minsta på sina burar.

Du får ge honom en tuggknut för hundar eller nåt.Flört

Odette
0

#21 ett sånt där Gigantiskt….. alternativt en leksaks banan som piper…..

_

Odette
0

Nu är det bara några Dagar kvar tills jag får hem honom,, känns som jag har mycket att fira i helgen… Tårta blir det för hela slanten!

_

UlrikaD
0

Det var väl på tiden.Flört

AnnaCDSG
0

Åh, vad söt han är! Nån gång ska jag också ha en chokladhamster, dom är så fina! Kyss

Odette
0

#25 ja men eller hur,, jag är då kääär iaf :-D han e hur gullig som helst,, känns som att han börjat göra sig hemmastadd här nu. Inte lika töntigt hoppig ;-D så kul när man ser att de gör framsteg och att dom börjar trivas. han har ju rest en del också å vart på rymmen haha så nu är han då i tryggt förvar..

längtar redan tills han ev.kan bli pappa,, det värsta är att jag kommer att vilja behålla hela den kullen själv *lol*

så nu blir det till att handla antonius system *skratt*

Har även lite andra planer nu för hur man kan göra hamsterrummet ännu roligare för dem, så de får stimulans av alla de slag. Känner att det blir än mer viktigt när man börjar ha ett par hamstrar hemma, men det kommer fler bilder på honom sen! Promise :)

_

UlrikaD
0

#26 Roligt att ni tycker om varandra.Skrattande

Har precis krupit omkring på golvet med brorsan Saffran (nf-umb killen i kullen) Och Saffran har använt mig som klätterställning. Nu kräver han att jag ska utrustas med lianer så han kan svinga sig också. Kan jag väl gå med på så länge han inte tänker leka Tarzan och jag ska vara Jane så…..Flört

Nu är det nästa gäng med busar som ska få ut och springa. (Har flera hagar ifall någon undrade ifall jag släppte dem i flock eller nåtSkrattande)

Odette
0

#27 Saffran ! Men du… du har ju Gratis saffran till lussebulle bak nu säkert två år framöver,, vilken kanon grej.. Baka ett gäng lussebular å skicka vettja! *sjukt sugen på lussekatter ni hihi*

Vad har du för hagar till dina?? Jag skulle verkligen behövt iaf en hage av något slag då en av mina marodörer börjat gnaga på tapeterna  hmmmm… men hittar inga vettiga med tak??

_

UlrikaD
0

Med tanke på att jag inte kan baka så hjälper det inte att jag har saffran. Om inte Saffran själv bakar förstås.Flört

Jag har byggt hagar själv av spånskivor. 35cm höga, inget tak. Man får dock byta ut skivorna mellan varven för de gnager på dem.

Vet att några köpt pallkragar och använt som hagar. Har letat som en tok men aldrig hittat några att köpa tyvärr.

Odette
0

#29 okej, ja jag blev ju överlycklig där ett tag. Hade ju varit super praktiskt aom det gick att köpa vettiga rasthagar. Men samtidigt är det ju lite skoj med byggen också.. så jag får väl se om jag lyckas få tag på lite spånskivor sen eller något liknande :)

Jag är också värdelös på baka,, eller det beror på vad jag försöker ge mig på att göra.. men risgrynsgröt gillar jag att äta iaf, med socker och KANEL på! (ånej, nu fick jag en idé i skallen inför julen haha) Skrattande

Aja, slänger upp lite fler bilder på han nu ..

jag ser dig nog allt….

_

UlrikaD
0

Han har ju också fått en riktig "kjol". Knallfin kille har han ju blivit.

Så himla roligt att se nya bilder på "sina" bebisar.Skrattande

Odette
0

#31 Ja visst har han,, jag tycker det är bland det roligaste med långhåren- att se hur pälsen växer och hur den blir i slutändan :) men korthår e faktiskt inte så tokiga de heller ;)

(han propsade på att jag skulle lägga upp den här också.. tydligen blev han smickrad av ditt inlägg här ovan.. )

_

UlrikaD
0

Ja, båda hårlagen har ju sina tjusningar.

Snart får du börja fläta honom.Flört

Tror jag ska behålla ALLA bebisar i min nästa kull. Även ifall den också blir 13 stycken!Skrattande

Odette
0

Kanel har hittat en ny rolig sysselsättning.. han klättrar upp bakom elementet, sen svingar han sig upp till fönsterbrädan.

Där han gräver ur all blomjord från blommorna ;)

Ska tilläggas att hamsterrummet är det enda rummet jag har levande blommor i- nu lever dom nog inte så länge till hahaha

Jag har nu tejpat för vanligt ritpapper på ovansidan av fönsterbrädan, så han inte ska kunna ta sig dit upp.. han kommer inte åt att gnaga på papperet eller tejpen så kankse, Kanske lyckas jag hålla honom från fönsterbrädan nu….

