ni med akvarium istället för bur..
Jag har funderat på att det vore ju kul kanske med ett akvarium istället för en Bur till hamstrarna. (ja inte flera i samma så såklart då jag har guldisar)
Men hur gör ni rent dom?? För nu när jag gör rent duna burarna så tar jag in hela buren i duschen och sköljer av och skrubbar, men det kan man ju inte med akvarium? Hur gör ni?? 
Nu har inte jag något akvarium men antar att dom som har det tar bort allt Bottenmaterial och sen städar rent med en svamp/trasa :) Inte så svårt :) Så städar jag min marsvinsbur ;)
Jag som har över 50 akvarium med dvärgar har en grovis som jag suger upp allt material med för att slita mindre på axlarna när det ska städas.
Fördelen med en grovis är att man också kan fylla på med lite vatten och städa ordentligt vid behov annars så räcker det ibland att man torkar ur med en trasa som man doppat i virkon eller ngt annat dec. medel.
Lotta
Jag har en liten skyffel och en borste. Tar bort bottenmaterialet, sprayar med en sprayflaska och torkar ur med en trasa.
Finns inga bättre burar än akvarium enligt mig :) eller, det skulle vara terraium då!
// Emmily
Besök gärna vår blogg: http://birasblogg.wordpress.com/