Hamster iFokus

Hamster

Etikettguldhamster
Läst 2461 ggr
zazzmi
0

Hamster vs marsvin???

hej, jag har haft både marsvin och hamster tidigare, men inte samtidigt… och nu vill jag skaffa en liten kompis igen, men vet inte vad. vilken kräver minst tid? jag minns inte riktigt. jag går i en skola med mycket läxor, och funderar på om jag har tid eller inte…

vad tycker ni passar sig för en 13årig tjej som går i en väldigt krävande skola med mycket arbete och rätt så lite tid hemma?

SandyCipper
0

En hamster helt klart! Skrattande

Royalz
0

Då tycker jag att en hamster passar dig bäst.

Har både hamstrar och marsvin själv. Det är lite mer pyssel med marsvinen än vad det är med hamstrarna. Marsvinen måste hela tiden ha hö och det får inte ta slut och dom ska även ha c-vitaminrika grönsaker 1-2ggr per dag. + att dom måste få sina klor klippta.

Men en hamster kräver rätt mycket den också, inte så roligt för den att sitta i sin Bur dygnet runt bara för att du inte har tid. Så tänk efter en gång extra om du verkligen har tid för ett djur

Charlie2006
0

En hamster kräver minst jobb

Min hemsida

"Om man inte vet vad man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram."

//Frida

Karizma
0

Vi fundera kring hamster eller marsvin med till dottern o mig (då jag lär vara lite intresserad så räknar jag in mig med) Sen är vissligen marsvin trevliga o pratglada med sitt kuttrande ljud. Vi väljer att skaffa en hamster dels är de lite händigare o så tar de inte så stor plats i litet rum :D En liten o gulla med. Jag tycker väl att man ska läsa lite innan man skaffar ett djur stort som litet så man sköter om det rätt.

Mexxie
0

Har både och, men tycker hamster är lättare.

[NinniVivvi]
0

Hamstrar tycker jag.

Kalashnivik
0

Hamster är lättare, de lever inte lika länge som marsvin! Mina förra marsvin blev 8 och 10 år gamla… Jag var ioförsig liten men jag tröttnade efter 2-3 år..

zazzmi
0

#7 Oj! det var inte lite! mina senaste marsvin levde i 3!  och min senaste hamster levde bara en sommar.

zazzmi
0

#7 Oj! det var inte lite! mina senaste marsvin levde i 3!  och min senaste hamster levde bara en sommar.

[Next]
0

Hamster.

Går du på kunskapsskolan?