"kom neeer nu Kanelis!!"

_

Odette
0

PS- Ulrika! Jag köpte saffran igår så nu har jag lussebullar fulla frysen Flört

_

UlrikaD
0

Vilken klätterapa!Förvånad

#35 Saffran och jag vill ha lussebullar, posta genast!Flört

Odette
0

Lit eförvånad är jag faktiskt över denna lilla herre, när han bodde hos min syster sov han hela tiden. . hon blev ju till och med orolig och trodde att han var sjuk å allt. Men jag sa, att det är inget konstigt, det är en hamster hehe.. och så har dom ju perioder ibland när de bara vill sova. Men nu! Nu jäklar äre bara han i hela min hamsterskara som är vaken! Varit så typ två veckor nu- Kanel vaknar vid sex, sju tiden och vill ut. Vilket han får såklart.

Å sen dröjer det till nio då Adolfen vaknar…
Resten sooooover och sover, inte ett liv.

Förrän det är dags för mig att gå och sova! Pyttsan,, vilka osmarta små liv som inte kan planera deras motion och utevistelse bättre än så.. ja hinner ju inte ta ut alla då jue Skrikandes

(blir plus poäng till Adolfen och Kanel! Och Aqua-Tini för hon är lätt att väcka hihi)

_

malin99
0

Rosamarin som är syster till Kanel är verkligen en klätterapa här hemma . En bild på när hon klättrar kommer snart

Odette
0

#38 åh, va härligt! du är välkommen att slänga in en bild på henne här sen om du vill, alla Kanels syskon är välkommna i denna tråd Skrattande

Har varit dålig på att fota honom å så har han lagt bort sin kjol nånstans.. så jag väntar lite med nya bilder tills han hittat åt den igen, ser så naken ut utan kjolen hihi

_

Odette
0

Fotade Kanel igår, trots hans avsaknad av kjol.. han är ju lika söt ändå. Om än lite skrattretande "ful" där bak på nå vis ..

Aja, här kommer gårkvällens picz :)

*såå söta runda kinder*

*bland spånskivor och bråte*

*klätterkungen vill hälsa på hos sin granne Adolfen, jag säger Nej nej och åter nej- kom ner !*

*vart är du granne???*

_

Zvintos
0

#40: Sötnos. ^^

Han har iaf mer päls än vad Peabo hade för bara några månader sen. Flört

Såhär såg han ut vid 8 månaders ålder.
Och såhär ser han ut nu, 1 år och 3 mån gammal.
Ibland funderar jag på om det ens är samma hamster. *skrattar*

Odette
0

#41 haha.. ja det är väl bara hoppas det växer ut på'n Cool

Fortsätter med lite ärt-och Cd ställs bilder Tungan ute

*rund liten boll*

*på andra sidan hjulet är gräset alltid grönare*

*hihi kolla lilla tuss-rumpan*

Sådär.. det var sista bilden Kyss

_

UlrikaD
0

Bebbe då!Kyss

Sloj-border
0

Sjukt söt! :D ulrika verkar föda upp riktigt fina ungar!

UlrikaD
0

#44 Det är ju inte jag som "gör" dem. Är ju faktiskt deras föräldrar som gör det mesta jobbet.Skrattande

Sloj-border
0

#45 haha oj xD det lät kanske lite fel nu när jag läste det Skäms xD jag menar: Ulrika har väldigt fina hamstrar och hon får fram väldigt fina färger och pälsar när hon parar sina hamstrar ^^

UlrikaD
0

Jag förstod vad du menade.Flört

Tinwe
0

Jag tolkade det lite fel med.. haha Oskyldig Men det är sanningens ord :D … Alltså att hon föder upp jättefina hamstrar XD

/Matilda

"Never give up on something you can't go a day without thinking about."

Sloj-border
0

haha xDD

Odette
0

hehe, ja han är helt klart ett fint tillskott i min lilla hamsterträdgård. Å snart blir han ju förhoppningsvis pappa också.. längtar som bara den! Planerar parning i Februari å hans blivande flicka är även hon en liten chokladtös. Skp/vit rex. Kommer att bli Underbara chokladbollar Kyss

_

Tinwe
0

#50 Oh, låter ju helt underbart! Förvånad Förväntar mig massor med bilder att dreggla vid sen då ;)

/Matilda

Odette
0

Jag med! haha, vi får sätta dregelskydd över dator så den inte pajjar Skrattande Bara hoppas att Kanel kan charma flickan lika mycke som han charmat mig- då ska det inte va nå problem på kärleksfronten tror jag Tungan ute

_

UlrikaD
0

Känns bara så märkligt att läsa att Kanel ska bli pappa. Jag har ju syskon som jag behöll och de tycker jag ju är pytte-små, mina bebisar ju. De kan väl aldrig i hela livet vara såpass gamla redan.Flört

malin99
0

Så söt han är!!

