Tips tack "mat mm".
Vi skaffa oss en fin liten kille som behöver öka lite i vikt men så är han ganska så kräsen oxå. Frukter som äpple,päron o banan samt grönsaker som gurka,morot,tomat och bönskida tar han bara smakprov av. Äter Barnmat och sin hamsterblaning, tycker han är pigg o nyfiken av sig förövrigt men hur får man en hamster att äta den andra bra maten?
Lättstekt blandfärs med extra magarin äter han gärna. Har du lite bra tips eller vart i samma sits så tipsa gärna han behöver lägga på sig lite.
Har en hamsterhona som jag fick av en granne hon äter allt tydligen en fd zoohamster och de lever inte i samma rum pga jag ska vara säker på att ingen av de är sjuka lr så. Bilder kommer sen men hittar inte kamrasladden
jag hade en som behövde gå upp lite i vikt å åt dåligt
jag blandade i mera papegojmat i hans torrbladning o han gick upp ganska direkt
nu håller han vikten trots att jag bytt tillbaka till det vanliga
hans favoritgrönsaker är broccoli o blomkål
har du testat med ärtor o majs? det är feta grönsaker som de allra flesta gillar, jag kör på frysta som jag tar fram låter tina o äller bort vattnet som blir när de tinar.
Barnmat är igentligen inte fett kolal kalorierna på baksidan så ser man att det faktist inte är s mycket kalorier men är ju annars bra mat
barngröt o framförallt välling är de tokiga i här hemma i gröten blandar jag dessutom ner kraftfoder för fågel och vetegroddar o det fullkommbligt älskar mina små busungar
det protein mina gillar mest är kokt ägg (gulan), de får rå nötfärs med o de gillade det inte i början men nu äter alla det utan problem
Ge honom omelett. Ta ett ägg och häll i liite mjölk och rör runt och sen in i mikron i ungefär 1 min. Du kan byta ut mjölken mot grädde så blir det fetare. Jag brukar även hälla i lite smör när omeleltten är klar och blanda runt.

Hemlagad potatismos innehåller ju grädde och smör och jag vet inte vad
och det är en klar favorit här hemma! bara du har orken att göra potatismos så kommer det nog gå hem hos er med