Hur får jag henne mindre bitig?
Har ju en utomordentligt söt liten dvärg här hemma (omplacering), dock är hon SUPER bitig och "bara väntar" på att få bita tag i det som rör sig :-[. Tänkte att hon bara är så i sin Bur men hon biter då tag var helst hon får möjlighet och hon verkligen slår med frambenen samtidigt :D. Så det känns som om hon är arg… VÄLDIGT arg ;)
Nu vill jag ha alla era tips och råd på hur jag kan göra med henne. Vill att hon iallafall skall känna sig "glad" över att jag kommer ;D.
Jag vet att jag är ny för henne men hon biter inte på ett "rädd-sätt" utan mer ilsket och flera gånger.
Jag skall självklart fortsätta med att sitta med handen (handsken) i buren och bara vara. Samt bara sitta brevid och prata, bjuda på gott när jag kommer, se till att hon är pigg innan jag rör i buren, att hon är aktiverad i sin Bur, se till att hon äter och dricker och har bra allmäntillstånd osv osv..
Men finns det fler tips för små "rabiata" dvärgar ;)
Hur har ni gjort?
Det roliga är att hon när jag är brevid buren verkligen studsar och försöker klättra upp mot burväggen för att "komma upp"? :D
Du nämner allt det jag tänkte nämna, olika tips liksom.
Kan det va så att hon har ont nånstans? Om hon är mer aggressiv än rädd tänkte jag…

Ja det vet jag ju inte men hon äter och dricker och har nu faktiskt blivit lite bättre, hon är dock helt orädd och springer fram till handen. Däremot smakar hon på fingrarna (ganska hårt) fortfarande… och on gör det lixom DIREKT.. utan att jag rör på handen elle fingrarna…

Hon kanske är en sådan där hamster som " Måste bita där !! " hela tiden som jag kallar det;)
Har hon något att gnaga på i buren? Lägg in en ogiftig kvist så hon får något att gnaga på så hon slipper smaka på dina fingrar ;)
Lycka till / SandyCipper

he he, jo hon har mssor att gnaga på men hon är inte så mkt för att riva papper, kvistar, äggkartonger osv..
Det är visserligare lättare nu men hon biter alltid tag trots att handen är helt stilla. Om jag låter henne bita så slutar hon och börjar göra annat *fnissar*
Hur länge har du haft henne vissa är säkert lite rädda med o bitar för du är ny för henne? Jag var hamstervakt o den var jätte snäll mot sin matte men mig bet han varj gång jag stack ner handen.

Ja hon har ju bara bott här i någon månad.. så det blir nog bättre med tiden..