Odette
0

#53 håller med.. jag var då inte redo att skaffa barn när jag var i den åldern.. är jag ännu inte! Cool

nä men helt klart känns det lite märkligt, att tiden ändå går så fort. Minns ju när jag gick å väntade på att få hem honom, å nu ska man vänta på att han ska få bli pappa. Känns helt klart märkligt, men väldigt kul. Och spännande. Det är en mycket efterlängtad kull.. fick ju skjuta upp mina avelsplaner då honan jag behöll från förra kullen (Malakai) inte kommer att gå i avel. Allt blev ju natt svart där ett tag, hade verkligen velat ha bäbisar efter henne då hon är som en liten hund!!
Men skam den som deppar ihop, hitta ju en super fin tjej till Kanelis Wrejswik hur det nu stavas,, så det var kanske ödet att det blev som det blev. För den här kompinationen blir mycket bättre färgmässigt.. å så e dom båda som små nallar Skrattande

#54 tack! Visst e han Glad

Lägger upp en pannkakisbild *smaskelismask*

_

Sara87
0

Aw, så söt! :)

Sloj-border
0

åå så underbart fin han är <3

Tinwe
0

#55 Så underbart söt! :D Man vill nästan sno honom.. Oskyldig haha :D

/Matilda

Odette
0

jö.. jag skulle helst vilja gå omkring med han å de andra i mina fockor hela dagarna, men tror det kan bli svårt rent praktiskt. Om man inte skaffar ett verktygsbälte med säkerhetsbälten man kan sätta fast dom i Flört

_

Tinwe
0

#59 Hahaha! xD Man kanske kan ha massa sånna "knappar" som man sätter på tröjan, med bilder på alla sina hampisar! :D:D

/Matilda

Odette
0

#60 oj oj.. snacka om tönt varning *fniss*

_

Tinwe
0

#61 Ah eller hur.. XD Jag funderar ändå på att skriva ut massa bilder på mina sötnosar, kanske ha i lite ramar eller i ett fotoalbum eller nått ;D

/Matilda

[YlvaP]
0

Jättesöt. Ser så go ut.

Odette
0

#62 ja men att rama in dem i fotoramar är det ju inget fel på, har jag också tänkt göra sen. Ta dom allra bästa bilderna och sätta upp dem i hamsterrummet :)

#63 ja visst är han, super mjuk Skäms

_

Tinwe
0

#64 precis! :D ska snart måla om rummet och då blir det nog lite canvas tavlor på en fondvägg hade jag tänkt :D

/Matilda

Odette
0

Min plutt är bedårande,, är det normalt att man bara vill gråta när man ser denna… han va så sjukt söt, lill pröpa min Gråter 

kärleken Skäms

_

Tinwe
0

#66 Nej så fin bild! Älskar utrycket han har i sitt ansikte! Så himla söt!

/Matilda

Odette
0

#67 ja vet! Han satt sådär jätte länge i morse å funderade.. kanske hade han inte riktigt vaknat till ordentligt *ler* Han är så fin denna kille.. så himla försiktig, å näpen Flört

_

Odette
0

Här har han ändrat pose lite, inte mycket.. men liiite Flört

_

Odette
0

söötis :)

_

Tinwe
0

Hans ögon är helt otroliga! ;o Helt underbar! :)

/Matilda

Odette
0

#66 på första bilden påminner han ju om katten i Shrek.. me dom där ögona *naaaw*

_

EmElton
0

Jag döööör, gu' så fin han är Kyss

Skulle helt klart kunna tänka mig en bebis-Kanel Skrattande

Odette
0

#73 hihi, ja du får hålla utkik.. förhoppningsvis blire många såna ;o)

_

UlrikaD
0

Väldigt söta bilder på sötis-killen!

Måste se om jag kan få tagit några bilder på syskonen någon dag också. Men jag får aldrig så fina bilder.

Men när jag ser syskonen så börjar jag fundera på om inte mamman ska få en till kull iallafall. Fast med annan hane.

Odette
0

Ja varför inte! Tycker jag att du ska göra, helt klart, ta en till kull alltså ;) men det beror väl lite på om du har tid med fler kullar nu :-D du har väl iaf två hamsterkullar hemma nu om jag inte är helt ute å cyklar..? Hur som helst ser jag fram emot bilder på hans syskon som blev kvar hos dig, bara att Bildbomba  ! Skrattande

_

UlrikaD
0

#76 Har bara en kull hemma med två bebisar i. Och inga andra honor parade.

