Hamster iFokus

Hamster

Etiketter: hälsabeteendekosthållningguldhamster
Läst 914 ggr
Roxie
0

Varför bygga bo utanför buren?

En av ungarna ur min förra kull flyttade hem till en familj vars son som fick henne i julklapp.
Ända sen hon kom dit har hon fått vara ute och springa jättemycket, fritt i pojkens rum, med tillgång till buren hela tiden. Det roliga är att innan hon får komma ut, så fyller hon kinderna med mat och bomaterial och springer sedan raka vägen till killens bokhylla, där hon kryper bakom och bäddar gott för sig med matförråd och allt, och ibland sover hon där.

Nån som har varit med om något liknande? 

De har blockerat med kartong och liknande så hon inte kommer bakom, men hon blir helt galen och gnager som en tok för att komma in.

Hon har även massa leksaker och grejer när hon är ute och springer fritt, men inget av det är intressant. Det är BARA bokhyllan som gäller. Helskumt :P

// Sofia

Tinwe
0

Hahaha! :D Det låter som om hon bestämt sig ordentligt! :P

/Matilda

"Never give up on something you can't go a day without thinking about."

Roxie
0

#1 Det kan man lugnt säga. Ska dit på onsdag och kolla läget, och även lämna över stamtavlan. Ska bli intressant att se :P

// Sofia

Tinwe
0

#2 Jo, förstår det! ;D xD Låter faktiskt väldigt gulligt ^^ :D

/Matilda

"Never give up on something you can't go a day without thinking about."

BMEXX
0

Har varit med om en hamster som hade byggt upp ett jättebo bakom någon möbel, men han brydde sig inte så mkt när ägaren tog bort boet, antar att han suckade bara lite för sig själv;P

Bestämd dam;P

// Pabblo

Isira
0

Så gulligt :) jo låter väldigt envis.

Roxie
0

#4 De har tagit bort det, och hon bara bygger nytt :P

// Sofia

BMEXX
0

Haha knäppa människor som bara förstör! ;P

// Pabblo

helena71
0

Vår förra hamster pojke byggde bo i ett skåp så fort han kom ut.

Vi städa bort och han fixa nytt… Tillslut lät vi de vara, och när han va ute sprang han in dit och vilade iblandGlad

SandyCipper
0

hihi gulligt :)

Jag tror nog den hamstern känner sig lite extra " bekväm " där , så att hon vill bo där   :P

Roxie
0

Ja antagligen så känner hon väl sig extra trygg där eller något. Men roligt är det, vilka idéer de kommer på :P

// Sofia

bells
0

Hehehe!

Grace2009
0

Min tjej är likadan! Hon får också gå lös i min lägenhet mycket, och innan hon kommer ut tar hon med sig så mycket mat och bäddmaterial som möjligt och gömmer det bakom spisen =) Lite besvärligt att dra fram spisen för att stä'da upp där! men hon verkar tycka att de tär en mysig hörna ^^

Shjimm
0

ja! en av hamstertjejerna vi hade innan blev duktig på att rymma ifrån sin Bur, och en gång hittade vi henne under diskbänken i köket (inuti skåpluckorna) där hon hittat ett hål. hon hade förmodligen sprungit fram och tillbaka mellan buren och det nya boet för det var en jäkla massa bomaterial när vi hittade henne!