Hamster iFokus

Hamster

Etiketterhälsabeteendekosthållningguldhamster
Läst 1495 ggr
Tinwe
0

Barnmat?

Jag börjar bli ganska trött på att servera endast morot-potatis "puré" (stavning!) till mina hampisar. Vilken är max "åldern" man ska köpa? Tänkte att det får ju inte innehålla för mycket salt, men jag vill variera lite.. Tror hamstrarna tröttnar på det snart dem med.. :P

Vad för Barnmat köper du till dina hampisar? :)

Tips på bra Barnmat till dräktig hamster?

Vet ej om Hitomi är dräktig, men vill ge henne "just in case"…
( Se tråden "Nej nej nej! :(" )

/Matilda

"Never give up on something you can't go a day without thinking about."

UlrikaD
0

Jag brukar hålla mig till de som är under 6-8 månader. Finns hur mycket som helst att välja på.

Kalops och potatis, eller lax och potatis går alltid hem här.

Tinwe
0

#1 Tack! :D Köper nog en lax och potatis imorn, det måste väl innehålla många nyttigheter? ;) Låter riktigt mums med.. :P

/Matilda

UlrikaD
0

Med massa salt och peppar skulle jag nog kunna käka en sån burk själv, luktar ganska gott tycker jag.Flört

Roxie
0

Jag brukar köpa kyckling och grönsaker, eller biffstroganoff. Det funkar bra här hemma :)

// Sofia

UlrikaD
0

Jag brukar ta en av varje på hyllan ungefär. Räcker väl en kvart här hemma.Skäms

Mamma Pärlan och bebis har precis testat tagliatelle med köttfärssås för första gången. Slank ner finfint!Skrattande

Sigriiid
0

Vi har testat 3-4 smaker på Barnmat men inget passar finsmakaren Sigrid… Kräsen är hon inte annars men barnmaten rör hon verkligen inte. Tråkhampis!

// Emmily
Besök gärna vår blogg: http://birasblogg.wordpress.com/

UlrikaD
0

Det är ju betydligt billigare att laga själv…om man hade lite tid över någon endaste gång.

Sigriiid
0

Haha ^^ Du får muta illrarna! Eller Kotten! De kan kanske knopa ihop något om de får lite extra lördagsgodis :P

// Emmily
Besök gärna vår blogg: http://birasblogg.wordpress.com/

UlrikaD
0

För illrarna hade väl hamstrarna varit lördagsgodiset. Ingen bra idé tror jag.

Jag kör på Barnmat istället, enkelt och praktiskt. Och skitdyrt i längden.

lovelybirma
0

Köp en mixer & gör egen purémat & frys :)

Enkelt & billigare i längden. Mina hampisar får det dagligen :)

southdakota
0

Mina älskar Pasta med kyckling Skrattande

Mexxie
0

låter så roligt när ni pratar om tagliatelle och pasta med kyckling i Barnmat till hamstrarna Flört

Tinwe
0

Jag kollade på Barnmat idag, men när jag letade upp Lax och potatis så var det år ettåringar.. Så det blev Biff Stroganoff för 8mån och en Rotfrukter med kött för 6mån. :D Ska bli kul att se vad hampisarna tycker! Börjar med Biff Stroganoff ;)

/Matilda

EmElton
0

Jag har rotfrukter kyckling och pasta (Allt i en) den är grymt populär kan jag säga ;) Brukar vakna på nätterna av att Elton försöker käka upp hela skålen xD

Tinwe
0

#14 Haha så sött! Ja, det blir väl till att testa den med sen ;)

/Matilda

JaneDoe
0

Mina älskar slottspure den är från 5 månader tror jag

mingopingo
0

Jag ger nått med rotfrukter och kalv just nu. Extremt uppskattat. Blir ju inte så dyrt när man bara har en heller! Klickar upp i isbitsform och fryser in. Sen är det bara att ta upp en på eftermiddagen, tinar snabbt.

Ha en bra dag önskar Madeleine - sajtvärd för Teddykaniner

Tinwe
0

#17 Det var den jag snackade om! :D Bra att den är uppskattad! :) Jag fryser med in i sån isbitsform, tycker det fungerar perfa! ;D

/Matilda