Men det skulle ändå inte bli precis nu, om någon månad eller två isåfall.

Odette
0

Ah.. va bra koll jag har *eller så inte* Är så många trådar att försöka hålla reda på, får skylla på d Flört Vad skulle du välja för hane till henne då om du får tänka lite fritt såhär spontant? Har du nån bra kandidat ? Tungan ute

Kanel fick förresten träffa sin flikka igår.. dom var hur söta som helst… han gick efter henne å snosade henne i rumpan vete fan hur länge, men det blev som inget mer. Han verkade inte förstå vad han skulle göra Oskyldig

Men nytt parningsförsök kommer! Å då kanske han hunnit fundera ut vad det är det handlar om hihi

_

UlrikaD
0

#78 Inte lätt att vara liten ju.Skrattande

Har några kandidater, funderar lite på Coffe, choklad bandad. Men som sagt, jag har inte alls tänkt klart ännu. Har ett tag på mig.

Odette
0

# 79 låter bra det.. det blir nog kanoners!

Kanel är en riktig fotomodell nu för tiden.. släppte ut honom i sovrummet nu så han fick rejsa runt där lite under tiden jag spelade lite på synthen.. så försökte jag fota honom under en byrå.. å jisses vilket härligt ljus det blev i bilderna! Under en byrå? *coolt*

Här är iaf resultatet- bilderna är snarlika men ja kunde inte välja Kyss

visst e han fiiin Förvånad

_

Odette
0

Personligen gillar jag nog den första- och sista bilden bäst Glad

_

UlrikaD
0

Jag tycker självklart han är kanonfin! Men jag är kanske liiiiite partisk.Flört

Odette
0

#82 å nu skäms jag inte längre över hans för tillfället ganska korta päls- jag tycker han är bland det finaste som finns- även om han så skulle bli helt näck hihi..

fan, måst elägga upp nån av dom här på hemsidan.. det som är  nackdelen med att ta nya bilder, man måste uppdatera å lägga in nytt där också hihi, fast det är ju bara kul! Älskar att påta med bilder å hemsidor Tungan ute

_

Tinwe
0

Bilderna blev ju jättesnygga! :D

/Matilda

Odette
0

Tack! Jag gillar ljuset i dom :)

_

Tinwe
0

#85 Jag med! Det lyser upp hela honom! :D

/Matilda

Odette
0

Naw, nu ha jag fått lite nya bilder på Nelen.. han har som ni hör- även fått en nytt smeknamn haha. Kanel, kanelis, nelen, nelis.. kärt barn har många namn. Ser så jäkla rolig ut på en del bilder hihi… min lilla sötis!!!

Attack hamstern! ;)

_

Tinwe
0

Vilken sötnos :D:D Långt hår som tusan! ;D

/Matilda

Odette
0

Ja, han har börjat pälsa på sig nu igen- Äntligen ;)

glömde ju den här bilden, fy på mig…

_

Odette
0

Måste bara berätta att Kanel har varit med om sin första övernattning! Han sov nämligen hos en kompis för några nätter sen.. men som tur var hade kompisen tänkt precis samma sak som Kanel- "undra om han är sugen på pocorn å film ikväll" å så hade de gått över till varandra… med missat varann.

Skämt å sido, skulle plocka upp Apollo, min dove hane. Å tänkte ba Shit- va stor han har blivit! å va mycke päls han har fått!

Men sen såg jag att jag helt enkelt stoppat de två killarna i Fel Bur! så Kanel sov i Apollos Bur å Apollo i Kanels sovhörna haha… stackarna.. måste varit förvirrande Skrattande

Men så länge de inte sov tillsammans så ;)

_

[Sniff]
0

#90 Haha^^ Tur att de inte var i samma Bur iallafall;)

Odette
0

haha.. ja.. ibland är man inte riktigt klar i skallen bara ;-D

_

[Sniff]
0

Men hur lyckas du med att sätta de i fel Bur?! XD

SandyCipper
0

Hehe;)

AnnaCDSG
0

Vad fin han har blivit (fast det har han ju alltid varit)!

Det är så kul att se kullsyskon till sin egen lilla bebis. :D

Odette
0

Ja han är verkligen underbar. På alla sätt och vis! Älskar verkligen denna kille..

_

Nusse123
0

Fy så olagligt söt han är<333

Mvh Maja

Medarbetare på Djurannonser och Hamster

Diskussionen närmar sig gränsen för max antal kommentarer. Överväg att skapa en ny diskussion och länka till den här.