Hamster iFokus

Hamster

Etikettguldhamster
Läst 3782 ggr
SandyCipper
0

Hamster+Hamsterbur!

När jag sålt mina hamsterbebbar + en till hamster så har jag 9 hamstrar.. funderar då på att köpa en till hamster, Hamster + Bur = 395 :- bara! På den djuraffären så har hamstrarna det bra vad jag ser och jag har inte tillgång till uppfödare så det blir djuraffär.

Så , vad tycker ni ? ?=)

( Buren som de säljer är gallerbur och jag ska då ha guldhamster! <3 )

DET  ÄR  VÄRLDENS  SÖTASTE  HAMSTER ! 8D<3

BMEXX
0

Få jag fråga vart du bor? de brukar ju kunna gå att fixa transport om du skulle ta uppfödare ändå. Men annars verkar djuraffären okej så varför inte. Några av min tidigare hamstrar har varit från djuraffär och varit hur härlig som helst.

När det gäller buren se till att den är stor och bra, alla burar är inte de bästa på djuraffärer.

// Pabblo

BMEXX
0

kanske går att fixa transport*

// Pabblo

SandyCipper
0

Jag tycker att det bara blir krångligt med transport…

SandyCipper
0

tycker ni det låter billigt?

Royalz
0

Ska du köpa hamster bara för att det är billigt?

UlrikaD
0

Du skriver inte att du hittat en jättefin hamster du vill ha. Utan du skriver att du hittat en billig Bur med hamster. Då tycker jag att du ska vänta tills du hittar någon du verkligen vill ha istället. Man behöver ju inte köpa fler djur bara för att man får en Bur på köpet.

Men det är ju bara vad jag tycker.

Roxie
0

Håller med ovanstående skrivare. Det är ju inte buren det handlar om, det är väl djuret? Dessutom skulle jag inte föredra djuraffär framför uppfödare. Som BMEXX säger så går det ju alltid att ordna transport nästan över hela sverige.

// Sofia

SandyCipper
0

jag bad han som jobbade där lyfta på hamsterhuset och där var världens sötaste hamstrar! Och över stod det " Hamster + Bur 395 kr!

Gissa om jag blev sugen då! Sitter och funderar på namn, ska ha en kille,

Så dum är jag väll inte att köper en hamster för att den är billig!>.<

Känner mig riktigt påhoppad!

Mexxie
0

Tja, orkar du med 10 så visst…

UlrikaD
0

Du skrev ju inte i första inlägget att du hittat en söt hamster du ville ha. Du skrev att du hittat en billig Bur med hamster. Det är ju lite skillnad.

SandyCipper
0

Ja, men så är det iallafall att jag inte köper en hamster bara för den är billig, så DUM är jag inte >.<

Har ändrat i inlägget nu !..

Men det blir väll EXTRA TOPPEN BRA att jag hittat en hamster som jag verkligen vill ha och att den är billig och med bur ! :) det är så jag menar…

MallZina
0

Du skriver att du ska sälja hamsterbebbar+hamster. Varför behåller du inte någon av dem istället för att köpa en ny? :)

SandyCipper
0

jag kan inte behålla ALLA hamsterbebbar :o

SandyCipper
0

Har kommit på ett namn till sötisen:) Rassel! <3

amandapi
0

men kan du inte behålla nån av dom hamsterbebisarna du har hemma istället för att köpa en ny? Glad

MallZina
0

Nej. NÅGON av dem skrev jag. Och den andra hamstern, är det en vuxen? Vad är anledningen till att sälja den?

SandyCipper
0

För att hon som jag fick den av , vill egentligen ge den till sin klasskompis och det vill jag med för han vill så gärna ha en hamster och ja..

MallZina
0

Jaså. Men någon av bebisarna då? Självklart ska jag inte blanda mig i. Men jag är nyfiken av mig! Oskyldig

SandyCipper
0

Det är 6bebisar, alltså behåller jag 2/1 till mamman, för pappan bor redan ihop med 1 unge av den tidigare kullen :)

amandapi
0

Jaja, gör som du vill Glad

Men kul att du hittat en hamster du gillar iaf! Skrattande

SandyCipper
0

#20, tack:)

MallZina
0

Åh! Men då är det ju dvärgar du har! Så det är att du vill ha en guldhamster? Cool

SandyCipper
0

Har en guldhamster också, och vill så gärna bekanta mig mer med dessa guldkorn Oskyldig

MallZina
0

Okej! Jo, här ska det förhoppningsvis också flytta in en guldhamster inom kort! Skrattande

