Tipex är försvunnen
Tipex är borta!
Hon rymde från buren för ca tre timmar sedan och jag hittar inte henne någonstans, har lagt fram mat i de olika rummen och stängt dörrarna men jag är ändå orolig eftersom jag har både hundar och katt… Ingen av dom har i och för sig visat något större intresse för hamstrarna förut men men vet ju aldrig :-/
Måste underhålla mig med något nu medans jag väntar för jag håller på att bli galen!!!
Snälla, håll tummarna för mig (a)
*Håller tummar, tassar och tår*
tack tack, hon är verkligen spårlöst försvunnen :/

Hum.. Under badkaret kanske.. Du har ju inte så jättemycket sakar att gömma sig under/i…. Hon har kanske somnat nånstans :-/
Jag fick typ panik när Lakrits ''försvann'', letade som en galning i 20 min och sen låg hon bara och sov under spånet under sandskålen!
Håller iallafall tummarna för att hon ska dyka upp!!
Har du grannar? Fråga om de skulle kunna passa dem någon timme, så får du skynda dig o leta ÖVERALLT.
Har tömt hela buren så där är hon inte…
Det är både bra och dåligt med hundarna för att jag skulle tydligt märka på dom om dom fick syn på henne men ja… det är ju en risk också :/
Min mormor har sagt att hon kan ta hundarna när hon kommer hem ikväll men vi får hoppas att jag hittar henne innan…
Har precis varit och kollat i alla rummen och ingen har rört maten :/
ajajaj….
Hon kan ju ha blivit uppäten, tyvärr.
Ja jo jag vet… men det känns som att man borde märkt det med!
Vi var i lägenheten hela tiden så man borde ha hört något eller iaf sett "rester" av henna… eller ja nä jag vet inte, hoppas bara på det bästa
Nu har hon varit borta i fyra timmar… tyckte att jag hörde nått ljud för en stund sedan men det kan ha varit några av de andra hamstrarna
Hur länge till orkar du leta?
Det är bara att fortsätta egentligen, tills du antingen får höra henne så du vet att hon lever, eller får tecken på att det kanske behövs skapas en "Vila i frid, Tipex!" - tråd.
Det aktiva letandet har jag gett upp, har kollat på alla ställen jag kan tänkta mig… och på några otänkbara ställen med för den delen!
Men det passiva letandet fortsätter, spejar över lägenheten som eh hök hela tiden, vågar inte lyssna på musik för då kanske jag inte hör henne osv
Hon kan ju vakna till nu ikväll, typ bara ha hittat ett ställe att sova på. Hoppas du hittar henne.
"Om man inte vet vad man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram."
//Frida
Ja precis, det är de jag försöker intala mig själv, får sitta uppe i natt och hålla utkik…
Det låter inte troligt att mina djur skulle tagit henne (Frida är van vid hamstrarna, dom brukar gömma sig i hennes päls, Indie är rädd för dom och Jamas är så gammal och gaggig att han sitter bara och tittar på dom) men samtidigt så är dom ju rovdjur och det kan man aldrig ta ifrån dom :/

Har du någon spricka som du känner till i huset? Kan ju hända att hon gått in där.. vi hoppas på det bästa!
Sen kan du ju sitta tyst och lyssna inatt så kanske du hör något. När mina hamstrar är på rymmen här hemma så är katterna alltid där och jagar dom vilket iförsig är bra då man vet vad dom är. Men som sagt sitt uppe nu ikväll/natt så kanske hon kommer fram.
"Om man inte vet vad man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram."
//Frida
Näe, det är en relativt ny lägenhet :/
Usch, vad jobbigt. :( Kramar.
Tack, släppte ner en annan hamster (super duper bevakad självklart) och djuren brydde sig inte speciellt mycket så jag hoppas att dom inte har skadat lilla Tipex!!!

Men usch så läskigt.. Med sprickor så kan det vara mellan kyl och skåpen i köket, bakom lådor, bakom elementet, i soffor (som för mig), bakom under och i garderober och skåp.. i skor i hallen. I något klädesplagg på golvet eller åtkomligt från golvet.
Men jag säger som de andra.. sitt och vänta när de i regel brukar vakna och ställ gärna fram rått kött eller köttfärs och vakta.. då brukar de titta fram…
Håller tummarna HÅRT för er..
Åh fan… nu börjar jag få en massa skuldkänslor :/
Det får du inte ha. ): Du gör ju allt för att hitta henne :)
Jo men ändå :-/
Hoppas verkligen att hon dyker upp inatt…

Banka på bokhyllor om hon sover :-/ det gjorde jag när jag ville ha ut boris från bokhyllan när jag glömde honom ute i 5 timmar… Annars får väl min Hamstermördarhund komma och nosa runt i lägenheten om du inte hittat henne tills imorgin.. :(
haah right, så äter Tinsy upp henne… om hon inte redan är uppäten :,(

