SHF Utställning Kallhäll SM 2010 för hamster
Vi är sååå glada att få erbjuda alla medlemmar finska domare, detta har vi inte haft nu på några år.
Den 27 feb är det dags för SM 2010, detta gäller hamster då gerbil redan haft sitt sm för i år. För gerbiler gäller "vanlig" utställning.
Utställningen är i kallhäll i folkets hus, inbjudan finns på våran hemsida: http://www.hamsterforeningen.se/
Diu kan enbart ställa på SM som medlem.
Välkomna och hoppas vi ses !! 
Jag ska då dit!
Var en del tveksamheter om samåkning, men nu är det ordnat! ^^
Alltid kul om det kommer folk man känner igen. =)
Hm jag bor väldigt nära kallhäll…
Jag kommer :) Anmälde 8 hamstrar förut!
Ja jag kommer absolut dit, vet inte rikitgt än hur många jag kommer att ställa ut men bara chansen med finska domare igen är ju helt underbar 
Nu har jag anmält 2 parvlar. ^^

Jag kommer =)
Hade verkligen varit jätteroligt, har några jag skulle vilja ställa. Men jag får nog vänta tills det blir utställning i GBG :P
// Sofia
Några fler som kommer ? Nu är det snart lördag !!! 
Jag kommer, ska ställa ut 2 av mina hamstrar
. Guud vad jag längtar, fösrta gången jag ställer ut dom 
#8: Längtar som fasen! ^^
Ska bli väldigt spännande. =)
Blev att tänka på en sak ang petboxar.
Läste att det inte bör skilja mer än 1-2cm från måtten, för att de då tar för mycket plats.
Men gör det något ifall den är 2-3cm mindre än måtten som står?
Jag kommer dit för att lämna en dvärghamster…men hinner inte stanna för att kika.
Kram!
#10 Jag tror inte det spelar någon roll om det är 1-2 cm eller 2-3 cm. Jag hade en som var ca 3 cm över måttet på en utställning och det var inga problem :)
Kul med nya utställare, alltid så himla kul med utst, att se alla djur och träffa alla mänskor 
Ang måtten, har du nr 3 spelar det ingen roll om den skulle vara lite mindre, men är det nr 2 så blir det kanske aningens för lite om det sitter en guld däri.
Vad jag skulle vilja åka på det men är hundvakt då och kan inte lämna henne en hel dag :(
// Pabblo
är för långt bort för mig :-(
Mvh
Mig
#13: Jag har både en 2 och en 3.
Det är 3:an som är ca 3cm mindre än måtten som står.
2:an skiljer det bra någon cm eller två.
Jag kommer utan djur, tänkte bara titta =)

vad menar ni med 2 och 3 :P är det storlekar på burar :P
När man skriver att man har en 2:a och/eller 3:a så menar man som #18 säger.. det är storlekar på petboxar…
Jag kommer självklart dit, oavsett väder…. Ska ju döma… o man kan ju inte missa chansen att få ställa ut sina djur för finska domare…
//Sebb, Vilajmi's Vintervita & Campbells
Det var dubbel.. denna kan tas bort…
Varför just den 27:e? O_o
Ska på utställningen i Gävle med råttor den 28:e så jag måste dra mig uppåt redan på lördagen :(
med upptåget går det dock fort att åka till gävle… om tågen går dvs :p
#22 Jag vet. Men jag ska åka redan vid 11:50 från Upplands väsby, tar ca. 37 min emellan så :P
Jag kommer på utställningen och ställer en guld :)
Så 3:orna är godkända för guld nu? Då ska jag gå ner i källaren och se om jag har kvar min 3:a, osäker på om locket vart söndergnagd eller inte 
Imorgon är det dags :D
Kommer åka härifrån kl 04:00 så vi har gott om tid på oss :) Så hinner väll knappt gå och lägga mig fören jag måste gå upp^^
Längtar som fasen till imorgon! ^^
Funderar på om kameran följer med också. =)
Blir till att lägga sig tidigt.
Är ju van att kunna kliva upp vid 10-11, men imorgon åker vi vid 07.
Så det blir till att kliva upp runt 06-06:15.
Buhu det är så synd att jag inte kan! Har alldeles fullt upp hela lördagen och med alla dessa tågförseningar är det nästan en omöjlighet…
Ni som är där får tala om hur det gick sen! 
Jag kommer att komma och det kommer att bli väldigt kul! :D
Självklart har Mist lyckats förstöra pälsen idag…
Hon fick ny Bur igår och vattenflaskan som jag köpt var trasig, så fick bli en nödlösning med gamla vattenflaskan+skosnören+tejp.
Har en svag aning om hur hon kan ha lyckats med detta…
Huden ser jättefin ut, ingen rodnad, inget mjäll, hela pälsen ser bra ut.
Så typiskt. 
#29 haha lilla sabotör! trodde väl hon skulle bli fin med en ny klippning;)
// Pabblo

hej:D
kan man komma dit och bara titta? ;)
#31 Ja, det får man göra :)
#13 Hur mycket kostar en petbox på ett ungefär? :)
/Matilda
"Never give up on something you can't go a day without thinking about."

#33 På Hornbach t.ex kan man köpa en godkänd för guld för 50kr.
Jag betalar ca 60-70kr för en petbox nr 2 om jag köpte den på djurmagazinet. Skulle jag köpa den här i stan skulle den kosta 100kr. Så det beror lite på vart man bor.
Åh ja ville också gå. Men tyvärr så jobbar jag.
#34 Okej! :)
#35 Aha okej ;D
/Matilda
Det brukar, inte alltid, men ibland finns det petboxar till salu på våra utst, då kostar en 2:a 50 kr eller nåt sånt och en 3:a 85 kr.
#38 okej, tack! :)
/Matilda

en till fråga, hur länge brukar det vara? är det slut på eftermiddagen någon gång? för jag hinner inte komma så tidigt:S och vill ju vara med en stund ;)
#40 Det brukar dröja väldigt länge .. :)

aha ok vad bra då ses vi :)