Hamster iFokus

Hamster

Etikettguldhamster
Läst 670 ggr
Steyla
0

Guldhamster + dvärghamster

Låter kanske jätte dumt, men skulle man kunna ha en guldhamster och dvärghamster tillsammans även i fall guldhamstern vill vara ensam?:S Låter kanske jätte dumt. Jag vet inte. *Fniss*

Roxie
0

Nej det kan man absolut inte. Guldhamstrar, som du själv säger, är ju solitära djur.

// Sofia

SandyCipper
0

Guldhamstrarna äter väl upp dvärgisarna ? ;P

Steyla
0

#2: Haha okej xD Jag vet inte! xP  Var bara sugen på att veta. Ska ju inte skaffa eller så men ja…

Roxie
0

De kommer ha ihjäl varandra.

// Sofia

Zheverez
0

har vid nåt tillfälle hittat en rymmarguldis inne hos dv utan att nåt hänt. guldisen har legat i ett hörn å sovit och dv i sitt lilla hus.

har nog mest haft tur att det inte gått värre.

att testa frivilligt skulle jag inte göra, varför skulle jag skrämma upp dv med att träffa en stor å i deras ögon farlig fiende.

kan ha dv och guld ute samtidigt i deras bollar.när de möts sitter de och nosar så gott de kan genom plasten och småpratar sen kutar de ivag åt varsitt håll.

tror guld å dv har snarlikt språk och förstår varandra rätt bra därför har det nog inte behövt sluta med bråk de få gånger jag hittat rymmaren.

guld å dv brukar kunna träffa andra djur utan problem , hund,snälla katter,kanin,marsvin mfl.

Schniigel
0

Det är inget att rekomendera, dock har jag en Dvärghona som ibland stöter på en Guldis hade när dom är ute på äventyr och dom går bra ihop men detta är nog inte så vanligt så det är som sagt var inget jag rekomenderar

Kalashnivik
0

#6 Boris <3 Lakrits! Haha så söta är dom! :D

Schniigel
0

aha jaa!

Tinwe
0

Jag hade en dvärg och en guld samtidigt (dvärgen var aggressiv mot andra hanar så han fick bo ensam), och en dag hade jag ute min guld, och så hade dvärgen rymt! Min guldhona hittade dvärghanen och när jag först såg dem (under sängen) så nosade dem på varann, sen bet min dvärg till! Så jag kröp under sängen fort som attan, tog tag i dem båda och la tillbaka dvärgen i sin Bur. :)
Guldisen klarade sig finfint, men hon var inte beredd på det så lite chockad var hon allt.. Men iaf, ingenting jag skulle rekomendera.. :)

/Matilda

"Never give up on something you can't go a day without thinking about."