Hamster iFokus

Hamster

Etikettguldhamster
Läst 2843 ggr
Mullemupp
0

Är våran hane en hona??

Hejsan

Skrev ett inlägg för några dagar sen om en hanes Bur som luktar illa. Har nu jämfört våra två hamstrar och tror att i den buren det luktar så konstigt har vi nog en hona… förmodligen luktade det ju konstigt när hon brunstade…men nu till min fråga:

När vi köpte den hamstern bad vi om en hane i djuraffären, tjejen som jobbar där sa att detta är en hane, vad gör man då?? Vi ville ju ha en hane.

TildaH
0

Hur länge sedan är det som ni köpte den? Är det nyligt borde ni väl kunna gå tillbaka med den och kräva en av rätt kön. Om de är en schysst affär förstås, men kolla då själv så att ni får en av rätt kön om nu hon som jobbar inte har koll.

Är det ngn speciell anledning till att ni vill ha en hane? Tänkte om ni redan har börjat fästa er vid den ni har så är de väl onödigt att byta bara för att det är "fel" kön, eller?

Vilken ras gäller de förresten?

--------------
//Tilda, http://guldis.bloggplatsen.se
Medarbetare på Hamster ifokus

Mullemupp
0

Vi köpte den för ca 1 mån sen. Nja det är väl kanske inte så viktigt men är lite rädd för att abrnen ska få för sig att släppa ihop dom för att få bebisar, dom vill nämligen väldigt gärna det….

Det är en guldhamster. (finns dom i olika)??

Kan ju inte så mycket om hamstrar

TildaH
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ha en ordentlig föreläsning med barnen, oavsett kön så är risken jätte stor att två guldisar skadar varandra om man släpper ihop dem. Är inte honan brunstig så går hon till attack och två av samma kön slåss alltid. Så försök verkligen få dem att förstå att hamstrarna blir skadade om de släpps ihop. De är jätte mycket att tänka på man kan inte bara släppa ihop o förvänta sig ungar (men visst jag förstår deras intresse, bebisar är så söta)

Guldhamster är en ras, men finns många färgerFlört

Du borde förresten ganska lätt se skillnad på hon & hane, pojkar är ganska väl utrustade. Hela baken står utFlört

--------------

Superstars
0

Kräv att få en hane och säg till åt dem på skaffa personal som kan något om djuren och at se skillnad på hane och hona…Sånt där börjar gå en på nerverna….vad för sorts personal anställer de igentligenSkrikandes

#3 Ja på den bilden syns det tydligt att det är en välrustad hamster hunk!Flört

southdakota
0

Även detta är en ganska tydlig hane som du kan jämföra din hamster med. Tungan ute

SandyCipper
0

Detta är också en hane ^^

Tinwe
0

dubbelpost ._.

/Matilda

"Never give up on something you can't go a day without thinking about."

Tinwe
0

Min är defenitivt en hane! Skäms
Det var så att jag skulle hålla i honom, sen försökte han glida ur mitt grepp, genom att puta med rumpan och lixom "go with the flow!" xD Hans rumpa blev ganska stor och visade endel.. haha… Resulterade i en väldigt.. ja.. erhm.. charmig bild! xD Sen ser han så liten ut med, vilket jag inte tycker han är Obestämd xD

/Matilda

Superstars
0

# ojoj det kallar jag välutrustad det!Skrattande Man blir ju nästan rädd! HahahahaSkrattande

Tinwe
0

#9 Hahaha! Ja, när jag såg bilden blev jag lite fundersam! :P xD

/Matilda

Mullemupp
0

Tack alla ni för hjälpen nu är jag ganska säker på att det är en hon. Ser verkligen inte ut som dessa på bilderna. Det går ju bara ut en svans på denna. Vi har har ju inte kunnat få tag i den för den är hemskt aggresiv, försöker tämja och klappa med handskar men det går icke den är jätte arg. Dock inte när man är utanför och håller fram fingrarna då nosar den och är jätte nyfiken men så fort man öppnar buren så attakerar den.

Rasen vet jag ju som sagt inte men den är korthårig och vit, "röd och brun.

Många kramar

Superstars
0

#11 tyvärr brukar zohamstrar vara rett så aggresiva. Det är därför jag köper mina hamstrar från uppfödare. För då vet jag att jag får en tam hamster och av mycket bra kvalitet. Både gen messigt mm.

Har du någon bild på tjejen…?

TildaH
0

Om de inte heller fungerar med hantering så tycker jag helt klart att ni ska ta upp det med affären. Och byta till den annan, kräv då att få hälsa innan ni väljer. Så borde ni kankse se ev tendenser till aggressivitet (kan ju ändras när den flyttar men ändå)

--------------

Mullemupp
0

Åter igen tack för alla svar!! Har varit framme med HONAN idag och bad personalen att ta upp henne och kolla vilket kön OM ni kan ta i den alltså…..det slutade med att personalen sa att vi kunde välja en ny hamster!! Så nu har vi en mycket söt liten hane här som är "spånfärgad"..han verkar ganska lungn, naturligtvis lite rädd men ändå nyfiken kommer fram och hälsar vid gallret och nosar på oss.

Vet någon vart man kan läsa om färger och raser??

Kramar

Superstars
0

#14 BRA GJORT!Skrattande Nu fick de allt smaka på sin ägen soppa. Har du bild på den…hmm…spånfärgad får mig automatiskt att tänka på en creme ellet offwhite..

91Marran
0

#14 hamsterföreningen. där finns färger och täckningar, även "raser"

Mvh
Mig

Mullemupp
0

Han är ljus cremefärgad,ska försöka ta ett kort och lägga ut för han är gudasöt!!!