Hjälp! Försöker smita!
Igår natt när jag sov smet min guldhamster. Letade hela dagen och drog ut allt i rummet men hitta honom ingenstans så jag la ut gurkor och mat och helt plötsligt när ja tittar upp nu på kvällen sitter han och stoppar in mat i sina påsar. Lyckas fånga honom och har nu satt honom i sit akvarie. Men han är helt galen och springer runt och försöker komma ut. Tror ni att han inte trivs börjar bli lite orolig för han försöker verkligen komma ut. Har som tur är satt för öppningen i akvariet nu men han ger sig inte.
Hjälp någon!
Får han vara ute mycket ur buren i vanliga fall? :)
Är buren bra ventilerad?

Han får vara ute varje dag flera ggr när han är vaken. Jag har honom i ett akvarie så jag hade inget för den stora öppningen.
Det är en äventyrs hamster du har :) Vi har 2 dessa är rätt olika hanen vill bara komma upp upp o vara med hela tiden. Honan är lite som din, vill komma ut ut ut visst snäll tjej o så men mer intresserad av att upptäcka saker. Vi har en lekhörna (1.5m *1.5m) för dom där dom kan gå i tunnlar klättra på saker mm hon kan försöka att klättra även där för att komma ut. Så även en stor ställa att vara på vill hon ändå se på andra sidan har att erbjuda. :) Så trots stora ytor är dessa såna. Har du spring Hjul? Kanske kan detta hjälpa vissa säger ha det vissa tider så de inte får tvångsmessigt betende o springa hela tiden mendans andra tycker man ska ha det pga de behöver springa o röra på sig. Jag ska skaffa det till våra iaf får se om de fixar att ha det i sina burar.
Jag har en guldhamsterboll som min hamster kan springa i inne i buren uppsatt på en ställning. Samma boll kan hamstern springa i ute på golvet så att han kan få springa runt på egen hand utan att rymma. Har man fått smak för friheten så..
Låt den vara ute mer.. Min är ute minst 4h om dagen. O det är tydligen för lite för den. Från 18.00 till 2.00 o sen ut en sväng på morgonen vid 8 är lagom enligt henne. Men det blir ju mest på helgerna hon får det så lyxigt..
Motionsboll is the shit :D