Kanske, eller så hittar hon henne ;) Tinsan får ju vara i koppel… heh men det ordnar sig, ska du se..
I hope so :/
Nej va jobbigt :/ hoppas du hittar den lilla & att hon är okej.
Ja, tack :) tänker vara uppe hela natten och se om hon kommer fram!
hoppas att det gick bra med hamstrarna föresten (:
Usch, hoppas du hittar henne! Hon ligger säkert och sover jättegott någonstans! :)
// Sofia
hyfsat får jag väl säga dem håller på att göra sig hemtama nu. Tror mamman stukade till frambenet på någotvis unde transporten, vet inte hur hon bar sig åt för försökte ha transportburen så stilla som möjligt. Såg att hon trödde på det hos sig. Men hon rör på tassen, men stöttar bara försiktigt när hon går, så ska ge dem tid att varva ner å se hur det ser ut imorgon. Hon är ändå pigg å nyfiken så det ska nog bli bra igen
Lilla tösen mår fin fint
Ska hålla tummarna att tipex kommer fram helskinnad.
Ojdå, usch… undra hur det kan ha gått till?
Hoppas att det blir bra, vi får fortsätta hålla kontakten!
Tack, ja det hoppas jag
Ja får vi :) ska kolla till henne mer imorgonbitti. Men tror hon bara behöver vila upp sig efter resan.
Ja det blir nog bra efter lite vila! (:
Hej, har du kollat bakom kylskåpet och så?
Min hamster när jag gjorde rent åt honom så va han otroligt snabb och kom in bakom kylskåpet, dumt av mig att sitta så nära. Först hittade jag inte honom. Men drog ut hela kylen och han hade krypit upp bakom kylskåpet mellan stålet och gallret.
TIPEX ÄR TILLBAKA, HON LEVER OCH MÅR BRA!
Åh jag är såå glad! :D
Jaaa! Vad kul! *kramar!* WIIIIIIIIIIIIIIEEE!!!!!!
vilken tur 

åhhh underbart att höra 
Var var hon den lilla rymmerskan?
Hon satt och speglade sig inne på mammas rum!
Trodde först att jag såg i syne!
ndra sidan lägenheten, fattar inte hur hon kan ha tagit sig genom lägenheten utan att någon har märkt det
Haha, lilla snuttan då :) Skönt att hon är hemma igen :)
// Sofia
Ja det är verkligen skönt!
Va härligt att hon är tillrätta
.
//Frida

YEY!!! Så sjukt skönt at höra! :D
Jaa verkligen!

Då blir det ingen hamsterjakt imorgon, det tycker nog WinseWins är lite tråkigt ;)
härligt att läsa att hon är tillbaka!

Puh!:) Fattar hur det känns förut skämmde jag ut mig fullständigt:p Jag glömde hamstern på diskbänken och sedan trodde jag hon rymt innan min storebror hittade henne bakom våffeljärnet-.-
haha aw, usch ja det är fruktansvärt.
Tipex hade varit borta i så många timmar att jag började tvivla på att hon levde!
Ååh så härligt att du hittade henne!
Hade en hamster oxå som gömt sig i ett hål i köket. Jag letade som en galning inne i flera timmar gick till och mer ut och kollade om han lyckats ta sig ut. Skit orolig, tror han var borta i 5 timmar. Tillsist la jag ut solrosfrön runt om i köket (för det veeet jag att han garanterat äter) såg att han ätit fröna i ett hörn och såg hålet men det var bara att vänta på att han själv kom fram. Så jag la mig på golvet och väntade hoppades att han skulle komma fram. Råkade somna efter som det var sent och vaknade sedan kl 2 på natten av att någon kröp på mig. Så var det Min lilla pojk, fatta så glad jag blev!!
Det är hemskt när dom rymmer, tur för mig att jag inte hade varken hund eller katt.
Ja men nu är alla hamstrarna säkra i sina burar ;D
Gud så skönt!
Ja verkligen, var precis inne och tittade till dom och hon ligger och sover så sött med huvudet utanför boet (:

Så skönt att ha henne tillbaks för dig , verkligen 
hur lyckades den rymma? :-) tur att den är tillbaka igen.
Mvh
Mig
Hon gjorde en liten kulle med spån och lyckades på något sätt ta sig upp…vet egentligen inte riktigt hur hon lyckades rymma
Hihi, nu får du väl det lugnt… En stund iaf xD
haha ja en stund ;P
#57 Ser så nöjd ut där hon sover… Drömmer säkert om sitt äventyr, som givetvis var mer roligt för henne än för dig! 
Skönt att hon är återfunnen!
Haha ja hon hade säkert jätte roligt