Hamster iFokus

Hamster

Etiketterburartillbehörinredning
Läst 1704 ggr
Cindy S
0

Är den här buren bra?

Hej, jag funderar på att skaffa mina första dvärghamstrar. Verkar den här buren bra?

Är nämligen inte säker på exakt vad som behövs i burar (bara att hjulet ska bort och huset om det är i plast).

http://www.zooplus.com/shop/rodents/cages/hamster_mouse_cages/126778

Jag undrar också ifall det finns några uppfödare i närheten av Växjö? Jag vill helst slippa köpa i djuraffär.

Jessica Jones (2015-)

- Sajtvärd för superhjaltefimer.ifokus.se - Medarbetare för halloween.ifokus.se -

MariaD
0

Ska inte dvärgarna också ha Bur med större botten, och inga möjligheter att klättra så dom tappar taget, ramlar och slår sig? Ett akvarium? Kan man inreda skithäftigt Skrattande Och har du ett stort akvarium kan du ha en lite flock.

BMEXX
0

Har inte så stor koll på dvärgar men galler brukar betyda gallerbitande och klättra upp och sedan släppa som MariaD sa.

Men kanske det kan funka:) t.ex min guld har ju en hög gallerbur och han varken biter eller klättrar nå högt. Beror ju helt på hamstern/hamstrarna.

// Pabblo

SandyCipper
0

Japp, allt beror ju på hamstrarna/hamstern.

////////// SandyCipper

SandyCipper
0

hehe, lite överdrivna " //////////////////////// " XD

Cindy S
0

Jag tänkte på att de kan falla, så jag valde den här buren eftersom att de olika nivåerna är rakt ovanför varandra utan alltför stora glipor (vissa burar med nivåer har jättestora glipor som jag hade tänkt att undvika).

Men jag borde kanske tänka mer på längden än höjden?

Och det här gallerbitandet, är det allvarligt? Jag vet att gerbiler kan slita ut sina tänder på galler och skava av håret på nosen, finns det en liknande risk med dvärghamstrar/hamstrar?

Jessica Jones (2015-)

- Sajtvärd för superhjaltefimer.ifokus.se - Medarbetare för halloween.ifokus.se -

Isira
0

Kan inte svara på din fråga, men har två dvärgar i en gallerbur och dem gnager inte på gallret. byggde liknande med hyllplanet så dem inte ska råka drutta ner och det har också funkar fint. Men det kan nog vara väldigt olika. Min guldis är en tokig gallergnagare så där har jag fått vara påhittig.

Cindy S
0

Blir nog en vanlig dunabur för ca 700 spänn från djuraffären, för säkerhets skull.

Kanske borde fundera på guldhamster istället, för jag har hört att de inte gör illa sig lika lätt. Och så finns det ju de guldhamstrar som ser ut som animerade gyllende hamstrar man ser i komedi/barn filmer. Ser för tokiga ut.

Jessica Jones (2015-)

SandyCipper
0

Dvärghamstrar Ska leva 2 och 2, om du vet.

SandyCipper
0

Är Växjö nära Borås?

BMEXX
0

700 :O

Jag köpte en jättefin och stor Bur för 400 för någon helg sedan, utan saker skulle den kostat 300. Kolla runt lite, en del har ganska billiga.

// Pabblo

Cindy S
0

#8 #9

Japp det vet jag :)

Växjö ligger ca 17 mil från Borås. Så "nära" är väl relativt.

Japp, 700. Storlek 70(längd)x45(bredd)x30(hög)

Jessica Jones (2015-)

Tinwe
0

Jag bor med i Växjö :D

/Matilda

"Never give up on something you can't go a day without thinking about."

anemi
0

Hej

Jag tycker att duna låter bra oavset vilken hamster du en köper jag tycker att det är det bästa alternativet till både guld och dvärghamster.

Detta att guldhamstrar inte gör sig illa så lätt det vet jag inte om det är sant men det är ju jag hahhaa. sen så bör ju dvärg hamstar vara två och två enligt jordbruksverket så om man vill bara ha en hamster så tycker jag att man bör köpa en guld hamster eller en kinesisk dvärg hamster dessa två raser lever solitärt i det vilda och tycker att man ska ha dem solitärt i fångenskap med ja guldhamstern får ju inte bo med någon annan så ja.

ja det var lite råd från mig ha en bra dag

Per Lundin

Opossums hamster och gerbiluppfödning reggad i SHF

[Tovab]
0

Annars kan du ju köpa ett akvarium ;)

Cindy S
0

#12 Växjö rules!

#13 Tack för råden.

#14 Har tänkt på det, men attans vad tungt att släppa på när den ska tvättas i duschen.

Såg den sötaste svart/vita guldhamstern idag med sina underbara ungar i en djuraffär och hade väldigt svårt att slita mig därifrån. Och söta möss, råttor, marsvin, kaniner. Att man inte är rik och kan köpa alla!

Jessica Jones (2015-)

[Tovab]
0

#15 det är inte så farligt tungt :)