Burköp !:D
Imorn ska jag köpa en dunabur för 200 kr med massa leksaker och allt ! Det är en stor duna Bur! :D En rosa också :p
Bilder kommer imorgon runt 17.00 ! ;D
Åh vilket kanonpris! 
Är det en maxi-duna?

Ingen aning, men det kan hända ;D
hehe okej, men vet du om det är den lilla dunan eller den stora? Nåja, släng upp bilder sen så får vi se 

#4, Jag vet inte riktigt hur stor en Bur ska vara, men jag skulle inte ha en fågelbur, för att de flesta är så höga och hamstern ramlar ner.. så jag rekommenderar Dunabur !:)
Om en timme ska vi åka, 6 mil är det dit.. hehe :P
#4 Hittade följande info om lag på burstorlek:
Burstorlekar för gnagare
Djurart/djurarter
Minsta tillåtna
yta (m²)
Minsta yta per djur
vid grupphållning (m²)
Minsta yta per avelshona
med kull vid grupphållning (m²)
Minsta mått på
kortaste sidan (m)
Minsta
höjd (m)
Marsvin
0,3
0,15
0,25
0,4
0,25
Guldhamster *
0,12
0,06
0,15
0,25
0,2
Dvärghamstrar
0,09
0,045
0,045
0,2
0,2
Chinchilla
0,5
0,25
0,5
0,5
1,0
Degu
0,3
0,15
0,2
0,4
0,4
Brun råtta
0,18
0,06
0,08
0,3
0,3
Gerbil
0,12
0,06
0,15
0,25
0,2
Husmus
0,09
0,018
0,0275
0,2
0,2
Gräsmus, taggmus
0,09
0,03
0,075
0,2
0,2
* Vuxna guldhamstrar får inte hållas tillsammans. Måtten gäller minsta yta vid grupphållning av avvanda guldhamstrar i samma kull upp till 8 veckors ålder och för ensam avelshona med kull.
#7 Enligt tabellen ovan ska kortaste sidan vara minst 25cm & buren måste vara minst 20cm hög. Orkar inte räkna vad andra sidan måste vara för att komma upp i kvm som nämns men det är inte mkt
Det är enliten Bur, laglig men jag tvivlar att ngn här inne rekommenderar en så liten bur… Har för mig att jag fick rådet (ca) 50*20, höjden inte så noga, som #5 sa, dom ska inte klättra allt för högt p.g. av fallrisken.
Eller kanske det inte var ngr större mått än tabellen, nu blev jag plötsligt tveksam….???
--------------
//Tilda, http://guldis.bloggplatsen.se
Medarbetare på Hamster ifokus

För att räkna ut ytmåtten tar du den ena sidan gånger den andra sidan. Om buren är 50 lång och 40 bred t.ex, ett ganska vanligt mått så tar du 50X40=2000. Då skriver du 0, framför för att få fram kvadratmeter. Detta måttet blir då alltså 0.2m2
Alltså mycket större än vad lagen kräver men ändå ganska litet för att vara en hamsterbur.
Ja, nog är de lagliga måtten väl små alltid! När det gäller djurburar överlag tänker jag: Ju större desto bättre! Även om de får komma ut på "äventyr" utanför vill jag att buren ska vara en bra plats att leva på tiden där emellan 
tack för bra svar, vill inte ha minimottsbur :P
kl. är 17.13 nu.

14 den var fin :)

Tackar ^^
fin 

i like it!! :))
//Anja

#19, Tack :)

#20, jag har också en till fast den är Mörkblå, heeh :)
Tack! :)
#22 Rosa var ändå snyggast.
Vem ska få äran att bo i den?

#23, mina små "bebbar" som är runt 2 månader bor i den nu, och dom verkar stortrivas :D
#25 Du skämtar?
En duna 50cm till ett marsvin?
Never, säger jag bara. Marsvin ska ju vara minst två, i 50cm?
DJURPLÅGERI.
Minst 70cm tror jag enligt lag att det ska vara, och bara det är grymt.
#26 Men vad är det för påhopp? :/ Visst att det är för litet för marsvin (som dessutom ska vara två) så behöver man inte vara otrevlig.
// Sofia
#25 Ja en sån duna funkar fint :) Bara hamstern får komma upp och springa ibland.
#26 Jag tror hon kopierat annonsen, hon skrev att hon skulle ha en guldis däri…
--------------
//Tilda, http://guldis.bloggplatsen.se
Medarbetare på Hamster ifokus
Jag tolkade det som att hon hade använt den till marsvin.
Kanske lät det lite otrevligt, jag har bara hört om folk som köpt hamsterburar till sina marsvin "för de är ju så lika"…
Jag ber om förlåtelse, Karizma.

OT som vanligt >.<
#32 tråkigt om folk skulle starta nya trådar så fort dem har en fråga. håll ungefär alla i samma trådar eller använd klotterplanket. man blir trött på 20 trådar som handlar om samma sak samtidigt. försten det är en miniduna du har och snygg är den. :-)
Mvh
Mig
får jag visa en