SandyCipper
0

Vad kul! :D

Vilken ras ? Skrattande

Har kommit på ett namn till min om jag får en.. Rassel , fint eller :)

ska ha en hane (A)

MallZina
0

Cool Ja! Guldhamster! Rassel var ju riktigt sött. Hane skulle jag också kunna tänka mig, men vissa har ju… väldigt framträdande… eh. Kulor…? Flört

SandyCipper
0

#26..jo.. jag har tänkt på det hahaha Tungan uteXD

Om du vill ha tips på namn så går du in på: www.vovve.net/hundnamn

ja, det står hundnamn, men det är egentligen alla möjliga namn (A)

MallZina
0

#27 Tack för tipset! :D

SandyCipper
0

#28 Ingen orsak^^

Varför inte ta en titt nu? ;)

SandyCipper
0

MallZina, ska du köpa din hamster från en djuraffär eller en uppfödare? =)

MallZina
0

Det får bli djuraffär, eftersom det inte finns någon uppfödare här i närheten!

SandyCipper
0

Samma här, har inga uppfödare i närheten och tycker det blir jobbigt med transport så det blir djuraffär här med:)

SandyCipper
0

Om det nu är så att jag får en till hamster så skapar jag en ny tråd och slänger in bilder :)

MallZina
0

Gör du det! Ja, det blir ju jobbigt med transport och så, och jag kan ju inte ta mig någonstans själv, eller jo, med buss, men jag får inte ta bussen längre än till Kungälv, där jag tränar, och där finns det också en bra djuraffär :)

UlrikaD
0

#34 Du köper naturligtvis hamster var du vill, men bor du i närheten av Kungälv så är det 2 mil till Göteborg. Där finns det flera som föder upp guldhamster.

SandyCipper
0

Var hos djuraffären idag och vi har paxat en hamster ( hane ) + Bur ( det är en gallerbur men den är inte hög..) Jättefint :)
Åhh vad jag längtar! :D Har döpt hamstern till Pex Rassel fast man säger bara Rassel.. men kanske ändrar mig sen :D

det är verkligen världens finaste hamster<3

MallZina
0

#35 Jo visst gör jag det! Men jag har faktiskt inte hittat hamsteruppfödare i GBG som har otingade ungar, och det verkar inte finnas så värst många uppfödare där(?)

UlrikaD
0

Skulle hitta lite länkar till t.ex Novas men hon finns inte kvar på SHH:s hemsida. Inte heller hennes sambo som också har uppfödning. Båda i Göteborg. Vet inte om de fortsätter föda upp fast inte i SHF?

Sen har du Dianthus i Mariestad och Paradisgården i Tibro.

Sen har jag ju själv uppfödning i Göteborg.Flört

Roxie
0

#37 jag har också en kull som beräknas födas på torsdag, bor också i göteborg. Så öppnar man bara ögonen så finns en del :)

// Sofia

91Marran
0

#6 håller med dig :-)

Mvh
Mig

91Marran
0

ingen som har en kull på gång i nybro trakten eller vet om någon uppfödare?

Mvh
Mig

UlrikaD
0

#39 Förlåt, förlåt, förlåt. Hur i hela fridens dar kunde jag glömma att skriva upp dig? Det är ju klart att jag vet att hela tjocka släkten ska få bebisar på torsdag.

Hänger med huvudet, ställer mig i skamvrån och skäms som en hund.Skäms

Roxie
0

#42 Haha, ingen fara ju! Det är många kullar i luften nu, inte så lätt att hålla reda på allt och alla :P

// Sofia

UlrikaD
0

#43 Borde väl kunna hålla reda på mina egna barn-barn tycker jag. Pinsamt!

Tittar ner och skrapar med foten..Skäms

Roxie
0

#44 *Ice tittar upp, suckar, och skakar på huvudet* Flört

// Sofia

UlrikaD
0

Skrattande

Blir en spännande torsdag för oss förhoppningsvis!

SandyCipper
0

Varför ska det alltid bli så mycket OT!?

UlrikaD
0

Förlåt! Trodde inte att det gjorde någonting i och med att du startat en ny tråd om dessa hamstrarna.

Men det var inte meningen.

91Marran
0

#47 för att någon står med massa uppfödare runt knuten och klagar på att det inte finns några. när någon annan påpekar att det inte finns någon enda i sitt område, då är det ingen hjälp.

bifoga gärna en bild på buren så får vi se hur den ser ut. djurrensvärld säljer billiga inredda dunor annars, men tror dem är för små för guld, har inte sett dem än.

Mvh
Mig