Guldhamster hanes bur luktar konstigt!!
Har en guldhamster hane vars Bur har börjat lukt väldigt mycket (tror det är urin). Hjälper inte om jag städar varje dag för det börjar lukta direkt…någon som kan hjälpa mig?? Han är ca 5 mån.
Har du någon toalett till honom?
// Sofia

Ja då toalett finns men så fort den ställs in så välter han den och använder undersidan till leksak..kan inte riktigt hitta vart det är han kissar heller..men det konstiga är att själva hamstern oxå luktar så som det gör i själva buren.
Köp en tyngre toalätt, typ en keramikskål eller liknande.
Hmm.. skumt. Men han äter och dricker normalt eller?
// Sofia

Ja han äter dricker och bits, leker och klättrar! En riktigt sur hamster dessutom, vi har en till oxå en hane som är ur go trodde knappt att dom gick att få så tama. Men denna han är inte rolig att handskas med….

Om själva hamster luktar, kan du lokalisera varifrån lukten kommer? Har de proble med magen eller tänderna så kan det lukta illa ur munnen. Samma från andra delen om man säger så.
Infektioner är någonting som luktar illa. Har han alltid varit sur eller är det någonting som kommit senare? För en hamster som är sjuk kan vara ganska grinig.
Är det en infektion av något slag så kan det ju oftast behandlas med antibiotika.
Nu säger jag ju inte att det är helt säkert att det är någonting sådant, jag är ju ingen veterinär. Men det är en gissning iallafall.